Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
6. 8. 2015 22:07 − 6316× − 6

Tommi Mäkinen – začneme pracovat z Finska

Čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen se před měsícem stal šéfem týmu Toyota GAZOO Racing.

Před měsícem byl Tommi Mäkinen oznámen jako šéf týmu Toyota GAZOO Racing, který dovede značku Toyota zpět do kolbiště světového šampionátu, který značka opustila na sklonku 90. let poté, co vybojovala titul mezi značkami o čtyři body před dalším japonským výrobcem Subaru. Nyní se však Toyota vrací a server wrc.com položil jeho novému šéfovi několik otázek ohledně toho, co se za tuto krátkou dobu stihlo udát a jaké jsou další plány do následujícího roku.

Jak se daří dávat dohromady strukturu týmu?

Je to velký projekt, což si každý uvědomuje a okolo sebe potřebuji kvalitní lidi. V této chvíli se je snažíme najít a zformovat organizaci. Zatím to vypadá hodně pozitivně. Přichází k nám hodně kvalitních lidí, stejně tak dodavatelů, všichni s výborným přístupem k našemu projektu. Už existuje tým konstrukce, ale nadále musíme nabírat nové lidi. Náš plán je začít pracovat v polovině srpna. Jak budeme nabírat více lidí, tak doufám, že na začátku září už budeme fungovat naplno.

Můžete nastínit nějaká jména nejdůležitějších osob?

Mohu prozradit, že součástí týmu je Michael Zotos. Zbytek týmu je skoro složený. Oznámení provedeme, až budeme mít všechny na správných místech.


Foto: TOYOTA MOTOR CORPORATION

Kde bude tým sídlit?

Konečná lokalita ještě není rozhodnuta. Je to jedna z věcí, které musíme diskutovat s Toyotou. Tohle a řada dalších věcí se stále řeší. Ale každý ví, že náš časový harmonogram je jednou z největších výzev, to největší, abych řekl pravdu. Z toho důvodu začneme, včetně konstrukční fáze a stavby prototypů fungovat v naší současné lokaci v Puuppole. Ale víme, že do budoucna potřebujeme více místa. Zda-li to bude ve Finsku či někde jinde, to ještě nebylo rozhodnuto.

V jaké fázi vývoje se nacházíte s autem?

Základ bude Yaris. Spolupracujeme s TMG v Německu, ale odpovědnost za celý projekt leží na mé osobě a mé firmě – Tommi Mäkinen Racing. V současnosti vyvíjí TMG motor a hledáme další věci, na kterých se mohou podílet. Mají silné oddělení aerodynamiky, stejně jako další odvětví. O tom, jak moc budeme v různých oblastech spolupracovat budeme ještě diskutovat.

Do začátku sezóny 2017 zbývá 18 měsíců. Jak moc velká to je výzva?

Velká. Pokud všechno půjde podle plánu, tak si myslím, že stihneme všechno. K tomu ale potřebujeme rychle získat dostatečné zdroje.


Německý Yaris WRC, jak se bude lišit ten od Tommiho?

Jaké jsou nejdůležitější data ve vývoji auta v příštím roce?

Rád bych s testy začal co nejdříve. Doufám, že budeme připraveni někdy zhruba v březnu. Očekávám, že postavíme dva různé testovací týmy, abychom získali co nejvíce dat za různých podmínek. Nejpozději do konce října pak musíme mít finální specifikaci auta. V té chvíli musíme uzamknout návrh vozu. Poté můžeme, do termínu homologace koncem roku, dělat modifikace v případě, že něco půjde rychle změnit.

Použijete existující Yaris WRC z dílen TMG jako základ?

Yaris je ve specifikaci roku 2015 a technické předpisy pro rok 2017 jsou úplně jiné – výkonnější motory, jiná aerodynamika, větší šířka vozů a tak dál. Debatujeme nad tím, kolik z existujícího auta půjde použít. Ale ať se dělo cokoliv, musíme naše auta postavit podle předpisů pro rok 2017. Diskutujeme, co z Yarisu 2015 může být užitečné a pomoci nám urychlit a zjednodušit postup s naším projektem.

A koho byste rád viděl mezi jezdci týmu?

Ty nejrychlejší! Rád bych, aby auto řídili vítězové. Tomuto rozumím velmi dobře, protože jsem světový šampionát zažil jak mimo, tak zpoza čelního skla soutěžního auta. Ale také vím, že celek je o týmové práci. Ano, jezdec musí být velmi dobrý, ale stejně tak vše ostatní včetně auta a týmu.

Komentářů celkem: 6
7. 8. 2015 12:341
0 0
Hlavně to musí bejt top auto a to hned od začátku. Jinak to bude jen druhej hyundai a na to už asi nikdo neni zvědavej a hlavně to tu dominanci vw nevytrhne...
7. 8. 2015 12:562
0 0
Nemyslím, že by ten Hyundai byl o moc horší než VW. Ale VW má hlavně top jezdce a to pak může klamat co se pohledu na auto týče. Takže Toyota jednoznačně potřebuje TOP jezdce.
7. 8. 2015 13:173
0 0
shifty myslíš ten hjondé, který současně ztrácí na druhé místo značek jen dva body a je minimálně na úrovni Fordu i Citroenu? To že není nejlepší nemusí znamenat, že je špatný.
7. 8. 2015 14:234 Upraveno 14:23
0 0
Ok, nemyslel sem to tak zle. Podle mě jde ale vždycky o kombinaci top jezdec - top auto. Ogier by asi vyhrával i s Hyundaiem, ale třeba taky ne, protože by musel jet víc za hranou a z toho by mohly pramenit chyby. Stejně jako podle mě Meeke, kterej aby stíhal vw jede děsnou hranu. Ten top jezdec ale bude možná k mání, spekuluje se malinko o tom, že JML nebude chtít být pořád ve stínu. Takže podle mě bude hlavní to auto(já mam na hjondé prostě spadeno, protože můj oblíbenec Neuville, kterej jezdil s průměrnou fiestou naprosto skvěle a Ogierovi několikrát stačil, se prostě s hjondé trápí. Ale to samozřejmě nemusí bejt jen chyba toho auta...).
8. 8. 2015 11:165
0 0
Já to vidím úplně stejně, jak shifty a myslím, že když bude auto špičkové, tak i špičkový jezdec se najde. Hlavně by mě mrzelo, kdyby top automobilka nedokázala konkurovat VW. To si ale ještě počkáme a teprve pak uvidíme. Držím ale maximálně palce!
9. 8. 2015 23:276
0 0
Neberte to tak zle! Hyundai neni vobec zly, len uz prestali vyvoj a sustredia sa hlavne na auto pre buduci rok! Nova i20 je velmi podarene auto a celkom odlisne od tohoto noveho. Myslym ze sa Neuville netrapi len sa stale uci. Nie kazdy je jak Colin ze v 25 vyhra titul! Na buduci rok moze kludne zacat vyhravatsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!