Agropa Rally Pačejov: Peták doma překvapení nepřipustil

Peták s Benešovou dokonale využili svých zkušeností na „domácím“ Pačejově a po půstu opět vystoupili na nejvyšší stupínek.

Josef Peták s Alenou Benešovou dokonale využili svých zkušeností na „domácím“ Pačejově a po dvouzávodovém půstu opět vystoupili na nejvyšší stupínek XTG Opel ADAM Cupu 2015. Čtvrté klání vozů Opel ADAM však opět nezklamalo a vyrovnané souboje provázely celý průběh závodu.

Západočeské Horažďovice byly centrem třetího závodu Rallysprint Série a zároveň čtvrtého klání XTG Opel ADAM Cup. Na tratě Agropa Rally Pačejov zamířilo pět dvojic, z pohárových účastníků chyběl pouze Robert Hordossy, jenž tradiční navigátor Štěpán Palivec navigoval k druhému místu absolutně Jana Sýkoru.

Papírové předpoklady před startem favorizovaly Josefa Petáka. Na jeho oblíbeném „Pačívu“ byl vždy velmi rychlý, ale Bohemia i Vyškov ukázaly, že mu konkurenti v čele s Matějem Kamencem a Petrem Vrajem jun. mohou šlapat na paty. Mílovými kroky špičku dotahuje i Martin Mottl a postupně i Radek Hůla.

Výsledky prvních dvou zkoušek domněnky potvrdily. Peták byl dvakrát nejrychlejší a do servisu po RZ2 se vracel s téměř osmisekundovým náskokem před Kamencem, v těsném sledu jeli i Mottl, Vraj a Hůla.

Peták dále vstoupil do druhé sekce Pačejova excelentním druhým časem ve třídě 6 a vítězstvím mezi posádkami XTG Opel ADAM Cupu, na dalších úsecích si „stav“ kontroloval a definitivně nechal „vyniknout“ jeho konkurenty, bojující mezi sebou o další příčky na stupních vítězů. Dvakrát si mezi sebou prohodili místa Kamenec (vítězství v RZ 4 a 6) s Mottlem (v druhé sekci zajel třikrát druhý čas), v RZ5 se zapsal mezi vítěze „erzety“ i Vraj. Podruhé se pohárové ADAMy vracely do servisu opět s Petákem v čele, ale druhého Kamence a třetího Mottla (v servisu pro něj závod kvůli problému s elektroinstalací skončil) dělilo 2,1 vteřiny, boj o stupně vítězů nevzdával ani Vraj.

A právě valašský jezdec zajel v závěrečné sekci dva nejrychlejší časy. Ale na změny na pohárových příčkách to nestačilo. Zvítězil Peták, před Kamencem a Vrajem, solidní body si z Pačejova odvezl i Hůla.

Ohlasy účastníků XTG Opel ADAM Cupu po Rally Pačejov:

Josef Peták: „Vycházel jsem ze závěru Vyškova, kdy jsem začal více věřit brzdám, a tak jsem se snažil na začátku zatáhnout. Moc jsem se na závod těšil a první ´erzety´se mi povedly. Od toho se pak odvíjel další průběh závodu. Samozřejmě máme z vítězství radost, ale je jasné, že nás na dalších moravských podnicích čekají těžké boje o udržení pohárového vedení. Kluci určitě budou v Jeseníkách i na Vsetíně hodně rychlí.

S ADAMem jsem udělal další pokrok. V podstatě se s ním stále znovu učím závodit. Potřebuje úplně jiný jízdní styl, není možné s ním jet jako se silnou áčkovou dvoukolkou, na kterou jsem byl poslední roky zvyklý. Právě takovou neuspořádanou agresivní jízdou jsem na posledních závodech ztrácel. Určitě v tomto máme před dalšími závody ještě rezervy.“

Matěj Kamenec: „Tratě v okolí Horážďovic jsou velmi krásné a už v průběhu seznamovacích jízd se nám moc líbily. Charakter vyžadoval důsledný rozpis, neboť většina pasáží se nacházela na úzké cestě rychlejšího charakteru, vše navíc zarostlé křovinami. Soutěž navíc ztížilo i obrovské vedro, které při závodě panovalo. Do závodu jsme vstupovali s velkými ambicemi, ale byli jsme smíření s tím, že Pepa Peták bude na domácích tratích opravdu hodně rychlý. A to se potvrdilo hned v úvodu soutěže. Během závodu jsme udělali dvě chyby, které nás stály hodně času, a tak jsme byli nuceni bojovat o druhé místo. Hodně mě překvapil Martin Mottl, jenž zajížděl perfektní časy, a byla škoda, že ho opět potkala technická závada. Závěr mohl být ještě zajímavější. Nicméně s druhým místem jsme spokojeni.“

