Štajf chce využít výhody domácího prostředí

Na Subaru Duck Czech National Team čeká o víkendu těžký, dlouho očekávaný úkol.

Na Subaru Duck Czech National Team čeká o víkendu těžký, dlouho očekávaný úkol. Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou startují na domácí Barum Czech Rally Zlín a touží svým výsledkem udělat důležitý krok k zisku mistrovského titulu v kategorii ERC2.

Již od počátku účinkování v letošním Mistrovství Evropy je všem v Subaru Duck Czech National Teamu jasné, že významným pilířem k úspěchu v konečném hodnocení bude výsledek na domácí půdě – tedy při Barum Czech Rally Zlín, která je sedmým zastavením desetidílného seriálu. Tato naše nejvýznamnější soutěž se koná právě o nadcházejícím víkendu a Vojtěcha Štajfa pochopitelně nenechává v klidu: „Jsem přesvědčen, že jsme před startem dobře připraveni. Původně jsme plánovali, že překvapíme a na trať se vydáme s novým modelem Subaru, připravovaným pro soutěže společností JRM, nakonec ale pojedeme s naším osvědčeným sportovním nářadím. V Anglii má příprava nového vozu určité zpoždění a my nechtěli riskovat účast s málo prověřenou technikou, zejména na náročných zlínských tratích.

Jde nám o hodně a my tento projekt raději odložíme na vhodnější dobu, v tuto chvíli sázíme na jistotu. Budeme tedy startovat s vozem, který absolvoval Azory a Ypres, po belgické soutěži však byl důkladně prověřen a teď je dokonale nachystán ke startu na moravském podniku. Je jasné, že tentokrát jsme díky domácím podmínkám a v kategorii ERC2 favority. Udělali jsme před startem vše pro to, abychom tuto roli naplnili a odvezli si body za vítězství, také naši soupeři ale na minulých soutěžích předvedli, že umí být velmi rychlí. Jsme si samozřejmě dobře vědomi, že základním předpokladem úspěchu bude dosažení cílové rampy, proto se především chceme vyvarovat hloupých chyb či havárií. Z minulých startů ale také dobře víme, že budeme potřebovat i notnou dávku závodnického štěstí, které by nám pomohlo vyhnout se i případným defektům, které na Barumce často hrají důležitou roli. Jsme zvědavi, jak se s tratí popasují naši největší soupeři Botka a Butvilas, kteří to na Zlínsku neznají. Podle toho, jak se bude soutěž pro nás a pro ně vyvíjet na úvodních zkouškách, podle toho si pak nastavíme taktiku a tempo pro zbytek závodu,“ vysvětluje zkušený jedenačtyřicetiletý pilot.

„Barum Rally bude pro nás sice jediným letošním domácím startem a jedinou možností získat body také do Mistrovství České republiky, musím ale dopředu přiznat, že srovnání s domácími soky pro nás bude až druhořadé. Jsme samozřejmě zvědavi, jak se nám bude dařit v kontextu letošní české špičky produkčních vozů, základní prioritou je ale úspěch v hodnocení ERC2.

Podle předpovědí nás čeká soutěž na suchém povrchu, což by mohla být další naše výhoda. Už jsme však ve Zlíně startovali mnohokrát, a tak dobře víme, že je nutné být připraveni i na případnou nenadálou spršku. Přejeme si ale mnohem víc, aby počasí přálo nám i divákům a doufáme, že si fanoušci najdou cestu i do našeho servisního zázemí. Moc se na Barum Rally těšíme, pro mého zlínského spolujezdce Františka je to zcela domácí podnik a o to víc si přejeme, aby se nám podařilo udělat důležitý krok směrem ke konečnému hodnocení sezóny. Dosud jsme na všech soutěžích ME dojeli a bodovali a věříme, že důvěru našich partnerů nezklameme ani tentokrát,“ dokončuje pražský jezdec. Zbývá doplnit už jen to, že posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI startovní číslo 23 a že před startem zlínské soutěže vede průběžné hodnocení ERC2 s náskokem 19 bodů na Maďary Botku a Mihalika, litevsko-polská posádka Butvilas – Heller zatím ztrácí ještě víc.

