Kris Meeke se ohradil proti kritice od Yvese Mattona
Po Polské rally se nechal šéf Citroen racingu slyšet, že pod Krisem Meekem se houpe židle a místo v týmu pro nadcházející rok nemá vítěz šampionátu IRC z roku 2009 jisté a aby Yvese Mattona přesvědčil, že jedna ze DS3 WRC bude Meekovi říkat pane v roce 2016, musí severoirský jezdec zajet v druhé polovině sezóny dobré výsledky. Jak se však Meeke nechal slyšet v aktuálním WRC Live Regroup Podcast, jeho aktuální forma není nijak špatná a Argentinská rally byla velmi specifickou, díky problémům vozů Volkswagen.
"Argentinu mi nikdo za žádných okolností neodpáře. Byl to vrchol, i přes to, že šlo o nejhorší závodí víkend pro Volkswagen od jejich vstupu do šampionátu. Po tomto podniku jsem zůstal realista a to ukázala následující rally v Portugalsku. Věřím, že v Portugalsku to od nás byl téměř ještě lepší výkon než v Argentině a skončili jsme čtvrtí za třemi Volkswageny. To ukázalo, kde v reálu jsme," říká Kris Meeke a pokračuje směrem k Sardinii a Polsku, které mu byly Yvesem Mattonem silně vytýkány, "Sardinie byla opravdu obrovským zklamáním a myslím si, že Yvesovo zklamání bylo evidentní. V Polsku jsem odjel dobrou soutěž i přes to, že jsme neměli předstartovní test, což nás znevýhodnilo. Špatně jsme zvolili pneumatiky, jinak bychom bojovali s Haydenem Paddonem o umístění, z něhož se nakonec vyklubala čtvrtá příčka. Z mého pohledu jsme měli jeden výkyv na Sardinii, to je vše."
A jak se dále Severoir nechal slyšet, to, že bude muset zajet slušné výsledky, aby si řekl o místo i pro příští rok, jej nechává chladným a nijak na něj nezvyšuje tlak, jelikož jde o situaci, kterou ve své kariéře zažíval celkem často. "Upřímně řečeno, většinu své kariéry jsem jezdil aniž bych měl zajištěnou budoucnost a jak to vypadá, tato situace je tu zase. Takže to není žádná změna, jsme v normálu. Vždy jsem pod tlakem jet na další rally, zajet dobře a udělat výsledek, abych si zajistil další sezónu.
Zažil jsem už obtížnější časy než tyhle. Alespoň mám sedačku a volant k tomu, abych letos odvedl dobrou práci a potvrdil, že mohu pokračovat i napřesrok," uzavírá Kris Meeke a když nahlédneme na vývoj jeho kariéry, tak jsou nejistoty, o nichž mluvil dobře patrné. Pěkně rozjetou kariéru v MS ukončila sezóny 2006, kdy se mu v JWRC nevedlo nejlépe a dva roky startoval porůznu s rozličnou technikou. V roce 2009 vznikl tým Peugeot Sport UK a Meeke s P207 S2000 zvítězil v IRC a když se od roku 2011 začal objevovat s MINI WRC v MS, zdálo se, že se dostal na vrchol. Avšak projekt britského Prodrive skončil neslavně a Meeke byl opět bez místa. V roce 2013 pak dostal dvě šance u Citroenu a další příběh je znám.
Když se řekne A, je třeba říct i B. Takže když vyhodí Meeka, koho vezmou za něj? Proč si nevychovávají někoho dalšího, jako třeba VW Mikkelsena a u Hyundaie Paddona a Abbringa? Proč nemají třetí auto?