Aleš Holakovský - eWRC.cz
1. 9. 2015 19:11 − 10699× − 28

T&T na Barumce: Bez benzínu ani R5 neuspěje

Letošní Barum Czech Rally Zlín bohužel skončila pro domácí posádku Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát už na třetí RZ.

Letošní Barum Czech Rally Zlín bohužel skončila pro domácí posádku Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát už na třetí rychlostní zkoušce, kde jim došel benzín. Nemohli tak navázat na zdejší úspěchy z předešlých tří let. V neděli startovali alespoň v rámci samostatné klasifikace druhé etapy, ve které se jim podařilo obsadit páté místo.

Po tradičně pomalejším začátku na městské rychlostní zkoušce zajeli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem třetí nejrychlejší čas na RZ 2 Slušovice (obdobný následně dostal přidělen i Kajetan Kajetanowicz, který se zdržel u havárie Roberta Consaniho). Vše tedy nasvědčovala tomu, že dvojice „T&T“ se bude na Barum Czech Rally Zlín opět prát o místa na stupních vítězů, stejně jako v minulých letech, kdy předloni obsadili třetí místo a loni obdrželi cenu Colin McRae Flat Out Trophy. Bohužel, hned zkraje RZ3 Pindula, která vede téměř kolem pilotova bydliště, došlo jejich novému vozu Škoda Fabia R5 palivo.

A jak viděl ze svého pohledu letošní Barumku sám pilot? „Po bezproblémovém průběhu testů jsme nezačali shakedown úplně nejlépe, když jsme krátce po startu v jednom katu utrhli zadní nárazník. To, že nám chybí, jsme se dozvěděli až od mechaniků. Pak jsme ještě nedobrzdili z vysoké rychlosti na uklouzaném asfaltu do retardéru, o který jsme poškodili levou přední část vozu. Potěšili nás fanoušci, kteří se s námi spojili a ztracený nárazník nám předali, za což jim ještě jednou děkuji,“ oceňuje Jaromír Tarabus poctivé nálezce, a pokračuje: „Co se týče pocitů z vozu, tak turbo motor se samozřejmě nemusí točit tolik jako u S2000, na což jsem si musel chvíli zvykat. R5 je také vyvážená a nastavená jinak než S2000, takže se bylo co učit. I v průběhu závodu jsme ještě dělali drobné úpravy v nastavení. Nedělní rychlostní zkoušky jsme se sice snažili jet co nejrychleji, nicméně stále jsem se s vozem ještě sžíval, čili jsme tomu uzpůsobili tempo. Potěšil nás druhý nejrychlejší čas při na prvním průjezdu rychlostní zkoušky Žlutava. Na poslední RZ jsme si ještě zazávodili s Craigem Breenem v rámci hodnocení druhé etapy a podařilo se nám jej překonat.“

Z pozice nejenom spolujezdce, ale též manažera týmu, hodnotí událost Daniel Trunkát: „Je bohužel smutné, když intenzivní několikaměsíční práci celého týmu Kresta Racing zhatí taková banální skutečnost, že v tankovací zóně nebylo do vozidla natankováno dostatečné množství paliva, přestože měřidlo na čerpacím zařízení požadované množství ukázalo. S tím jsme opravdu nepočítali, a když jsme se to večer po kontrole a rozebrání vozu dozvěděli, tak jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo brečet. To nás připravilo jak o možnost bojovat o pódiové umístění a potenciální prize money na Barum Rally, tak pravděpodobně především o možnost bojovat o konečné třetí místo v Mistrovství Evropy, které nebylo zcela nereálné. Navíc co vím, tak jsme nebyli jediná posádka s vozem R5, která měla s dodavatelem paliva problém tohoto charakteru. Mrzí nás to tím více, že jsme v letošním roce ambasadoři Barum Czech Rally Zlín, stejně jako tváře prospěšného projektu Jedu na dřeň. I proto, a také kvůli našim domácím fanouškům, jsme se rozhodli pokračovat alespoň v neděli v rámci superrally.“

Situaci popisuje také Roman Kresta, jehož závodní tým Kresta Racing vůz pro posádku připravuje: „Je to opravdu velká škoda a celý tým mrzí, že nás toto potkalo. Vůz byl zcela v pořádku a celý problém byl skutečně jenom v tom, že zkrátka nebylo natankováno takové množství paliva, aby posádka dojela do další tankovací zóny. I toto je v konečném důsledku naše odpovědnost a především ponaučení do budoucna. Bohužel, takovéto příhody jsou o triviálních chybičkách, které přitom zhatí celé velké úsilí. Celý tým to bude mrzet ještě dlouho a mě osobně to mrzí hlavně proto, že přípravám jsme dali maximum z hlediska přípravy i nastavení vozu a chtěli jsme pro posádku zajistit možnost špičkového výsledku. A Jaromír dosaženými časy na rychlostních zkouškách dokazoval, že se to podařilo. Za sebe bych ještě rád poděkoval celému týmu, protože strávili prací na novém voze spoustu bezesných nocí. Těší nás alespoň to, že se „Mira“ s Danem mohli vrátit v neděli zpět na trať a sžívat se s autem, což je důležité pro jejich další působení s Fabií R5. Doufám, že na další závodech bude dařit lépe a že boj o úspěch v evropském šampionátu ještě není ztracen.“

V nedělní etapě se Jaromírovi s Danielem podařilo obsadit v samostatném hodnocené druhé etapy páté místo, které znamená cenné tří body do hodnocení evropského šampionátu. Tím si alespoň trochu spravili náladu. Původně však celý tým pochopitelně doufal v podstatně větší bodový příděl z domácího podniku.

