Rally Tatry – komentář
Rally Tatry patřila od nepaměti k tradičnímu inventáři slovenského mistrovství. Na začátku nového tisíciletí se po podepsání s novým hlavním sponzorem v podobě Matadoru přestěhovala mimo nejvyšší tamní hory do oblasti Púchova. Toto spojení v roce 2007 skončilo a rally se následně vrátila zpátky do Popradu. Další čtyři roky se musely slovenské posádky bez tatranského podniku obejít, do kalendáře se soutěž s centrem v městě Poprad vrátila předloni. Tentokrát už se zřejmě jedná o dlouhodobější návrat a letos se v nové podobě odjela soutěž už potřetí. Oproti letům předešlým se ale už nejedná o podnik s délkou trati kolem 200 kilometrů, ale spíše o rallysprint s devadesáti ostrými kilometry.
V roce 2013 se z vítězství pod tatranskými štíty radoval Jaroslav Melichárek, který nemohl mít žádný jiný cíl ani pro letošek. Společně s Grzegorzem Grzybem na stejné technice, Fordu Fiesta WRC svádí tuhé boje o vedení v šampionátu a polský jezdec má zatím navrch. V Tatrách se mu ale poslední roky moc nedařilo, po předloňském čtvrtém místě vloni skončil na poslední pódiové příčce. Úřadující vítěz Jozef Béreš jun. zajel v úvodní divácké superspeciálce v ulicích Popradu druhý nejrychlejší čas. Druhý den jej ale ve třetí zkoušce z průběžného pódia srazil defekt a v RZ 6 se jeho Mini WRC zastavilo s technickou poruchou. Na defekt doplatil i Melichárek, který se mu nevyhnul hned na první přírodní zkoušce. S minutovým odstupem se pilot Fordu propadnul na osmé místo, ze kterého se během zbytku rally propracoval na čtvrté. To ale rozhodně nebyl výsledek, pro který Melichárek do Tater odjel a rozhodně mu to nikterak nepomohlo v dohnání vedoucího Grzyba.
Polský jezdec se dostal do čela soutěže hned v prvním testu a neopustil jej přes obří krizovku v posledním testu až do samého konce. Grzyb tak překonal předešlé tatranské neúspěchy, znovu si připsal maximální bodový obnos a do závěrečné dvojice soutěží půjde s komfortním náskokem. O vítězství se v Tatrách nikterak zajímavý souboj neodehrál, zato o druhé místo se bojovalo až do samého konce. V sobotu ráno se na druhé místo dostal Tomáš Ondrej se Škodou Fabia WRC, ale musel si dávat pozor na dotahujícího se Pavla Valouška. Pilot Fabie Super 2000 si hned v RZ 2 připsal penalizaci deset sekund za špatné projetí retardérem a měl tak co stahovat. V pátém testu se už ale český pilot dostal na druhé místo. Ondrej se na něho v závěru ještě snažil zaútočit, ale v posledních kilometrech si postavila hlavu technika. Na třetí místo se tedy v úplném závěru dostal Tomáš Kukučka za volantem Subaru Impreza WRC S12. Mezi produkčními vozy začal nejlépe Tibor Cserhalmi, ale v RZ 3 musel svou pozici přepustit Vlastimilu Majerčákovi s obdobným Mitsubishi Lancer EVO IX. Cserhalmi bohužel pro technické problémy v pátém testu odstoupil a Majerčák mohl v klidu směřovat za vítězstvím. Druhé místo spadlo do klína Norovi Petteru Kristiansenovi a třetí skončil Peter Gavlák, oba za volanty Mitsubishi.
Výsledky z této slovenské rally
Stav šampionátu: 1. Grzyb 145, 2. Melichárek 116, 3. Valoušek 97, 4. Drotár 82, 5. Kukučka 76, 6. Trencsényi 70, 7. Béreš jun. 65, 8. Cserhalmi 46, 9. Konečný 44, 10. Hadik 43