GoPro – Josef Semerád a jeho havárie na Vinci
Josef Semerád ukončil svoji pouť na Bohemce havárií na druhém průjezdu Vincem.
Josef Semerád ukončil svoji pouť na Bohemce havárií na druhém průjezdu Vincem. Tady je onboard z kamer GoPro.
naprosto s tebou souhlasím chlape. Jak si mitfáru naučíš číst, tak ti noty čte a netřeba hledat viníka ! Pokud mu vytýká, že mu nezdůraznil těžkou zatáčku až po té raně do svodidel, tak to je smutné...
Pepo chlape ...vždyť ty sám se snažíš podruhé zařadit dvojku, kterou tam už máš a spolujezdec tě za to nekritizuje.
Když se něco v rally ,,nepovede" , tak řidiči si skoro vždy stěžují na spolujezdce, předpovídače počasí, ledové špióny, mechaniky atd...a přitom se jedná ve většině případů o hloupý alibismus ! Slyšely jste někdy někdo, že by to nějaké nehodě přiběhl za řidičem spolujezdec nebo mechanik a začali mu něco vytýkat - já nikdy !
Přesně jak přiznal v televizi Vašek Pech a omluvil se svému meteorologovi - za jakékoliv rozhodnutí je vždy odpovědný řidič a nikdo jiný ( jaké se pojedou gumy, jak se pojede rychle, co se vymění či nastaví ...)
Ano dělal jsem mitfáru několik let....
Kluci ale jasně ukázali, že Pepa je pořád "náš"... velký rallyový bohatýr... který se s tím pořád stejně "nemaže"... a za výkon na Bohemce zaslouží (minimálně od diváků) velkou pochvalu...
Obsah diskuse "po ráně" bych nijak nepřeceňoval (snad jen občas "vypípal" ). Je třeba si uvědomit, že oba členové posádky jsou "poté" vždycky ještě dost dlouho v takovým tom "soutěžáckým transu", a někdy ani neví, co skutečně řekli a udělali... to až od dob "velkého bratra" si to můžou oni - a i my - přehrát... a je jich dost, kteří by své jednání s odstupem vzali zpátky (a to i třeba naši "profláklí" Galli či Delecour...)
Nám sedícím "v suchu a v teple" se to tím pádem teď hodnotí snadněji... a kdo nějakou spolujezdcovskou zkušenost má, ví, že svůj názor si musí spolujezdec nechat během závodu pro sebe, ať je "v civilu" jakkoliv dominantní jedinec... jeho jediným úkolem je v autě "udělat jezdci pomyšlení", a pak si možná říct svoje až za cílem, až se adrenalin zase vstřebá a bude se to hodnotit s chladnou hlavou...
Pozice spolujezdce je (kromě pár bezvýznamných schopností, které se u něj jaksi automaticky předpokládají... ) především "psychologicky náročná profese"... (něco jako ve fotbalu brankář nebo v symfonickém orchestru bubeník...)... protože je první na ráně, na kom si jezdec může "vyventilovat" to prvotní zklamání... a je úplně jedno, kde je skutečná příčina...
Zase na druhou stranu: 70% zodpovědnosti je stejně vždycky na jezdci,a tak se stejně kritika vždycky snese na něho...
aneb kdo chce být spolujezdec, musí přijmout základní poučku, která se ale nikde "neškolí": "Když se vyhrává, je hrdinou jezdec... když se prohrává... mění se spolujezdec..."
P.S.: to místo před tím vracákem je fakt dost náročný na napsání i na správně načasované přečtení... (ostatně, já jsem se tam Tóšovi při druhém průjezdu na chvíli "ztratil úplně")...
Ale to už bylo v minulém století... Dnes už tak nejvýš zahazuju raketu při tenisu...
spider tak se podívej, když začne říkat, bacha u svodidel pravá 5... atd. měl tam zařazenou 5tku o od té doby to trvalo do nárazu necelých 5s, a prostě spolujezdec neměl důraz v hlase ve stylu ty vole letíme na roztočenou 5 BRZDI !!!
....stojím si za svojim, určite bolo času dosť na dobrzdenie do zakruty, nebolo to neskoro nadiktovane, brzdené už bolo viackrát, Pepova chyba a dôraz v čítaní rozpisu nemali a nemajú doteraz ani veľkí Svetoví spolujazdci...asi toľko