„Každopádně Barumka opět nezklamala, kolem trati i všude jinde bylo obrovské množství diváků, kterým bychom chtěli moc poděkovat vytvoření skvělé atmosféry po celou dobu závodu a za jejich podporu. Nyní náš čeká Kypr, tam se ještě vrátíme do Fabie S2000, protože zatím nemáme šotolinový podvozek na R5,“ shrnují na závěr Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.

Komentářů celkem: 28
3. 9. 2015 13:36
0 0
Původně napsal AlesGute
Spíš podstatné je...
smajlíksmajlíksmajlík mistrovský pokus o převedení diskuze k jinému tématu smajlík
3. 9. 2015 15:06
Upraveno 15:07
0 0
Ale vůbec ne, jen jsem přetlumočil to, co posádku na nejvíce mrzí. Ale jinak o tom klidně ještě diskutujte třeba týden, od toho koneckonců diskuse na internetu jsou smajlík Hold pro někoho, kdo se celý rok trmácí se závodním autem a celým týmem po Evropě je důležité, jaký z toho bude na konci roku výsledek, a pro někoho je zase důležité, co kdo kdy napsal na dispečinku nebo při sekundárním zpracování výsledků na webech do výsledků. To je asi přirozené, vycházející z povahy a míry angažovanosti daných osob v problematice. smajlík
3. 9. 2015 16:10
0 0
Hezky řečeno. Já myslím, že zrovna Tarabus je z těch poslední, kdo by měli zapotřebí si vymýšlet, tak co řešíte? smajlík Držím palce do dalších závodů a snad se příště zadaří!
3. 9. 2015 19:02
0 0
no, právě že tu mají T and T mraky fanoušků a ti jsou ještě posíleni o fandy Romana Kresty, který jim chystá auto, tak se samozřejmě důvod odstoupení stal předmětem velkýho zájmu, protože byli hodně žhavým želízkem v ohni, informace na oficiálních stránkách i v oficiálních výsledcích dosud hovoří o olejové pumpě, z čehož se dovozovalo, že se stala obětí drsného dopadu po skoku, pak přišlo info o benzinové pumpě a teď oficiální tiskovka nabízí, byť trošilinku skrytě a tajemně, dokonce vysvětlení dvě, buďto to byl šlendrián dodavatele paliva (bylo natankováno míň, než bylo požadováno), nebo chyba v požadavku na množství paliva ze strany týmu, což uvádí autor tiskovky v diskuzi, při tolika neznámých u tak populární a sledované posádky se pak otázkám nelze divit, že je všem líto, že T and T přišli o ranec bodů je víc než jasný a nikdo nad tím tady, ani jinde nejásá, to snad není třeba zdůrazňovat, jen ta příčina je tak nějak zamlžená...
3. 9. 2015 20:41
Upraveno 20:42
0 0
"nebo chyba v požadavku na množství paliva ze strany týmu, což uvádí autor tiskovky v diskuzi" - ??? smajlíksmajlíksmajlík To autor tiskovky nikde v diskusi opravdu netvrdí. Co já se tu všechno ještě nedozvím smajlík Nicméně za zájem o posádku jsme samozřejmě rádi!smajlík
3. 9. 2015 21:00
0 0
Původně napsal AlesGute
Nějaké palivo načepáno bylo (ale málo), takže ukazatel se navýšil, a v momentě odjezdu z tankovací zóny kdy je třeba jet do další časové kontroly samozřejmě není možné dlouze spekulovat, zda se zvednul dostatečně, kór když šlo o první start s tímto vozem
3. 9. 2015 22:43
0 0
A kde v tomto odstavci vidíš tvrzení, že byla "chyba v požadavku na množství paliva ze strany týmu" ??? Tým měl požadavek na množství paliva X, ale bylo načerpáno pouze množství Y, "přestože měřidlo na čerpacím zařízení požadované množství (tedy množství X) ukázalo", jak stojí v tiskové zprávě. Nebo je to snad napsáno nějakým špatným, málo rozšířeným a tedy nesrozumitelným jazykem? smajlík V tiskovce je to napsáno tak, jak to bylo, byla psána se značnou pečlivostí. Další diskuse se už asi nebudu účastnit, protože pokud jsou my v ní podsouvána slova, která jsem nikdy neřekl, jak je možné ověřit výše. Považuji tedy účast v ní za kontraproduktivní. Bez ohledu na to diskuj(te) radostně dále a fanděte T&T! smajlík smajlík
4. 9. 2015 05:34
0 0
Původně napsal AlesGute
Nebo je to snad napsáno nějakým špatným, málo rozšířeným a tedy nesrozumitelným jazykem?
a víš, že asi jo smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!