Komentářů celkem: 7
29. 8. 2015 10:58
0 0
Jestli dobře vidím, tak na startu jsou v ERC2 všehovšudy tři posádky, takže k dosažení kýženého úspěchu stačí jen dojet...
30. 8. 2015 08:39
0 0
Původně napsal JanO
Jestli dobře vidím, tak na startu jsou v ERC2 všehovšudy tři posádky, takže k dosažení kýženého úspěchu stačí jen dojet...
smajlík
31. 8. 2015 12:10
0 0
Jo přesně tak. Do konce roku se právě o mistru bude rozhodovat mezi těmito třemi posádkami, mezi nimiž jsem i já. Ostatní registrovaní v ERC2 už mají takovou bodovou ztrátu, že Barumku vynechávají. Ale výraz stačí "jen" dojet je u Barumky docela náročné. A navíc jsme potřebovali nejlépe vyhrát, protože každý bod bude důležitý. My jsme žádnou hyenu tedy nejeli, jak je vidět z konečných výsledků i časů v porovnání s S2000. Jak bylo letos vidět na příkladu české špičky v enkách, kde nám nestačil nikdo kromě Březíka, se kterým jsme bojovali až do samotného konce, "jen" dojet se mnohým nepovedlo (Votava,Semerád,Pešl,Szeja atd.) nebo měli defekty atd. To se nám naštěstí vyhnulo a auto šlapalo jako hodinky. Ze šesti letošních závodů velké Evropy co jsme jeli, šest dojetých. Paráda. Díky za držení palců pane Olejníčku smajlík
31. 8. 2015 15:27
0 0
Rádo se stalo, jeli jste pěkně.
31. 8. 2015 15:42
0 0
Původně napsal JanO
Rádo se stalo, jeli jste pěkně.
Díky škoda jen, že ten vzorek benzinu neodebrali Botkovi už v sobotu. Vzít mu ho až na závěrečné TK asi nemá smysl, zvlášť, když ty jeho nedělní časy už byly takové, jaké měly být. Ta sobota byla zvláštní. Všechna přední enka cca ve třech vteřinách a Botka všem nadělil strašný balík, vyhrál všechny RZ. Ale co naděláme, bez důkazu není co řešit.
31. 8. 2015 18:38
0 0
Byl jsem u trati a rozdíl několika desetin sekundy na kilometr myslím zhruba odpovídá rozdílu v nasazení, který jsem na těch pár místech viděl. Že Botka v neděli zvolnil, asi není až tak nepochopitelné, při minutovém náskoku. To samé udělal Kopecký. Nepřímo někoho obviňovat z podvodu je dost nefér. O nasazení současné české špičky třídy 3 myslím taky dost vypovídá velmi malý odstup od nejlepších juniorů s erdvojkama. Na jejich jízdu byla radost pohledět, především na Berqkvista a Griebela, ale i další. Přeju hodně štěstí v dalších závodech a chladnější hlavu při hodnocení výkonu soupeřů.
1. 9. 2015 18:25
0 0
Pane Knížku, děkuji za doporučení, hlavu mám chladnou, myslím, dost. To bych se z toho jinak mohl zbláznit S Kopeckým to nesrovnávejte, tomu šlo o vítězství celkové a mistra ČR. Botkovi jde o každý bod, tedy i bonusové body za etapy. Nevím, kolik jste viděl v sobotu průjezdů, abyste to mohl posoudit, jak velké měl kdo z nás nasazení. Protože Botku jsem tu neviděl závodit poprvé, tak mám docela přehled o tom, jaké tempo jsem na kterém závodě letos jel já a jaké on. Doteď nás porazil jen na šotolině a to nijak velkým rozdílem. V Irsku (na asfaltu), kde jsem byl já i on poprvé, jsem mu dával cca 0,5s na km, porazil jsem ho v cíli o víc jak 2 minuty. Tady na Barumce jsme byli ve výhodě díky znalosti tratí a přesto nejen mně a ostatním enkům dával hodně, ale jel srovnatelné časy se středem pole S2000, což je velmi neobvyklé, zejména, když se podíváte na jeho výkony na jiných letošních soutěžích, kde jel rovněž poprvé. Najednou v neděli jede s námi a přesto, že by potřeboval maximální zisk bodů, tak nedělní etapu jsem vyhrál já. Mám nějaké informace, ale jen ve stylu JPP-jedna paní povídala- a jsem tak osobně přesvědčen, že v sobotu se nejednalo o fair souboj se mnou a Butvilasem. V neděli už zřejmě ano. A protože není důkaz, tak nikoho neobviňuji jak vy říkáte, ale jen si něco myslím.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!