Petr Vraj: „Pačejov byl pro mě další novou soutěží. Tratě byly rychlé a opět hodně záludné. Jen pro první část závodu jsme zvolili nesprávné pneumatiky, měkký slick. Ty se hodně přehřívaly a na RZ6 to už extrémně klouzalo. Proto jsem raději trošku zvolnil a nechtěl zbytečně riskovat. V servisu před poslední sekcí jsme obuli tvrdou směs a hned se nám podařilo zajet dva nejrychlejší časy. Bohužel na druhého Matěje Kamence to už nestačilo. Přesto se mi závod líbil, ale už nyní se moc těším na návrat na moravské tratě, do Jeseníků a na Vsetín.“

Martin Mottl: „I přes naše pačejovské odstoupení, když už se mnou přestaly cloumat emoce (smích), si odvážím samá pozitiva. Začal jsem krom podvozku více věřit i pirelkám a díky tomu jsme byli schopni plnohodnotně atakovat pohárové podium. Závodění jsme si opravdu užívali. Ovšem potom přišlo nečekané odstoupení. Přijeli jsme v poklidu do servisu po RZ6, ale ze servisu jsme už nevyrazili. Auto jsme už nenastartovali. V první chvíli jsem si myslel, že se jednalo o žertík mechaniků, bohužel tomu tak nebylo. Na vině byl problém u elektrického odpojovače.“

Klasifikace Agropa Rally Pačejov:

1. Peták – Benešová (Opel Adam Cup) 47:39,2
2. Kamenec – Jurka (Opel Adam Cup) 47:53,6
3. Vraj – Mikulík (Opel Adam Cup) 48:02,6
4. Hůla – Bureš (Opel Adam Cup) 49:04,3

Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (po Pačejově): 1. Peták 90, 2. Vraj jun. 81, 3. Kamenec 77, 4. Hůla 34, 5. Mottl 32, 6. Hordossy 12

„Máme za sebou další díl klání ADAMů a opět jsme byli svědky neočekávaných zvratů a změn ve výsledkové listině. Tři jezdci se opět zapsali mezi vítěze rychlostních zkoušek, mnohokrát se měnila výsledková listina na pohárových stupních. Tentokrát se ovšem neměnilo pořadí na čele. To stylem start – cíl ovládl Josef Peták,“ pronesl po skončení pačejovské soutěže zástupce promotéra poháru XTG motorsport Zdeněk Pekárek.

Rally Pačejov byla zároveň další soutěží, na které se účastníci XTG Opel ADAM Cupu představili na pneumatikách Pirelli. Martin Komínek z firmy Motorsport spol. s.r.o., která je výhradním dodavatelem soutěžních pneumatik Pirelli, k tomu říká: „Jsme rádi, že se promotér XTG Opel ADAM Cupu rozhodl pro pneumatiky Pirelli, které používají všichni účastníci poháru. Je to pro nás skvělá příležitost, jak v pohárovém závodění ukázat kvalitu a přitom cenovou výhodnost pneumatik Pirelli. Pohárové závodění považujeme za ideální příležitost pro začínající závodníky a právě ty chceme podporovat, třeba i formou Poháru Pirelli, který pro ně vypisujeme. Zde mohou závodit ve svých třídách o finanční prémie, a tak trochu si vylepšit finanční rozpočet. Jako zástupci Pirelli chceme být u počátku soutěžní kariéry závodníků, třeba právě v pohárovém závodění, a jít spolu se soutěžním jezdcem i dál až na špičku. I zde se nám stále více daří prosazovat a v letošním roce jsme téměř na všech soutěžích stáli na stupních vítězů.“

Další soutěže XTG Opel ADAM Cupu 2015:

18. – 19. 09. Rally Jeseníky
16. – 17. 10. Rally Vsetín
23. – 24. 10. 3-Städte Rally

Finanční prémie za umístění v dílčích závodech XTG Opel ADAM Cupu 2015:

1. místo 20 000 Kč + šek na náhradní díly (10 000 Kč)
2. místo 10 000 Kč + šek na náhradní díly (5 000 Kč)
3. místo 5 000 Kč + šek na náhradní díly (5 000 Kč)
4. místo šek na náhradní díly (5 000 Kč)
5. místo šek na náhradní díly (3 000 Kč)

Základní technické parametry vozu Opel ADAM Cup:

Motor: řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport
Výkon: cca. 140 k při 6500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4700 min-1
Pohonná soustava: sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál
Zavěšení kol: závěsy s vinutými pružinami REIGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt
Brzdový systém: vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg

Komentářů celkem: 1
16. 8. 2015 09:26
Upraveno 09:27
0 0
Pepa je hvězda,která stále svítí,díky navigátorce+teamusmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!