24. 8. 2015 08:45 − 2851× − 9

Kandidátská pekingská rally

Čína se díky síle své ekonomiky stala atraktivní destinací nejen pro umístění výroben všemožných mezinárodních společností.

Čína se díky síle své ekonomiky stala atraktivní destinací nejen pro umístění výroben všemožných mezinárodních společností, ale ruku v ruce s tím stoupla v posledních letech i její atraktivita pro uspořádání různých sportovních akcí. Peking se za sedm let stane první světovou metropolí, kam po letních olympijských hrách zavítají i ty zimní. V Číně se pravidelně jezdí závod Formule 1 a také třeba WTCC. Jako jednu z podmínek pro setrvání v mistrovství světa v rally si zařazení čínské soutěže klade francouzská značka Citroën. WRC by se tak do této asijské země mělo v blízké budoucnosti skutečně podívat. První čínská exkurze v roce 1999 nedopadla zrovna dobře a soutěž se už podruhé nekonala. Nyní se ale objevil zajímavý kandidátský podnik v horách severně od Pekingu, který by podle některých informací už měl mít pevné místo v kalendáři pro příští rok.

Soutěž s úseky na asfaltových a betonových cestách se odehrála během uplynulého týdne a odjela se jako nutný kandidátský podnik. Zda se ale do světového šampionátu dostane tato podoba trati nebo její šotolinová verze, ještě není jisté. Na úvod soutěže se ve středu odehrál prolog na tamním asfaltovém okruhu. Nejrychleji si s tratí poradil Chris Atkinson pilotující VW Golf SCRC vyrobený v britských dílnách Prodrive. Jeho týmový kolega Chen Dean musel před startem soutěže řešit nepěkný úkol výměny spolujezdce. Toho svého totiž zranil po kotoulu během seznamovacích jízd. Druhý čas v prologu zaznamenal pilot čínské stáje Subaru Mark Higgins, jehož hvězdná chvilka přišla ve čtvrteční etapě. Atkinson se dostal kvůli problémům se zavěšením pravého předního kola do potíží a propadnul se na třetí místo. Vedení se tedy ujal Brit následovaný v sedmisekundovém odstupu Niallem McShea za volantem Škody Fabia. Brit se Škodou ale cíl nespatřil a situaci pro šanghajskou stáj české značky musel čtvrtým místem zachraňovat Lin Dewel. Na bednu se ve třetí etapě dokázal vyhoupnout jiný britský pilot Alister McRe, pilotující místní specialitu BAIC-Saab D50. Vedoucí příčku před finišujícím Atkinsonem se nepodařilo uhájit Higginsovi a tak na něho zbylo stříbro. Beijing Huairou Rally tedy ovládnul australský pilot Volkswagenu a pořadatelé mají kandidátský ročník úspěšně za sebou. Zda byl opravdu úspěšný, teď musí rozhodnou pozorovatelé FIA a následně se rozjede boj o to, čí místo v kalendáři MS Čína zaujme.

Pořadí v cíli:
1. Chris Atkinson/Dale Moscatt (AUS) Volkswagen Golf SCRC 1:42.47,7
2. Mark Higgins/Darren Garrod (GB) Subaru Impreza WRX STI +23,5
3. Alister McRae/Stuart Loudon (GB) BAIC-Saab D50 +2.58,0
4. Lin Dewei/Le Ke Peng (RC/CHN) Škoda Fabia III +5.36,7
5. Chen Dean/Wang Yang (CHN) Volkswagen Golf SCRC +8.16,8
6. Sun Chao/Chen Yiping (CHN) Subaru Impreza WRX STI +8.24,5
7. Li Wei/Jiang Weitao (CHN) Subaru Impreza WRX STI +9.35,7
8. Fan Fan/Mei Jianbang (CHN) BAIC-Saab D50 +10.45,9
9. Xu Jun/Liu Sheng (CHN) Škoda Fabia S2000 +12.13,4
10. Sander Pärn/James Morgan (EE/GB) Volkswagen Golf +15.18,3 (1. S5)
Komentářů celkem: 9
24. 8. 2015 11:16
0 0
A kdyby někdo byl zvědavý, s čím, že to Lin Dewei jezdí, tak tu je článek: http://www.skoda-news.cz/skoda-fabia-crc-2015-cinske-fabii-wrc-downsizing-nehrozi-ma-330-koni-a-525-nm/
24. 8. 2015 12:08
0 0
Čína je drsná. Slyšel jsem příběh že zástupci jedné Čínské automobilky došli tuším že za Baumschlagerem. Chtěli aby jím pomohl postavit auto R5. On že nemá problém. Za rok můžou testovat za rok a půl by mohl vyjet první kus.

