Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 7. 2015 21:35 − 6029× − 12

Kris Meeke se ohradil proti kritice od Yvese Mattona

Kris Meeke se po Polské rally stal terčem kritiky Yvese Mattona, jenž nebyl spokojen s posledními jezdcovy výkony.

Po Polské rally se nechal šéf Citroen racingu slyšet, že pod Krisem Meekem se houpe židle a místo v týmu pro nadcházející rok nemá vítěz šampionátu IRC z roku 2009 jisté a aby Yvese Mattona přesvědčil, že jedna ze DS3 WRC bude Meekovi říkat pane v roce 2016, musí severoirský jezdec zajet v druhé polovině sezóny dobré výsledky. Jak se však Meeke nechal slyšet v aktuálním WRC Live Regroup Podcast, jeho aktuální forma není nijak špatná a Argentinská rally byla velmi specifickou, díky problémům vozů Volkswagen.

"Argentinu mi nikdo za žádných okolností neodpáře. Byl to vrchol, i přes to, že šlo o nejhorší závodí víkend pro Volkswagen od jejich vstupu do šampionátu. Po tomto podniku jsem zůstal realista a to ukázala následující rally v Portugalsku. Věřím, že v Portugalsku to od nás byl téměř ještě lepší výkon než v Argentině a skončili jsme čtvrtí za třemi Volkswageny. To ukázalo, kde v reálu jsme," říká Kris Meeke a pokračuje směrem k Sardinii a Polsku, které mu byly Yvesem Mattonem silně vytýkány, "Sardinie byla opravdu obrovským zklamáním a myslím si, že Yvesovo zklamání bylo evidentní. V Polsku jsem odjel dobrou soutěž i přes to, že jsme neměli předstartovní test, což nás znevýhodnilo. Špatně jsme zvolili pneumatiky, jinak bychom bojovali s Haydenem Paddonem o umístění, z něhož se nakonec vyklubala čtvrtá příčka. Z mého pohledu jsme měli jeden výkyv na Sardinii, to je vše."

A jak se dále Severoir nechal slyšet, to, že bude muset zajet slušné výsledky, aby si řekl o místo i pro příští rok, jej nechává chladným a nijak na něj nezvyšuje tlak, jelikož jde o situaci, kterou ve své kariéře zažíval celkem často. "Upřímně řečeno, většinu své kariéry jsem jezdil aniž bych měl zajištěnou budoucnost a jak to vypadá, tato situace je tu zase. Takže to není žádná změna, jsme v normálu. Vždy jsem pod tlakem jet na další rally, zajet dobře a udělat výsledek, abych si zajistil další sezónu.

Zažil jsem už obtížnější časy než tyhle. Alespoň mám sedačku a volant k tomu, abych letos odvedl dobrou práci a potvrdil, že mohu pokračovat i napřesrok," uzavírá Kris Meeke a když nahlédneme na vývoj jeho kariéry, tak jsou nejistoty, o nichž mluvil dobře patrné. Pěkně rozjetou kariéru v MS ukončila sezóny 2006, kdy se mu v JWRC nevedlo nejlépe a dva roky startoval porůznu s rozličnou technikou. V roce 2009 vznikl tým Peugeot Sport UK a Meeke s P207 S2000 zvítězil v IRC a když se od roku 2011 začal objevovat s MINI WRC v MS, zdálo se, že se dostal na vrchol. Avšak projekt britského Prodrive skončil neslavně a Meeke byl opět bez místa. V roce 2013 pak dostal dvě šance u Citroenu a další příběh je znám.

Komentářů celkem: 12
29. 7. 2015 08:001
0 0
Pry jeden vykyv na sardinii smajlíksmajlíksmajlík
29. 7. 2015 08:212
0 0
Tak ten půjde po žních k Turkovi smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
29. 7. 2015 09:233
0 0
Počkáme...druhá polovina sezóny bude v jeho podání lepší...věřím tomusmajlík
29. 7. 2015 09:524
0 0
Když se řekne A, je třeba říct i B. Takže když vyhodí Meeka, koho vezmou za něj? Proč si nevychovávají někoho dalšího, jako třeba VW Mikkelsena a u Hyundaie Paddona a Abbringa? Proč nemají třetí auto?
29. 7. 2015 10:405
0 0
Původně napsal Shacki
Když se řekne A, je třeba říct i B. Takže když vyhodí Meeka, koho vezmou za něj? Proč si nevychovávají někoho dalšího, jako třeba VW Mikkelsena a u Hyundaie Paddona a Abbringa? Proč nemají třetí auto?
Podle mě protože s tím do dvou let seknou. Je jen otázka, jak dlouho tam budou arabáši rvát prachy...
29. 7. 2015 10:576
0 0
Shacki, osobně si myslím, že je to jakási polovičatost a ctění hesla za málo peněz chceme hodně muziky. Jak nejsou výsledky, dá se to hodit na Meeka, na prioritu v jiném šampionátu a podobně a řešení? Dva v jednom: z WTCC povolat Loeba. A výchovný program taky Citroen má, ať už v podobě třeba Lefevbra či Chardonneta, ale práce a trpělivost s nimi není. Chlapec holt nenaskočí z R3 nebo R5 do WRC a začne díky talentu zajíždět časy jako Latvala.
29. 7. 2015 13:037
0 0
S Chardonnetem už nespolupracují a Lefebvre by potřeboval vlézt i do WRCa. Paddonovi trvalo rok, než je schopen něco pořádně zajet.
29. 7. 2015 14:028
0 0
No tak to jen potvrzuje domněnku o nulové snaze.
29. 7. 2015 14:249
0 0
Pořád budu tvrdit že jde o patnou strategii...utekl Ogi a nechali odejít i Neuvilla...to jsou manažerské chyby...
29. 7. 2015 15:3010
0 0
Je to zbytečné..jen další řeči a nic z toho. Myslím, že už toho moc nepředvede. Nikdy mi moc nebyl sympatický.
29. 7. 2015 16:0511
0 0
O chybách v podobě třeba Neuvilla se nedá nějak debatovat. Teď musí litovat.
30. 7. 2015 13:1412
0 0
... na té druhé fotce, uprostřed - to je jedna kamera za druhou...? ...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!