Další ohlasy vybraných jezdců po RZ 4

Jezdci se jsou již na trati druhého kola rychlostních zkoušek.

Jezdci se jsou již na trati druhého kola rychlostních zkoušek, nicméně přinášíme Vám ještě ohlasy vybraných jezdců z první servisní přestávky k první sekci Rally Bohemia.

Jan Dohnal, 4. místo po RZ 4, Ford Focus RS WRC: „S autem už si rozumíme mnohem víc, máme tu inženýra z M-Sportu, který nám pomohl s nastavením různých parametrů, poradil nám se spoustou věcí, které nás trápili a už nás díky tomu netrápí. Vyřešily se startovní procedury, průjezdy vracáky a retardéry – ale musím pochválit pořadatele, tady žádné retardéry nejsou, je to první soutěž, kde jsou normální rychlostí zkoušky. Auto funguje bezvadně, už neřešíme ty prkotinky, které jsme řešili na Šumavě a v Hustopečích, to byla daň za to oznamování s autem. Teď nás trápí jen další podobná věc, je zavřený mezinápravový diferenciál a špatně to zatáčí, ale máme pro to nějaké řešení. Je to tu moc hezké, vezeme se fajn.“

Roman Odložilík, Ford Fiesta R5 (5. místo po RZ 4): „Mně se tyhle závody hrozně líbí, erzety jsou prostě krásné. My jsme měli na Sychrově velký problém s brzdami, ale do cíle jsme i tam naštěstí dojeli. Zde na technické Bohemii by bylo krásné svezení s Imprezou WRC, ale její trvalý provoz už je v této době moc složitý a časově náročný.“

Pavel Valoušek, Škoda Fabia S2000 (6. místo po RZ 4): „Dost jsme ztratili na Bondy, nechápeme, jak to bylo možné. Měli jsme problém s nedotáčivostí auta, ale deset vteřin je opravdu hodně. Na Sychrově to bylo dobré, teď na poslední zkoušce to bylo lepší, zkusíme udělat něco s autem, aby se to zlepšilo.“

Štěpán Vojtěch, Peugeot 206 WRC (7. místo po RZ 4): „První čtyři erzety se jely dobře. My se bavíme, je v tom spousta nových věcí, gumy fungují jinak, my toho moc nenajeli, a tak jsme měli trochu problém. Ale auto i po té pauze pořád trochu známe. Měli jsme trochu problém, hýbe se nám rezerva, tak jsme chytili penalizaci, trochu jsem se bál, aby mi to nevyrazilo zadní okno nebo aby neuletělo křídlo. Spíš nás to ale jen rozptylovalo. Časy jsou zatím nad očekávání, těší nás, protože jsme vůbec neuměli odhadnout předem, kde by se takovéto auto mělo ve výsledcích pohybovat. Určitě to ale nebude tak, že bychom se vrátili do rally natrvalo, nás baví závodění v rámci legend a tak podobně. Naopak v momentě, kdyby se člověk tomu chtěl věnovat, stálo by to velké úsilí a hodně času a peněz. Navíc s tímto autem to nemá smysl podnikat, protože o tolik bychom už nezrychlili a i u tohoto auta musíme šetřit kilometry, protože už se na něj některé věci hůř shání. Je to auto pro výjimečné události, jakou je tato Rally Bohemia.“

Jan Sýkora, Ford Fiesta R5 (8. místo po RZ4): „Je to relativně dobré, ale protože nejsem rozjetý, víc se bojím a zavzdušnil jsem si brzdy tím, že na ně moc šlapu. Pak jsme je odvzdušňovali a nestihli časovou kontrolu o vteřinku, díky tomu chytili penalizaci.“

Petr Černohorský – spolujezdec Jana Černého (11. místo po RZ 4) „Jedeme v programu, jaký jsme plánovali, hledáme postupně cestu, kde zrychlit. Na Sychrově nás přibrzdil problém s mými hlasivkami, poté na Šumburk jsme museli zvolit jiný program interkomu, čímž se to zlepšilo. Teď mi pomáhá hlasivky léčit Dan Landa, nicméně nikoliv zpíváním, ale pomocí prášků.“

Martin Vlček, Subaru Impreza WRC (12. místo po RZ4): „Jízda s tímto autem je křest ohněm.“

Věroslav Cvrček starší (otec Věroslava Cvrčka jun., Škoda Octavia WRC): „Po té, co syn v tomhle týdnu dvě noci nespal, protože měl hodně práce a zařizování, si myslím, že výkon kluků je zatím dobrý. Trochu nás zlobí technika. Centrální diferenciál zlobí, takže auto je trochu nevyzpytatelné, takže na brzdách auto někdy funguje a někdy vůbec ne, blbě se s tím jede. Čeká nás tedy teď výměna převodovky.“

Jan Votava, Mitsubishi Lancer, 1. místo ve třídě 3 po RZ4: „První čtyři erzety byly krááásný. Pronásleduje nás Pepa Semerád, je mi navíc trochu líto odstoupení Venci Kopáčka, který byl zase k nedohnání. My měli radost, že jsme s ním na RZ3 jeli stejný čas a už se lépe trefujeme do brzd.“

Josef Semerád, Mitsubishi Lancer, 2. místo ve třídě 3 po RZ4: „Jede se dobře, na Sychrově jsem ale narazil do zídky a v tu chvíli jsem se lekl, že je po závodech. Naštěstí to dopadlo dobře, i když to strašně kouřilo a dělalo to kravál, ale jelo to, po zkoušce jsme to vyheverovali a provizorně opravili, aby to nedřelo o kolo tolik. Snažíme se dohnat Votavu, poprvé v životě jsem se pro večerní erzety vybavil žlutými brýlemi, které prý pomáhají pro lepší vidění.“

Ohlasy Rally Bohemia Historic:

Břetislav Enge, Škoda 130 LR (4. místo po RZ4): „Zatím to jde dobře, tak doufám, že nám to vydrží. Občas spolujezdkyni neposlechnu, pak toho mám plné ruce, ale je to zatím dobré. Samozřejmě máme asi výhodu, že dnešní tratě známe, určitě zítra to bude pro nás složitější, ani Vinec ani Lobeč neznám. Myslím, že naši pozici neudržíme, ale když se neporouchá auto, věřím, že na „bednu“ bychom mohli dojet.“

Jan Krejča, Škoda 130 LR (5. místo po RZ4): „RZ Sychrov byl pro nás docela dobrý, i když loni v opačném směru to bylo lepší. Přesto jsme v cíli zjistili, že nás Břetislav Enge porazil. Na Šumburku mi to nesedělo, navíc jsme tam projeli nějakou louži benzínu, takže jsme měli problém udržet auto na cestě a pak už to tam nebylo ono. A Bzí? Tam jsem byl dopředu přesvědčen, že máme největší šanci porazit Petra Hustého a zrovna tam jsme s ním prohráli. Musím před oběma našimi soupeři smeknout, zejména samozřejmě před panem Engem, který dokáže ve svém věku jet neskutečně rychle.“

Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.

Rally Bohemia je k nalezení též na sociálních sítích.

Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Twitter: twitter.com/RallyBohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: instagram.com/rallybohemia
web: www.rallybohemia.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!