M. Prokop v Německu havaroval, ale pokračuje
Po sedmi šotolinových závodech v řadě pokračuje tento víkend Mistrovství světa v rally svým devátým dějstvím na asfaltových tratích ADAC Rallye Deuschland. Na startu pod historickou Porta Nigra v Trieru nechyběla ani posádka Jipocar Czech National Teamu, která dnes ráno vyrazila vstříc první etapě závodu čítající 136 kilometrů rychlostních zkoušek. Martin Prokop s Janem Tománkem v kokpitu Fiesty RS WRC nastoupili do závodu v dobrém tempu a drželi odstup pod jednu vteřinu na kilometr za nejrychlejšími továrními jezdci. Po dopolední sekci jim patřilo jedenácté místo celkové klasifikace, jen s minimálními odstupy za posádkami na konci první desítky.
Více popisuje již pilot Fiesty WRC Martin Prokop: „Měli jsme dobrý test s novým autem na asfaltu a i do samotného závodu jsme nastoupili nad naše poměry, protože první den nebo sekce soutěže mi obvykle nevychází dobře. Dnes to ale ihned od začátku bylo velice slušné a po poledním servisu jsme chtěli ještě více zabrat. Nastavili jsme auto více natvrdo a jelo se mi opravdu skvěle. Bohužel přemíra motivace přinesla i jezdeckou chybu, když se mi na druhé odpolední erzetě v úzkém úseku auto sklouzlo z trati a narazili jsme do vzrostlého stromu. Naštěstí nám diváci pomohli a ukázali cestu zpátky na silnici. V té samé erzetě jsme byli venku ještě jednou a také se přetočili, takže jsme ztráceli další cenné vteřiny. Před námi potom byly ještě dvě rychlostní zkoušky, během kterých jsme jen vezli auto do cíle a modlili se, aby se nějak fatálně neprojevilo poškození chladiče, intercooleru a dalších součástí v přední části auta. Mechanici se ve večerním servisu pořádně zapotí, protože na výměnu jsou nosníky, součásti chladicího systému a vše se musí ještě pořádně zkontrolovat. Naštěstí jsme nenabrali velikou a demotivující ztrátu, můžeme bojovat s Abbringem a srovnávat časy s jezdci v druhé pětce. Však ony se ještě budou dít na Panzerplatte věci, ostatně jako každý rok. Musíme makat dál a být rádi, že jsme ze závodu hned první den nemuseli odstoupit. Určitě bychom tak zklamali i veliké množství českých fandů, kteří sem takovou dálku cestovali.“
Německá rally pokračuje v sobotu druhou etapou čítající 170 kilometrů rozdělených do devíti rychlostních zkoušek.
Ty chytráku, kolik jsi toho odjel v závodním autě a jaký máš nejlepší umístění v MS?