Na bohemce v nové roli

Jirka Hladík oblékl na letošní Rally Bohemia jinou kombinézu, než bývá zvykem.

Jirka Hladík oblékl na letošní Rally Bohemia jinou kombinézu, než bývá zvykem.

Krátce před Rally Bohemia se váš tým rozrostl o další vůz, jak k tomu došlo?

Všechno se to seběhlo strašně rychle. Můj soused Lukáš Matěna, který s rally začíná, rozbil na Hustopečích svou cédvojku a zmínil se, že bude muset odjet bohemku s Hondou, aby měl nárok na absolvování rally campu a mohl tak získat velkou licenci. Já jsem o Hondě na pronájem delší dobu přemýšlel, ale přišla Impreza, takže to nebylo na pořadu dne.

Ovšem shodou okolností Radim Koutek prodával své auto s dobrým rodokmenem (první majitel Ondřej Bisaha) a tím pádem začala být Honda pro nás znovu aktuální. Od známých hondařů jsem zjistil o autě několik důležitých detailů a po domluvě s Radimem jsem pro něj vyrazil. Po prohlídce a krátké testovací jízdě jsme se domluvili a já musím Radimovi poděkovat za vstřícné a upřímné jednání.

Potom už se naplno rozjelo chystání auta na závod. Byla to práce od pondělí do čtvrtka. V pátek ráno se připravené auto nakládalo a odpoledne jsme vyrazili směr Mladá Boleslav.

Mnoho posádek si ještě před začátkem závodu stěžovalo na organizaci servisní zóny a na startovní pořadí, vnímáš to obdobně?

Startovní pořadí jsem nijak neřešil, to šlo mimo mě, ale servisní zóna byl jednoznačně problém, který si závod s tak slavným názvem RALLY BOHEMIA prostě nemůže dovolit. I my jsme měli v servisní zóně prekérní situaci, která se ale nakonec dala vyřešit. Ovšem jedna věc je jistá, pokud se pořadatel cítí na to, že jeho závod pojme rekordních 215 posádek, musí pro ně zajistit odpovídající servisní prostor.

A jak byl spokojený se závodem jezdec Lukáš Matěna?

Auto fungovalo dobře a určitě je schopné zajet výsledek. Z bojů o něj nás bohužel hned v druhé RZ vyřadil defekt a následující zaváhání v RZ5, kdy jsme na nekomplikovaný návrat na trať z důvodu nedostatku rukou čekali opravdu dlouho. Výsledkem byla celková ztráta více jak 20 minut. Nicméně cíl byl jasný, a to dojet soutěž. To se povedlo a za to děkujeme.

Asi není žádným tajemstvím, že tvoje kráska z Prodrivu je nyní na prodej. S čím tedy budete startovat ve Vyškově?

Ano, naše Subaru je opravdu na prodej. Auto je zrepasované, nachystané a jede perfektně, takže mě to strašně mrzí, ale realita je neúprosná. Věděl jsem, že pojedeme pouze za předpokladu, že bude do sebe všechno zapadat a všichni partneři splní své sliby, což se bohužel nestalo. Asi bychom mohli jet v jakémsi úsporném režimu, což by ovšem se závoděním nemělo nic společného, a to je pro nás a ostatní partnery, kteří drží slovo, k ničemu.

Do těchto problémů mi velice vážně onemocněl můj taťka a rozhodnutí o prodeji auta bylo definitivní. Já musím moc poděkovat jmenovitě doktoru Víškovi a personálu interní kliniky Fakultní nemocnice v Hradci Králové za záchranu jeho života.

Vzhledem k zmiňovaným okolnostem, na otázku kdy, kde a s čím budeme startovat, zatím nedokážu odpovědět. Stále vedeme jednání a snažíme se, abychom auto prodat nemuseli, ale je to hodně komplikované a komunikace s partnery se zatím požadovaným směrem neposouvá.

Ohledně závodů je pro nás tedy v současné době nejdůležitější mít perfektně nachystané auto a spokojené klienty.


Foto: Jan Štefan

Ty jsi v roce 2007 získal společně s Marcelou Dolečkovou titul ve sprintrally právě s Hondou Civic 1.6 VTI, jak na to vzpomínáš?

To byla úplně jiná doba. Tenkrát jsme měli peníze jenom na pět závodů a potřebovali jsme udělat titul, abychom se mohli posunout dál. Jednotlivé závody si už nevybavím, ale náš senzační výsledek na Rally Okříšky asi nikdy nezapomenu. Vím, co Honda dokáže a nemám problém předat svoje zkušenosti kterémukoliv ze zájemců o pronájem. Auto je v současné době volné na všechny podniky, včetně amatérských.

Nechceš Civica provětrat sám na nějaké soutěži?

Určitě ne. Auto je prvotně určeno na pronájem. Na závodech se může stát cokoliv a já nechci případnému klientovi zkomplikovat start na jeho rally.

Jak hodnotíš premiérové vystoupení posádky Lukáš Matěna – Lukáš Šintal na Rally Bohemia?

Kluci spolu jeli poprvé, navíc s úplně jiným vozem a přesto dokázali v sobotu zajíždět vynikající časy. Jejich prioritou bylo spatřit cílovou rampu a přejít na čtyřkolku. Tento úkol si splnili, takže i já jsem spokojený a přeju posádce hodně štěstí v jejich nadcházející kariéře.

Cíl bohužel nespatřil Venda Kopáček s Bárou Rendlovou, což mi je moc líto, protože znovu museli odstoupit z prvního místa. Z mého pohledu je Véna naším nejrychlejším mladým jezdcem ve startovním poli. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat :)

Premiéra s půjčováním závodního vozu proběhla ke spokojenosti obou stran, kdo další se do auta posadí?

To zatím nevíme. Nyní probíhá kontrola po závodu a příprava vozu na Rally Vyškov, aby další klient dostal k dispozici stejně dobře nachystaný vůz, jako naše první posádka, takže se nechme překvapit.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!