A oni že chtějí za měsíc s tím jet rally smajlík
24. 8. 2015 12:13
0 0
no...uspesnost ci neuspesnost .) proste se neco muselo odjet. tak i tak bude Cina v MS i kdyby se jeli jine kandidatske souteze .) proste politika a business. odjelo se to. takze spokojenost. Proti Cine a zavodum nic nemam .) jen ten system. Nektere podniky o to usiluji roky s velmi velkou kvalitou i historii...ale zrovna maji smulu. Ted je potreba dostat dopredu Cinu za kazdou cenu i za cenu vyskrtnuti popularni evropske souteze. dle meho vypadne Portugalsko...a Cina bude na soto
24. 8. 2015 12:35
0 0
Podle informací, co se doneslo mně, vypadne Francie, tedy Korsika.
24. 8. 2015 12:42
0 0
MS Čínu a vlastně celou tu oblast potřebuje. Hlavně kvůli tomu, že automobilky jako Citroen a VW pro tenhle trh rády něco udělají (ostatně jak už Škoda pár let dělá) a Toyota nebo Hyundai by určitě nebyli proti mít v Číně nebo Japonsku svůj, de facto domácí podnik. Ta složitá politika jde mimo mě, takže můžu zapojit jen svou představivost a kapacitu, která mi tu situaci pobere, ale v jiných sportech je běžné, že se cestuje a objevuje po světě místo, kde by se dalo závodit a něco by z toho "káplo". A pak třeba, jak psal meca, by dostaly šanci i ty klasické a historicky významné soutěže, které o to být v MS dlouho usilují a prodělečné by zřejmě nebyly. Ostatně, Polsko bylo pro MS taky donedávna nezajímavé a teď je to TOP soutěž a situace, kdy v MS nebyla ani ikona Monte Carlo, taky není úplně pro pamětníky.
24. 8. 2015 15:49
0 0
Není to tak dlouho, co jsem se bavil s jedním z účastníků Rally Čína, když se to jelo jako svět, a ten říkal, že nikdy nic tak příšerného nezažil. Katastrofální organizace, všude milion propustek a razítek a stejně se nikam nemohli dostat. Při seznamovačkách je neustále někdo sledoval a měl strach, aby se nedostali někam, kam si to strana a vláda nepřeje. Když při seznamovačkách zastavovali, tak měli výslovně zakázáno se třeba na vesnicích bavit s místním obyvatelstvem pod pohrůžkou vyhoštění. Ale je pravda, že od té doby Čína uspořádala kromě Olympijských her i dost dalších a povedených akcí, tak třeba i ta rally tam klapne.
24. 8. 2015 16:01
0 0
jezdit za zábavou do vězení není normální
25. 8. 2015 08:19
0 0
Jde jen o prachy a kvalita sportu jde stranou... smajlík
25. 8. 2015 08:53
0 0
No aby si to soudruzi v Číně ještě nerozmysleli na základě dění na akciových trzích a oné "čínské bublině", která jak se zdá má velkou tendenci splasknout a způsobit tím slušné finanční ztráty celosvětově...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!