U Hyundaie roste nespokojenost s výkony Neuvilla

Týmu Hyundai Motorsport se letos moc nedaří a jedním z důvodů jsou prý špatné výkony Thierry Neuvilla.

Týmu Hyundai Motorsport se letos moc nedaří a jedním z důvodů jsou prý špatné výkony Thierry Neuvilla.

Připomeňme si příchod Neuvilla k Hyundai. V roce 2013 září s Fiestou WRC. Celkem 7x stane na stupních vítězů a v celkové klasifikaci MS obsadil druhé místo. Platí za největší vycházející hvězdu a logicky přestupuje do týmu Hyundai na pozici týmové jedničky. V minulém roce byl třetí v Mexiku a v Polsku a vyhrál Německo, jak si ale dobře pamatujeme, tak jen proto, že všichni jeho rychlejší soupeři vypadli. A letos? Nadějné druhé místo ve Švédsku, třetí na Sardinii, ale jinak nic moc. A také tři havárie za sebou (Mexiko, Argentina a Portugalsko). Možná ještě více než konečné výsledky jsou ale alarmující počty dílčích vítězství v RZ – loni 6 vyhraných zkoušek, letos 7. Někdo namítne, že je to hlavně autem, ale především Paddon v posledních soutěžích ukázal, že s autem se dá jet rychle.

Nejvíce je v kritice slyšet týmový manažer Alain Penasse. "Od havárie v Argentině se není schopen vrátit na rychlost, kterou měl. A nejhorší na tom je, že pro to nemá žádné vysvětlení. I proto jsme rádi, že máme Haydena, se kterým děláme pokroky. Po Finsku jsme to s Thierrym hodně probírali, zjišťovali jsme, kde je problém, snažili se mu pomoci. On nesouhlasí s tím, že by zpomalil, ale i zkušení lidé na trati vidí, že to není on, jak býval. Mluvíme spolu na rovinu a řekli jsme mu, že nevidíme toho Thierryho, jakého jsme znali. Teď v Německu sice dojel pátý, ale i k tomu mu pomohly problémy jiných před ním."

Neuville ale kritiku odmítá. "Všechno je v pohodě, podívejte se na pořadí šampionátu. Uvnitř týmu jsou logicky souboje mezi jezdci, někdo riskuje víc, někdo méně. Hayden havaroval ve Finsku, já v Mexiku. Když někde jede naplno, riskuje. Nevidím důvod, proč neustále riskovat, abych dojel druhý nebo třetí, když to se současným autem stejně výš nejde. Rychlost není taková, jakou bychom chtěli. Pokusíme se ale zlepšit."

