Bouráci Mikkelsen a Paddon ke svým nehodám

Andreas Mikkelsen i Hayden Paddon nebudou na první etapu Finské rally vzpomínat v dobrém.

Pro trojky továrních týmů nebude Finská rally vydařenou. Jak Andreas Mikkelsen s Volkswagenem Polo R WRC, tak Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC dali v pátek na rychlostních zkouškách ránu a poměrně silně poškodili své vozy. Začněme s pilotem Volkswagenu, jenž havaroval o zkoušku dříve a proto dostane přednost. Speciálku Harju ve čtvrtek zajel Nor ve třetím nejrychlejším čase, ale na klasických zkouškách se propadl do druhé poloviny TOP 10, když ve svých komentářích ze stopky zmiňoval svou opatrnost a nedostatek sebevědomí na daném typu zkoušek. Po prvním průjezdu Ouninpohji se posunul na šesté místo, ale to byla jeho labutí píseň nejen v první etapě, ale i v celé soutěži, protože po havárii pouhý kilometr od startu RZ5 – Himos byl jeho vůz shledán neopravitelným.

"Himos je zkouška, kterou znám velmi dobře a je z těch, kde jsem vždy býval rychlý, ale letos má nový začátek a tam jsem vyletěl ven," popisuje prapříčinu nehody Andreas Mikkelsen a pokračuje, "základ byl rozpis, který byl napsaný o trochu víc agresivněji. Měl jsem napsané možná na plný plyn a i přes to jsem ubral, ale ne dostatečně. Auto bylo chyceno na vnějšek, který nás stáhl. Pak jsme se několikrát kouleli. Nedokážu říct kolikrát, ale byla to celkem tvrdá havárie. Myslím, že jsme měli docela štěstí," uzavírá své povídání Andreas Mikkelsen.

O pouhou zkoušku dál pak v soutěži vydržel pilot Hyundai i20 WRC Hayden Paddon, který havaroval na RZ6 – Pihlajakoski. Vstup reprezentanta Nového Zélandu do soutěže byl o něco lepší než u Nora, když po RZ2 byl Kiwi průběžně pátý a to znamenalo nejlepší umístění ze všech tří vozů Hyundai, co byly na startu. Pátou příčku si pak Paddon držel i před RZ6, v jejímž závěru havaroval. A stejně jako u Mikkelsena nešlo jen o konec v dnešním dění, ale o celkový, jelikož ani i20 WRC nebyla po havárii ve stavu, aby šla do druhého dne opravit.

A jak vysvětluje svou nehodu přímo Hayden Paddon? "Stalo se to v pravé zatáčce na plný plyn, která vázala do levé. Abyste zůstali ve stopě, bylo potřeba pravou zatáčku projet její pravou stranou. Tam byl bohužel kámen, který jsme neviděli a který okamžitě poškodil řízení. Od té chvíle jsme byli pouhými pasažéry. Levou zatáčkou jsme projeli rovně přímo mezi stromy. John a já jsme v pořádku, ale předek auta vypadá trochu jinak."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!