Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 8. 2015 19:52 − 3118× − 2

Ogier je v Německu o deset sekund v čele

PO osmi rychlostních zkouškách Rally Deutschland je na čele Ogier před týmovým kolegou Latvalou.

Ve světovém šampionátu je o tomto víkendu na programu Německá rally, což značí jediné, šampionát se letos poprvé přesouvá na zpevněný povrch a v okolí Trieru si jezdci mohou užít rovnou dvou různých charakterů tratí. Jednak silniček vinoucích se mezi vinicemi a pak také různých druhů zpevněného povrchu ve vojenském prostoru, kde na nepozorné čekají hinkelsteiny. Pokud nahlédneme na harmonogram soutěže, dnes byla na programu úvodní etapa sestávající se z osmi měřených testů, které daly dohromady 136 ostrých kilometrů a posádky strávily v autě okolo 11 hodin, když první test začínal o půl deváté ráno a večerní servis pak byl na programu o půl sedmé.


Foto: http://www.adac-motorsport.de

Na startu soutěže se sešla tradiční konkurence továrních jezdců, kdy se v poli navíc s vozy WRC objevili Lefebvre, pro něhož šlo o vůbec premiéru s vozem nejvyšší specifikace, dalším letošním nováčkem byl Melichárek, jenž však oproti loňsku přijíždí rozjetý z domácího šampionátu, kde pravidelně s Fiestou WRC startuje. Z Velké Británie dorazil s dalším Fordem Coffey a v sestavě Hyundai se opět objevil čtvrtý vůz pro Abbringa. Avšak ještě před startem soutěž o jednoho z dalších pilotů vozů WRC přišla, když Bertelli musel ze zdravotních důvodů odvolat start doslova v předvečer začátku rally.

Nejlépe do soutěže vstoupil Ogier, který o 14 desetin porazil Latvalu a třetí čas pak zajel Mikkelsen. Hned na úvod měl štěstí v neštěstí Tanak, když při brzdění do zatáčky dostal smyk a vůz pravým předním bokem narazil do svodidel, ale kromě nárazníku a tím pádem kosmetických škod byl vůz v pořádku. Druhý test se odjel jako přes kopírák toho prvního, stejně tak i v RZ3 byly na prvních třech místech Volkswageny, ale Latvala poprvé porazil Ogiera a dokázal se o pět desetin dostat do čela. Tam vydřel i po následujícím testu, ale Francouzův další nejrychlejší čas znamenal, že Fin byl v polovině etapě na čele s hubeným náskokem jedné desetiny. Třetí pak byl nadále Mikkelsen, čtvrtý Meeke a za ním pak jely dva Hyundai v pořadí Sordo a Neuville.


Foto: http://www.adac-motorsport.de

A hned v prvním testu po servisu se do čela Ogier navrátil a RZ5 byla současně posledním testem, kdy byl na čtvrté příčce Meeke, jenž vycestoval do pole a ztratil téměř dvě minuty, což jej stálo pád za hranice elitní desítky. Tím však nebylo problémům pilota Citroenu konce, když na dalším testu se poškodil díl podvozku, který zřejmě nevydržel výlet do pole z minulé RZ a Meeke se propadl až na 21. místo. Na čele jely dál Volkswageny, o čtvrtou příčku stále bojovaly Hyundai. A když RZ8 vyhrál taktéž Ogier, bylo o vítězi první etapy rozhodnuto, Francouz zvítězil v sedmi testech z osmi a jde nocovat s náskokem skoro deseti sekund na druhé Latvalu. Třetí Mikkelsen pak ztrácí 25 sekund na druhého Fina a na druhé straně má k dobru půlminutu na Sorda, jenž je po pátku lepším v přetahované s týmovým kolegou Neuvillem, ale tuto dvojici dělí 19 desetin.

Třináct sekund pak na Belgičana ztrácí z šesté příčky Evans a za ním je Tanak, jehož nepříjemnost z první zkoušky nijak výrazně nezpomalila. Na osmé příčce jede Paddon, jenž má ztrátu necelých čtyř sekund na Estonce, čtyři sekundy nazpět pak následuje nejlepší z Citroenů v podobě Ostberga a nejrychlejší desítku uzavírá při premiéře s DS3 WRC2 Lefebvre, který má více jak minutu k dobru na 11. Abbringa a za ním se ztrátou půl sekundy následuje Prokop, jenž akcentoval vliv menší nehody z RZ6 na jeho tempo.


Foto: http://www.adac-motorsport.de

A jak to vypadá ve WRC2? Škoda motorsport nasadila Lappiho a letos podruhé Kopeckého, kromě dvou továrních speciálu pak startovaly další tři soukromé a vzhledem k předchozím výsledkům se očekávalo, zda-li se mladoboleslavským bude dařit podobně suverénně i v Německu. A při pohledu na průběh první sekce se dá řici, že víceméně. Hned od úvodu se do čela dostal Kopecký, druhou příčku držel zkušený Kremer, Lappi v RZ2 havaroval z třetí příčky, kterou přepustil Breenovi a za touto trojicí jely dvě Fiesty, Camilliho R5 a Maurinova ve specifikaci RRC. Kromě Lappiho nebyla RZ1 vlídná ani k Al-Attiyahovi, jenž svůj vůz poškodil, ale pokračoval. Kopeckého show pokračovala i odpoledne a český jezdec zakončil den s lepším skóre než Ogier, když vyhrál všech osm testů. Tím pádem měl na čele více jak minutu náskoku na Breena, jenž se na druhé místo posunul po RZ5, kdy Kremera vyřadila technika. Třetí je po pátku Camilli, čtvrtý je pak Giordano a pátý Suninen, jenž premiérově startuje s Fiestou R5.

Rally Deutschland po RZ8
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC1:19:13,5
2.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+9,5
3.Mikkelsen Andreas – Floene OlaVolkswagen Polo R WRC+34,9
4.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC+1:06,8
5.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC+1:08,7
6.Evans Elfyn – Barritt DanielFord Fiesta RS WRC+1:22,1
7.Tänak Ott – Mõlder RaigoFord Fiesta RS WRC+1:27,8
8.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC+1:31,4
9.Ostberg Mads – Andersson JonasCitroën DS3 WRC+1:35,4
10.Lefebvre Stéphane – Prévot StéphaneCitroën DS3 WRC+2:27,3

Kompletní výsledky Rally Deutschland naleznete na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 2
22. 8. 2015 00:011
0 0
V týmu Citroen musí být velmi napjatá situace...co takhle přilákat Pettera Solberga?
22. 8. 2015 00:042
0 0
co by s ním dělali? i když teď kolovala zpráva nebo spíš fáma, že by Mr. Hollywood mohl odjet Wales, ale nvm s čím. A k Citroenu. Ač mám Krise rád, měl by si užít zbytek sezóny, bo tohle bude asi konečná. Lefebvre udělá krok dál a bude
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!