Komentářů celkem: 18
27. 8. 2015 13:57
0 0
Přesně co jsem tvrdil od začátku. kdyby zůstal u Fordu, sice by to nemělo budoucnost, ale jezdil by nejspíš výše. Škoda ho, ve fiestě dokázal prohnat Ogiera, což nikdo jinej nedokázal....
27. 8. 2015 15:14 Upraveno 15:17
0 0
nojo je to tezky...vsichni si stezuji. citroeni si stezuji na meeka a ostberga. ford na taky s tananek taky neni uplne spokojenej. se sordem hyundai taky neskace do stropu. je proste jasny. VW postavil armadu s technikou co drzi a koupil v podstate nejlepsi dva a mikkelsena nechavaji bez tlaku zrychlovat. Je to hold tak vysponovany na takovou miru, hlavne diky VW, ze ostatni vypadaji ve spatnem svetle. NEUVILLE MA PRAVDU...zabit se pro treti misto je pitomost.je hrozny jak malo tovarnich pilotu je...a je na ne vyvijen neskutecni stres a tlak jeste. jen namatkou kvalitni tovarni piloti kteri byli defacto odejiti...Duval, PG, Mcrae, Solberg, Aava, Novikov, Paasonen, Gardemeister, Atko, Hirvo, Pons, sama velka jmena...co dnes delaji, temer nic. uplne se vytratili... Dobre Hirvo presel na dalky dokud jeste je jaks taks rozjetej, Solberg mel budget a know how na prejiti k rallycrossu. proc to pisu...je to nehoraznej a neuprosnej balanc udrzet se na spicce. v podstate jsou ted spokojeny u VW a to jeste ne vzdy. Ale globalne jim jde stejne hlavne o Ogiho a ten plni normu takze zbytek se tolik neresi .)
27. 8. 2015 15:25
0 0
konec sezony se blizi... na jak dlouho ma Theirry smlouvu u Hyundai?
27. 8. 2015 15:28 Upraveno 15:28
0 0
My stejně nevíme, jak na tom auto je, ale pokud je Paddon nebo Sordo schopen jet rychleji, asi na to to auto má. Stejně tak se vymlouvá Meek, ale já si pořád myslim, že kdyby do DS3 sedl Loeb, byl by rychlejší. Já čekal od Thierryho víc.
27. 8. 2015 15:52
0 0
Jezdecky na to pořád ještě má, aby jezdil výše. Umí používat hlavu. Rozhodně bych ho nepovažoval za odpadlíka.
27. 8. 2015 16:17
0 0
Tak Malcolme sháněj prašule a Thiery velkej návrat k Fordu a ono to půjde, néé že néé smajlík
27. 8. 2015 17:17
0 0
... Thiery není génius a "hjundé" není VW a ani nikdy nebude... tož tak...
27. 8. 2015 17:18
0 0
... Thierry, ne Thiery...
27. 8. 2015 17:19
0 0
počkejte příští rok ;) nové auto vypadá dobře a je prý o půl sekundy na km rychlejší smajlík smajlík
27. 8. 2015 17:48
0 0
To víš odkud? Hyundai tvrdil, že jakmile bude rychlejší, tak ho nasadí, takže já jsem byl celou dobu zklamanej, že asi rychlejší není smajlík
27. 8. 2015 18:26
0 0
Hjondé nezastavíš, takže už teď muší bejt někde/někde nejrychlejší smajlík
27. 8. 2015 19:25
0 0
Je sice pravda, že teď momentálně není úplně ve formě, ale popravdě řečeno, to se občas nevyhne žádnému sportovci. Já bych ho nezatracoval - a to prosím pěkně říkám jako člověk, kterého nelze označit za Neuvillova skalního fandu.
Sordo patří k nejkvalitnějším jezdcům, obzvláště na asfaltu, takže porážka od něj přece nemůže být brána za ostudu. Na Paddona se netlačí, proto může tlačit on. Z toho jsou pak občas dobré výsledky. Koneckonců sám T. Neuville byl v téhle situaci vloni.
K tomu, že si všichni stěžují - ano, stěžují, ale to je taky tak všechno, co můžou dělat. Pokud přistoupíme na to, že jsou nespokojeni se svými jezdci, tak je potřeba říct, že lepší to holt zatím nebude. Mladí dravci se musí teprv vyjezdit (šanci teď dostává a využívá Evans a Mikkelsen) a zlatá generace už je definitivně pryč. Momentálně je prostě nejlepší Ogier a Latvala je, přesto že je malý kousek za Ogierem (hlavně kvůli nespolehhlivosti), jediný, kdo se ho drží v těsné blízkosti. Kus za ním je Sordo, Neuville, Ostberg, Meeke, a u těchto lze nadávat a vyhrožovat výměnou, ale skončí to u slov, protože momentálně prostě neexistuje nikdo, kdo by zajížděl lepší výsledky.
27. 8. 2015 19:41
0 0
mladej je a byl bumbác, stejně jako JML, je jen na týmu, kolik kastlí dá do banku
27. 8. 2015 19:48
0 0
U Mikkelsena jsem také čekal, že se kousek po kousku bude posouvat k Latvalovi s Ogierem, ale také nějak stagnuje, je vidět, že jet byť jen o kousek rychleji je o držku.
27. 8. 2015 20:49
0 0
Zda je Neuvillova změna jen letošní ztráta motivace nebo "už to víc nejde" se asi dozvíme příští rok s nástupem "správného" i20 WRC. S tím Mikkelsenem je to nejednoznačné, bodově je na tom nejlépe "ze zbytku světa". Mimochodem, jen tak pro zajímavost jsem zkusil udělat tabulku MS bez Ogiera (jako kdyby nejezdil) a pokud jsem dobře počítal, tak by to po Finsku vypadalo takto: 1)Latvala 109 b. 2+3)Mikkelsen a Ostberg 106b. 4)Neuville 91b. 5)Meeke 65b. 6)Tanak 64 b. 7)Evans 63b.
27. 8. 2015 21:58
0 0
Nejde o body v MS, jako spíš o časy na jednotlivých RZ.
27. 8. 2015 22:37
0 0
Myslím,že Thierry s tím starým autem už postrádá motivaci a čeká už na nový model,se kterým jak pevně doufáme bude prohánět VW.
29. 8. 2015 23:05
0 0
Thieryho urcite uklidnuje i to, ze tu jsou jednani s Wisonem a trvajici zajem, coz i Malcolm medialne potvrdil. A Malcolm je ten, ktery je schopny z jezdce vyzdimat co je potreba. Navic, kdyz byl Padon rychly, tak testoval vylepsene veci a sel do rizika. Neuville ma pravdu, to auto muze jet top jen s urcitym vetsim rizikem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!