Paolo Andreucci opět mistrem Itálie

Do bojů o titul se letos příliš nezapojuje Giandomenico Basso, který druhým rokem startuje s Fordem Fiesta R5 na plynový pohon.

Italský šampionát našel o víkendu útočiště v severoitalském městečku Udine. Do konce letošní sezóny sice ještě zbývá odjet dva nejnovější přírůstky v kalendáři, podniky v Římě a ve Veroně, ale už nyní se nedaleko hranic se Slovinskem mohlo rozhodnout o držiteli letošního titulu. K němu měl totiž velmi blízko matador italských soutěží Paolo Andreucci, kterému navíc dost výrazně pomáhá jeho tým. Ten totiž patří k těm málo na světě, kteří jsou schopni držet Peugeot 208 T16 R5 v přijatelně spolehlivém stavu. Nejbližším soupeřem Andreucciho byl po celý rok Umberto Scandola. Pilot Škody strávil začátek roku ve starší Fabii Super 2000, ale od předešlé rally v San Marinu už jezdí v nové R5. Očekávalo se, že právě na šotolinové soutěži zatroubí k útoku. Namísto toho se dostavila havárie hned na začátku soutěže a Scandolovy šance na titul výrazně poklesly. Finální tečku za nimi udělal pilot Škody nyní v Rally del Friuli, když už v RZ 2 poslal Fabii R5 mimo trať.

Do bojů o titul se letos příliš nezapojuje Giandomenico Basso, který druhým rokem startuje s Fordem Fiesta R5 na plynový pohon. Ten ale trochu ztrácí dech a na konkurenční klasické vozy R5 nestačí. Po San Marinu se aspoň Bassovi podařilo dostat zpět před Sebastiena Chardonneta na třetí místo v mistrovství. Francouz na italské půdě prohání Fiestu R5 oficiálního zastoupení Fordu, ale kvůli zdravotním důvodům do Udine nedorazil. Basso vyhrál divácký test v ulicích města, ale na přírodních testech Rally del Friuli na Andreucciho nestačil. Když pak nechal kvůli problémům v RZ 4 více než půl minuty, mohl zapomenout na boj s pilotem Peugeotu o vedení. Navíc se propadl za dalšího jezdce 208 T16 R5 Alessandra Perica. Na startu soutěže se objevil při svém druhém letošním startu Simone Campedelli. Jeho cílem bylo jistě pokusit se navázat na senzační druhé místo ze San Marina. S postarším Peugeotem 207 Super 2000 to ovšem nebyl lehký úkol. Obzvlášť, když se mu vůz na poslední páteční zkoušce zastavil s poruchou alternátoru.

Za zmínku rozhodně stojí i debut dvou juniorů ve speciálech kategorie R5. Fabio Andolfi jun. i Michele Tassone strávili takřka celou dosavadní část kariéry ve dvoukolkách. V Rally del Friuli si pak shodně prožili premiéru v R5. První jmenovaný usednul do Fordu Fiesta, ale na druhém a třetím testu nechal dost času kvůli potížím s brzdami. Tassone v druhém Peugeotu 208 T16 R5 po boku Andreucciho dokončil první den na čtvrtém místě. Bohužel debut mladých jezdců neměl delšího trvání, když oba odstoupili v prvním sobotním testu s poškozenými chladiči. Basso v této zkoušce vyhrál a začal stíhat druhého Perica. Všechny naděje na posun mu ale hned v druhé sobotní zkoušce sebral defekt a pilot Fordu se tak musel smířit se třetím místem. Po dvou haváriích Scandoly v řadě se ale posunul na průběžné druhé místo mistrovství. Vítěz první letošní rally Perico zažíval v dalších startech samou smůlu a do cíle znovu dojel až nyní v Rally del Friuli, zato na pěkném druhém místě. Andreucci si vyjel na asfaltech na severu Itálie čtvrtý letošní triumf a hlavně tím zpečetil zisk svého už devátého domácího titulu.

Výsledky této soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Andreucci 74, 2. Basso 42, 3. Scandola 35, 4. Chardonnet 28, 5. Perico 27, 6. Albertini 18

Komentářů celkem: 1
31. 8. 2015 22:311 Upraveno 22:31
0 0
Souhlasím se vším , jen pár postřehů z místa. Scandola jel celý druhý den se škodovkou R5 a nádherně , Basso smůla , vyhrál druhý den většinu zkoušek a jeho nasazení je úžasné , ale výměna kola na RZ 7 jim moc nešla - i za přispění diváků ( v Italii se to tak moc nebere ) jim to trvalo skoro 3 minuty ( stál jsem v dědině Montemaggiore u toho ). Divák si tam připadá jak u nás před 15 lety . Pokud mě auto nepřejíždí špičky nohou tak se pořadatel ani nezvedne , je-li tam nějaký . Průměry okolo 80km na RZ , časté defekty , protože horské silničky mají často obrubníky . Se slzou v oku jsem vzpomínal , že jsme měli to štěstí tam s bráchou startovat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!