Martin Prokop zakončil nepříliš vydařený den vítězně

Mistrovství světa v rally pokračuje první prázdninový víkend svým sedmým dějstvím u našich severních sousedů.

Mistrovství světa v rally pokračuje první prázdninový víkend svým sedmým dějstvím u našich severních sousedů. Extrémně rychlé šotolinové tratě a účast posádky Jipocar Czech National Teamu lákají, stejně jako minulý rok, davy českých fanoušků. Martin Prokop s Janem Tománkem je ale po první etapě trojdenní soutěže potěšili jen částečně, a to vítězstvím v poslední rychlostní zkoušce celého dne, když nenašli přemožitele na atraktivní, 2,5km dlouhé paralelní superspeciálce. Jinak nepříliš vydařenou první etapu zakončili na třináctém místě celkové klasifikace.

Martin Prokop: „Vítězství na posledním testu dnešního dne je dobrá vzpruha a motivace do zítřejší etapy, protože jinak to byl dnes celkem špatný den. Nebudu se vymlouvat, prostě jsem vstal „zadkem na před“ a od rána jsem cítil, že nejsem v potřebné pohodě a chybí mi dravost i jistota. Na extrémně rychlých vložkách, kde letíte s průměrem přes 120 km/h přes horizonty úplně na slepo bez záchytných bodů to je prostě problém a nelze s tím udělat nic, jen trochu zvolnit nebo rozsekat auto na molekuly. Těšil jsem se, ale nepovedlo se. V odpolední sekci se začalo blýskat na lepší časy, ale vsadili jsme na měkké gumy, o které jsme bohužel přišli po patnácti kilometrech druhé rychlostky. Vysoké teplo a stoupající tlaky v měkkých pneumatikách tak vystavily definitivní stopku šanci alespoň na nějaký pěkný dílčí výsledek. Chuť jsem si spravil až na superspeciálce, do které jsem vstupoval koncentrovaný a také maximálně motivovaný sebevědomým Robertem Kubicou, který mě v dobrém slova smyslu provokoval a popichoval. Nic jsme si nedarovali a na Robertově výrazu v cíli bylo vidět veliké překvapení i zklamání. Na rozdíl od včerejšího prvního průjezdu tímto testem jsem neudělal kritickou chybu v první zatáčce a tak jsem s Jednou a celým týmem snad alespoň trochu potěšil neuvěřitelné množství českých fandů, kterým musím poděkovat za podporu.“

Manažer Quirin Müller dodává: „Charakter zítřejších rychlostních zkoušek nebude odlišný od toho dnešního. Martin se musí oklepat z průběhu dnešního dne a nechat se motivovat vítězstvím ve večerní erzetě. Pokud se chytí hned ráno, může se bez obtíží dostat do bodované desítky.“

Druhá etapa Rally Poland obnáší téměř 130 ostrých kilometrů v osmi rychlostních zkouškách.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!