15. 7. 2015 16:05 − 1961× − 0

Veszprém Rally – komentář

K tropickému létu v Maďarsku patří i soutěže na rozpálené tamní šotolině, celkem se odjely tři.

K tropickému létu v Maďarsku patří i soutěže na rozpálené tamní šotolině. Po dvou šotolinových podnicích ISEUM Szombathely Rally a Székesfehérvár Rally nyní na řadu přišel ten třetí a poslední, klasika Veszprém Rally. Jako lídr mistrovství tam dorazil Norbert Herczig, ale už s sebou neměl Škodu Fabia Super 2000. Dodavatel techniky, rakouská stáj Raimunda Baumschlagera mu premiérově přichystala novou Fabii R5. Jestliže byl Herczig doteďka nejrychlejší muž šampionátu, s novým vozem se to mohlo jen umocnit. János Tóth za volantem Peugeotu 208 T16 R5 ale rozhodně nezahálí a v minulé soutěži zvítězil. Do bojů o nejvyšší příčky se ale chtěli zapojit i další jako třeba Frigyes Turán nebo András Hadik s Fiestami R5. Okusit tuto techniku moderní kategorie R5 se rozhodnul i Balász Benik, který se pravidelně šampionátu účastnil s Fordem Focus WRC až do roku 2008.

Někdejší maďarský mistr dlouho nestartoval a navíc si musel zvykat na pro něho zcela neznámou techniku. První etapu tak Benik zakončil až jako osmý. V druhé etapě se propadnul na konec elitní desítky, ale do cíle se nakonec nedostal. V RZ 7 nedobrzdil, skončil mimo trať a před závěrečnou zkouškou nakonec odstoupil. Mezi produkčními vozy začal v sobotu nejlépe Menyhért Krozser s Mitsubishi. Během druhé etapy se ale z celkově čtvrtého místa propadnul až na osmé. Na post nejrychlejšího pilota Lanceru se propracoval David Botka, ale na RZ 7 dorazil o tři minuty později a v osmé se už neobjevil vůbec. Na čtvrté místo znamenající triumf mezi produkčními vozy se nakonec dostal Miklós Kazár, který si připsal i jeden absolutně nejrychlejší čas.

Ani trochu se tentokrát nedařilo vítězi předešlé soutěže Tóthovi, který už na prvním testu skončil několikrát mimo trať a zajel až desátý čas. V druhém sobotním testu pilot Peugeotu znovu skončil mimo trať a do cíle dojel se ztrátou přes tři minuty. Při odjezdu z časové kontroly se bohužel nepodařilo 208 nastartovat a Tóth musel předčasně odstoupit. Etapový triumf si připsal Herczig, když s novou Fabií R5 ujel druhému Sándorovi Ollé s Fiestou Super 2000 o 4,3 sekundy. Loňský vítěz této soutěže v neděli udeřil do kamene, udělal defekt a propadnul se na konečné třetí místo. Stříbrnou příčku znamenající nejlepší letošní výsledek si díky tomu ve Veszprému vyjel Turán. Pro další jednoznačné vítězství si do cíle dojel debutant s Fabií R5 Herczig a upevnil tím své vedení v šampionátu.

Výsledky soutěže maďarského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Herczig 128, 2. Kazár 77, 3. Tóth 67, 4. Balogh 52, 5. Turán 51, 6. Hadik 41

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!