Rally Tatry – komentář

Oproti letům předešlým se už nejedná o podnik s délkou trati kolem 200 kilometrů, ale spíše o rallysprint.

Rally Tatry patřila od nepaměti k tradičnímu inventáři slovenského mistrovství. Na začátku nového tisíciletí se po podepsání s novým hlavním sponzorem v podobě Matadoru přestěhovala mimo nejvyšší tamní hory do oblasti Púchova. Toto spojení v roce 2007 skončilo a rally se následně vrátila zpátky do Popradu. Další čtyři roky se musely slovenské posádky bez tatranského podniku obejít, do kalendáře se soutěž s centrem v městě Poprad vrátila předloni. Tentokrát už se zřejmě jedná o dlouhodobější návrat a letos se v nové podobě odjela soutěž už potřetí. Oproti letům předešlým se ale už nejedná o podnik s délkou trati kolem 200 kilometrů, ale spíše o rallysprint s devadesáti ostrými kilometry.

V roce 2013 se z vítězství pod tatranskými štíty radoval Jaroslav Melichárek, který nemohl mít žádný jiný cíl ani pro letošek. Společně s Grzegorzem Grzybem na stejné technice, Fordu Fiesta WRC svádí tuhé boje o vedení v šampionátu a polský jezdec má zatím navrch. V Tatrách se mu ale poslední roky moc nedařilo, po předloňském čtvrtém místě vloni skončil na poslední pódiové příčce. Úřadující vítěz Jozef Béreš jun. zajel v úvodní divácké superspeciálce v ulicích Popradu druhý nejrychlejší čas. Druhý den jej ale ve třetí zkoušce z průběžného pódia srazil defekt a v RZ 6 se jeho Mini WRC zastavilo s technickou poruchou. Na defekt doplatil i Melichárek, který se mu nevyhnul hned na první přírodní zkoušce. S minutovým odstupem se pilot Fordu propadnul na osmé místo, ze kterého se během zbytku rally propracoval na čtvrté. To ale rozhodně nebyl výsledek, pro který Melichárek do Tater odjel a rozhodně mu to nikterak nepomohlo v dohnání vedoucího Grzyba.

Polský jezdec se dostal do čela soutěže hned v prvním testu a neopustil jej přes obří krizovku v posledním testu až do samého konce. Grzyb tak překonal předešlé tatranské neúspěchy, znovu si připsal maximální bodový obnos a do závěrečné dvojice soutěží půjde s komfortním náskokem. O vítězství se v Tatrách nikterak zajímavý souboj neodehrál, zato o druhé místo se bojovalo až do samého konce. V sobotu ráno se na druhé místo dostal Tomáš Ondrej se Škodou Fabia WRC, ale musel si dávat pozor na dotahujícího se Pavla Valouška. Pilot Fabie Super 2000 si hned v RZ 2 připsal penalizaci deset sekund za špatné projetí retardérem a měl tak co stahovat. V pátém testu se už ale český pilot dostal na druhé místo. Ondrej se na něho v závěru ještě snažil zaútočit, ale v posledních kilometrech si postavila hlavu technika. Na třetí místo se tedy v úplném závěru dostal Tomáš Kukučka za volantem Subaru Impreza WRC S12. Mezi produkčními vozy začal nejlépe Tibor Cserhalmi, ale v RZ 3 musel svou pozici přepustit Vlastimilu Majerčákovi s obdobným Mitsubishi Lancer EVO IX. Cserhalmi bohužel pro technické problémy v pátém testu odstoupil a Majerčák mohl v klidu směřovat za vítězstvím. Druhé místo spadlo do klína Norovi Petteru Kristiansenovi a třetí skončil Peter Gavlák, oba za volanty Mitsubishi.

Výsledky z této slovenské rally

Stav šampionátu: 1. Grzyb 145, 2. Melichárek 116, 3. Valoušek 97, 4. Drotár 82, 5. Kukučka 76, 6. Trencsényi 70, 7. Béreš jun. 65, 8. Cserhalmi 46, 9. Konečný 44, 10. Hadik 43

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!