Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 8. 2015 22:10 − 3621× − 2

Zbyněk Hrabec: Je čas si dát pauzu

Zbyněk Hrabec letos absolvoval pouhé tři starty a před Rally Agropa ohlásil dočasný konec.

S pilotem Hondy Civic VTi Zbyňou Hrabcem průběžně hodnotíme odjeté závody již nějaký ten čas a když olomoucký soutěžák před Rally Agropa ohlásil, že si dává od vlastního závodění pauzu, symbolicky jsme letošek uzavřeli zhodnocením dosavadního průběhu sezóny. Ale jak napovídá Zbyňovo příjmení, mimo rally nebude, když volant vymění za montérky a roli mechanika v týmu svého otce Sparrow racing.

Jak změny systému mistrovství ovlivnily tvé letošní rozhodování o tom, co pojedeš? Hrály nějaký vliv nebo jsi rovnou věděl, že zůstaneš věrný sprintům?

Ještě v době, kdy se nevědělo, jak to se změnami na letošní rok bude, jsem měl jasno, že to zase budou sprinty. Jet kompletní šampionát velkých závodů je sice moc lákavé, ale pro mě časově a finančně nereálné.

Na úvodním podniku RSS – Valašské rally jsi zvítězil ve třídě 9. Jak tuto soutěž zpětně vidíš a jak hodnotíš vaše vystoupení?

Na Valašce se mi povedlo poprvé v životě v eNkových šestnáctistovkách zvítězit, což by mi před pár lety přišlo naprosto nereálné. Měli jsme taky hodně štěstí v tom, že nedostižného Pepu Vojáčka postihla porucha, ale co je v cíli, to se počítá. Jenže vzhledem k tomu, jakým stylem Valaška probíhala, jsem tento výsledek pociťoval tak, že ani nevím, jak to přišlo. Organizačně byl závod moc špatný a spíš jsme ho strávili jen přejížděním a projížděním volných průjezdů, než závoděním o čas na uzavřených tratích s přilbama na hlavě. Vyvrcholení pořadatelského selhání bylo zrušené UP na konci soutěže a nekonečné čekání na cílovou rampu.

A propos Valaška byla prvním podnikem s novým spolujezdcem Jaromírem Michálkem. Jak jste se dali dohromady a jak to v autě klapalo?

S Mirou jsem se domluvil na spolupráci někdy koncem loňskému roku. Martin Hlavatý mi na konci loňské sezóny oznámil přestup jinam a tak jsem se musel poohlédnout po někom jiném. S Mirou jsem se znal ze startů v dobách Poháru ČR. Jeho stálý jezdec na letošek neplánoval žádné starty a tak jsme se domluvili. Samozřejmě to hned na první závodě nebylo vypilováno na 100%, jenže na třech odjetých RZ jsme toho moc vychytat ve spolupráci nestihli.

Po Valašce byla v RSS kvůli zrušení Kopné pauza čtvrt roku, kterou jsi vyplnil startem na "velkém podniku" Rally Hustopeče. Poprvé jsi se podíval na dvoudenní podnik, poprvé jel v noci. Jak se ti na soutěži líbilo a jak jsi si užil porci kilometrů, kterou v RSS nenajdeš?

Když se už dlouho dopředu vědělo o zrušení Kopné, chtěl sem za každou cenu jet Hustopeče. Vzhledem k tomu, že Hlavovi předčasně skončila spolupráce s Milanem Obadalem, domluvil jsem se s ním, že se tady spolu svezeme a užijeme si to. Tahle soutěž je moc dobře pořadatelsky zvládnutá a Ruda Kouřil ji má promyšlenou do posledního detailu a oba dva dny se odehrávají doslova na pětníku. Jízda v noci za totální tmy je pro mě naprosto něco neskutečného a moc jsem si ji užíval a moc nás potěšila poslední RZ první etapy, když jsme za splašeným Rendou Dohnalem zaostali pouhé 3 sekundy. Bylo to moc hezké svezení a větší kilometráž jak jednotlivých RZ, tak celé soutěže byla znát. Člověk se pořádně dostal do tempa a jel a jel. A nakonec se nám i povedlo v nabité konkurenci dojet do cíle na druhém místě v devítkách. Pro mě to zatím je nejlepší závod, jaký jsem kdy jel. Kdyby člověka tak neomezovaly finance, hned bych se vydal na stálo do velkého mistráku.

Tři podniky před koncem sezóny vedeš průběžnou tabulku třídy 9 před Lukášem Nekvapilem. Jaké máš další plány, zbylé soutěže rallysprint série a boj o vítězství? (poznámka autora, otázka vznikla ještě před Rally Agropa, nechávám ji v původním znění)

Na začátku roku byly plány a cíle velké, bohužel jak už to bývá, věci se někdy mění. Chtěli jsme dojet sprinty a ještě si dopřát Barumku. Po Vyškově jsem přehodnotil situaci a plány a tak se už letos z finančních důvodů na tratích neukážu. Jediné o čem přemýšlím, že když bude nálada a nějaké ty peníze, tak se s Hlavou svezeme na našem oblíbeném Vsetíně, ale to se ještě fakt uvidí. Kde bych se určitě chtěl ale ještě letos svést, tak na konci roku na Autoshow Slovakiaring, kde by se na sedadle spolujezdce měla objevit moje přítelkyně Zuzka Chvojková, která už má taky celkem dlouhou pauzu od jejího posledního závodu :) Loni jsme společně tuto akci navštívili jako diváci a je to naprosto super uspořádaná akce na konec roku.

Nějaký ten rok už jedu pravidelně a je čas si dát pauzu a odpočinout. Co bude příští rok, to absolutně netuším. I tak se ale na závodech objevovat budu. Budu jezdit se Sparrow racing v roli mechanika.

Komentářů celkem: 2
16. 8. 2015 19:01
0 0
Co dodat. Třeba tě ukecám na Jeseníky. smajlík
16. 8. 2015 19:19
0 0
A snad i Mikulášskou.A by sis odprdl od kecání šoférovi do řízenísmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!