M. Prokop v Německu havaroval, ale pokračuje

Martin Prokop s Janem Tománkem v kokpitu Fiesty RS WRC nastoupili do závodu v dobrém tempu.

Po sedmi šotolinových závodech v řadě pokračuje tento víkend Mistrovství světa v rally svým devátým dějstvím na asfaltových tratích ADAC Rallye Deuschland. Na startu pod historickou Porta Nigra v Trieru nechyběla ani posádka Jipocar Czech National Teamu, která dnes ráno vyrazila vstříc první etapě závodu čítající 136 kilometrů rychlostních zkoušek. Martin Prokop s Janem Tománkem v kokpitu Fiesty RS WRC nastoupili do závodu v dobrém tempu a drželi odstup pod jednu vteřinu na kilometr za nejrychlejšími továrními jezdci. Po dopolední sekci jim patřilo jedenácté místo celkové klasifikace, jen s minimálními odstupy za posádkami na konci první desítky.

Více popisuje již pilot Fiesty WRC Martin Prokop: „Měli jsme dobrý test s novým autem na asfaltu a i do samotného závodu jsme nastoupili nad naše poměry, protože první den nebo sekce soutěže mi obvykle nevychází dobře. Dnes to ale ihned od začátku bylo velice slušné a po poledním servisu jsme chtěli ještě více zabrat. Nastavili jsme auto více natvrdo a jelo se mi opravdu skvěle. Bohužel přemíra motivace přinesla i jezdeckou chybu, když se mi na druhé odpolední erzetě v úzkém úseku auto sklouzlo z trati a narazili jsme do vzrostlého stromu. Naštěstí nám diváci pomohli a ukázali cestu zpátky na silnici. V té samé erzetě jsme byli venku ještě jednou a také se přetočili, takže jsme ztráceli další cenné vteřiny. Před námi potom byly ještě dvě rychlostní zkoušky, během kterých jsme jen vezli auto do cíle a modlili se, aby se nějak fatálně neprojevilo poškození chladiče, intercooleru a dalších součástí v přední části auta. Mechanici se ve večerním servisu pořádně zapotí, protože na výměnu jsou nosníky, součásti chladicího systému a vše se musí ještě pořádně zkontrolovat. Naštěstí jsme nenabrali velikou a demotivující ztrátu, můžeme bojovat s Abbringem a srovnávat časy s jezdci v druhé pětce. Však ony se ještě budou dít na Panzerplatte věci, ostatně jako každý rok. Musíme makat dál a být rádi, že jsme ze závodu hned první den nemuseli odstoupit. Určitě bychom tak zklamali i veliké množství českých fandů, kteří sem takovou dálku cestovali.“

Německá rally pokračuje v sobotu druhou etapou čítající 170 kilometrů rozdělených do devíti rychlostních zkoušek.

Komentářů celkem: 7
22. 8. 2015 13:02 Upraveno 13:03
0 0
Já myslím, že většina fandů tam je hlavně kvůli Honzovi, kterej předvádí krásnej sport. Martin bohužel opět zklamání, podle mě je pomalu čas vrátit se do českých luhů a hájů a nebo zkusit prostě něco jiného. Mě se takovej výkon na rally, kde jede už podesátý(a to skoro v řadě), prostě moc nelíbí a mrzí mě, že nění aspoň jeden pěknej čas(aspoň jeden čas v první desítce)....i když chápu, že to musí bejt strašně těžký no.
22. 8. 2015 14:31
0 0
Já sice nejsem žádný příznivec Prokopa, ale takhle černě bych to úplně neviděl. Německo je letos hodně velká bída hraničící s ostudou, s tím souhlasím, ale nutno taky podotknout, že stále častěji jsou v podání Prokopa vidět výkony velice kvalitní, takže myslím, že ještě není čas vzdát se účasti v mistrovství světa
22. 8. 2015 14:36
0 0
Už je to velká křeč,škoda, Martin na to prostě nemá.Ty časy v německu jsou strašidelné smajlík
22. 8. 2015 22:00 Upraveno 22:01
0 0
To: bavorák
Ty chytráku, kolik jsi toho odjel v závodním autě a jaký máš nejlepší umístění v MS?smajlík
22. 8. 2015 23:07
0 0
Tady je zas inteligentně nablito smajlík
23. 8. 2015 00:57
0 0
Že Prokop už nebude sahat po titulu, je jasný i jemu. Nicméně sám si to platí a dokud ho to bude bavit, tak pojede MS. Že by se vrátil do Českýho mistráku, tak o tom bych pochyboval. Vůbec nejede špatně a že jsou lepší? Prostě takovej je život. Až Martin v MS skončí, tak všichni ti, kteří ho zatracovali uvidí, jak dlouho se nikdo z Čech v MS v první lize neobjeví. Já Prokopovi prostě držím palce, ať mu chuť závodit v MS vydrží co nejdýl! Bednu od něj nečekám a stačí mi, že ve startovce je Česká vlaječka a Český jméno. smajlík
23. 8. 2015 01:26
0 0
Ač si myslím, že se na WRC nikdy neadaptoval a šlo mu to líp za časů S2000, tady prvních 5 RZ jel byť na 12.místě, ale v těsném kontaktu s továrnama. Pak přišla havárie, prasklá poloosa, defekty, prostě na posraného i hajzl spadne. Závěry bych z toho nevyvozoval.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!