6. 7. 2015 10:05 − 1387× − 0

Antoine L’Estage získal další triumf pro Subaru

Úvod soutěže nabral hodně zajímavý a nečekaný průběh, když L’Estage potkaly potíže s elektronikou.

Letošní ročník kanadského mistrovství zahájil tradiční sněhový podnik v Maniwaki, který se tam odehrál na začátku února. Z vítězství se na sněhem zavátých a zledovatělých cestách radoval Antoine L’Estage. Úřadující mistr po dlouhých letech opustil kokpit Mitsubishi a spojil své síly s týmem, se kterým celé ty roky sváděl napínavé souboje, Subaru. Někdejší hvězda Subaru Patrick Richard musel kvůli zdravotním důvodům ukončit kariéru a loňskou sezónu za něho dojezdil Martin Rowe. Od té letošní už barvy nejsilnější kanadské stáje hájí tamní multišampión a mistrovství bohužel přišlo o jeden ze svých největších nábojů, dramatické duely Subaru vs. L’Estage. Nikdo ze zbytku pole mu není schopen pořádně zatopit, což se ukázalo už v první letošní rally.

Po zimním dějství všechny čekala dlouhá skoro pětiměsíční pauza. Ta na konci června skončila a posádky se sešly v New Richmondu, aby tam odjely nejpopulárnější kanadskou soutěž, Rallye Baie Des Chaleurs. Na trať tento fakt přilákal spoustu jezdců ze širší kanadské špičky, což slibovalo zajímavou podívanou. Diváci se mohli těšit i na Mini WRC, které vloni zakoupil Joël Levac. Bohužel se s ním ale představil pouze na dvou podnicích a tak BDC bylo jeho teprve třetím představením s tímto speciálem. Druhé kanadské WRC Hyundai Accent, které v Rallye Perce Neige představil Sylvain Erickson, bohužel tentokrát nestartovalo. A stejně tak na šotolinové cesty nezavítali druhý a třetí nejrychlejší muž zimy, Sylvain Vincent a Karel Carré. Do šampionátu naopak naskočil Steeve Hobbs se svým Subaru a nechyběli další jako Maxime Labrié nebo André Leblanc. Se Subaru Beast se představil naopak pravidelně startující Alexandre Béland, který chtěl odčinit chybu z Maniwaki.

Tehdy se zaryl se svým vozem do závěje a přišel o naději na pěkný výsledek. Nyní začal pilot Subaru třetím časem a od začátku se nacházel tak trochu ve výsledkovém vzduchoprázdnu. Na nejrychlejší dva pravidelně ztrácel a borce za sebou si naopak držel na distanc. V páté zkoušce ale Bélandovy naděje na pěkný výsledek na pódiu vzaly za své. Jeho vůz potrápily problémy s přívodem paliva a Béland se ocitnul mimo hru. Na třetí místo se tak dostal Leblanc za volantem další Imprezy. O místo na bedně ale musel pořádně bojovat, když se do něho pustil Labrie, rovněž pilot Subaru. Ten mohl být vůbec rád, že se jeho speciál v servisním parku objevil. Po jeho rozbití pár týdnů předtím při jiné soutěži měli totiž mechanici hodně co dělat. V šestém testu se pořadí změnilo a novým lídrem tohoto duelu o třetí místo se stal právě Labrie. Leblanc následně začal trochu ztrácet a nejhorší chvíle přišla v devátém testu, když musel pro poruchu turba odstoupit. Na čtvrté místo se díky tomu vyhoupnul Hobbs a poslední pódiovou příčku si i přes náraz do mostku v předposlední zkoušce už nenechal vzít Labrie.

Úvod soutěže nabral hodně zajímavý a nečekaný průběh, když L’Estage potkaly potíže s elektronikou. Po druhém testu se tak na čele výsledků se shodným časem vyhřívali jak L’Estage tak Levac. V následujících dvou zkouškách zajel znovu nejrychleji pilot Mini a na čele si vybudoval náskok 6,4 sekundy. Mechanici ale dali v servisní přestávce Subaru druhého muže pořadí dohromady a ten hned záhy zvítězil v páté zkoušce a přeskočil Levaca. Do konce dne už jezdec Mini svého soka porazit nedokázal a jeho manko vzrostlo na skoro minutu. Definitivní tečku za šancemi Levaca na vítězství udělala na konci soutěže technika, když u WRC odešel pohon zadní nápravy. L’Estage tedy ani při druhém startu se Subaru nezaváhal a připsal si znovu plný počet bodů. V kategorii vozů s jedinou poháněnou nápravou se snažil navázat na vítězství z Rallye Perce Neige pilot VW Golf Simon Dubé, ale přibrzdily jej problémy se zavěšením a posilovačem. Chris Greenhouse za volantem Dodge tak mohl být v klidu a budovat si náskok, který jej přivedl v cíli až k vítězství. Kanadské jezdce nyní čeká prázdninové volno a třetí dějství se odehraje v září a zahájí závěrečný sprint čtyř rally během dvou měsíců.

Stav šampionátu: 1. L’Estage 44, 2. Labrie 18, 3. Vincent a Levac 17, 5. Norris 15, 6. Carré 14

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!