14. 7. 2015 12:58 − 2200× − 1

Pohárové překvapení na Bohemii – vítězem Kamenec

První den Rally Bohemia se stal druhým letošním podnikem XTG Opel ADAM Cupu 2015.

První den Rally Bohemia se stal druhým letošním podnikem XTG Opel ADAM Cupu 2015. Na sedmi náročných rychlostních zkouškách nakonec dojel vítězně do cíle Matěj Kamenec, kterého premiérově navigoval Adam Jurka. Cíl spatřily tři ADAMy, druhý skončil Josef Peták a třetí Petr Vraj jun.

Na start Rally Bohemia se v rámci XTG Opel ADAM Cupu postavilo pět dvojic. Zkušenosti favorizovaly Josefa Petáka, ale příbramský jezdec figuroval v čele průběžného pořadí pouze po úvodní rychlostní zkoušce Bondy v centru Mladé Boleslavi. Na klasických rychlostních zkouškách převzal otěže Matěj Kamenec. Rodák ze Zubří zajel šest nejrychlejších časů v řadě a s minutovým náskokem opanoval pohárovou klasifikaci.

„Tratě Bohemie se nám velice líbily, cítili jsme se na tamních zkouškách jako ´ryby ve vodě´. Charakter vložek byl daleko techničtější, než jsme zvyklí u nás na Vsetínsku. Spokojen jsem byl i z toho, jak dobře jsme zvládli noční testy. Celkově jsme byli z časů a vývoje poháru samozřejmě překvapeni. Doufali jsme, že můžeme s čelem držet krok, ale že se náš náskok bude každou ´erzetou´zvyšovat, to jsme opravdu nepředpokládali,“ okomentoval start na Bohemii Matěj Kamenec.

Druhé místo obsadila na Bohemii příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová a tento výsledek je udržel v průběžném vedení pohárové klasifikace. Na Kamence mají k dobru čtyři body.

„Mladí zajeli na Bohemii perfektně. Musím to tak brát. My jsme se sice trochu potýkali s brzdami a v servisu jsme trochu improvizovali, ale to nikterak nesnižuje jejich výkony. Líto mi ovšem bylo Radka Hůly, pro kterého skončila Bohemia hned v první zatáčce, a pěkně jel i Martin Mottl. Ale zastavila ho závada, se kterou nikdo nic nenadělá. Mohli se tak více svézt na náročných vložkách a získat cenné zkušenosti do budoucnosti. Celkově patří pořadatelům dík, závod jim vyšel a na počet startujících nevyskytly zásadní ´záseky´,“ přiznal Josef Peták.

Třetí příčku a osmnáct pohárových bodů získali v okolí Mladé Boleslavi Petr Vraj s Markétou Skácelovou.

„Na Bohemii jsme jeli ve zcela neznámém prostředí, trénovalo se v pomalé rychlosti se systémem GPS, což ovlivnilo napsání našeho rozpisu. Špatně jsem odhadoval zatáčky, prostě jsem psaní trošku podcenil. Pak jsme se v závodě párkrát vylekali a od toho momentu jsem jel více na oči než na rozpis. Byla to obrovská zkušenost a musíme se z toho poučit. Navíc nás ve druhé sekci vylekal chybějící ´šteft´ na jednom kole, a tak jsme v závěru nikam nespěchali. Hlavně jsme chtěli dojet do cíle a to se podařilo,“ zhodnotil mladoboleslavský start Petr Vraj.

Takové štěstí naopak neměly další dvě posádky. Radek Hůla s Lukášem Burešem vstupovali do závodu z třetí pohárové příčky, ale jejich působení ukončila už úvodní divácká rychlostní zkouška v ulicích Mladé Boleslavi. V jejím průběhu na svém ADAMu urazili kolo.

„Tratě se líbily moc, o to víc nás mrzí tak brzké vypadnutí. Po vyjetí ze servisu na RZ1 se ozývalo nepříjemné klepání u levého předního kola a kvůli tomu jsem špatně zahřál pneumatiky. To se projevilo hned po startu. Tato školácká chyba mě strašně mrzí, i kvůli úsilí celého týmu, který je zapotřebí pro start v soutěži,“ popsal své zklamání Radek Hůla.

Kompletní první sekci pak absolvovali Martin Mottl s Jakubem Navrátilem. Mottl vstoupil do závodu třetím časem, a když v RZ3 dokázal porazit Petáka, se ztrátou 3,1 vteřiny mu dýchal na záda. Na čtvrté zkoušce se mu příbramský konkurent sice trochu vzdálil, pokračování souboje se však nekonalo. Návrat na druhý průjezd Sychrovem skončil pro Mottla odstavením vozu na dálnici…

„Na vině byl vadný alternátor. Celkově jsem měl už po seznamovacích jízdách z tratí, vzhledem k jejich náročnosti, velký respekt. Ale jde znát, že se postupně sžívám s autem i spolujezdcem, a tak jsme mohli svádět souboje v řádech sekund, jak to má v cupovém závodění být. Určitě je to pro nás příslib do dalších závodů,“ věří Martin Mottl.

„Překvapení na úkor favorita. I tak lze možná charakterizovat výsledek Bohemie. Asi málokdo by si před startem vsadil na porážku Josefa Petáka, ale průběh závodu ukázal, v čem je krása pohárového závodění. Do cíle nakonec dojely tři ADAMy, pouze jeden odstoupil na technickou závadu, což jen potvrzuje kvality tohoto vozu jako potenciální alternativu pro začínající i zkušené jezdce,“ pronesl po cílovém ceremoniálu šéf XTG motorsportu Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 1
14. 7. 2015 13:29
0 0
Ten kluk jel fakt moc pěkněsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!