3. 9. 2015 16:56 − 2674× − 1

Barum Czech Rally Zlín: ADAMy opanovaly „dvoukolky“

Peták s Benešovou dokonale využili svých zkušeností na „domácím“ Pačejově a po půstu opět vystoupili na nejvyšší stupínek.

Vrchol české sezony – evropská Barum Czech Rally Zlín – dopadl pro značku Opel, zejména pro modely ADAM R2, parádně. Vozy německé automobilky obsadily čelní příčky v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Vítězného Švéda Emila Bergkvista doplnil na stupních vítězů třetí Polák Aleks Zásada, čtvrté místo obsadil Němec Marijan Griebel.

Vznik XTG Opel ADAM Cupu 2015 přivedl na české tratě speciály Opel ADAM Cup. Tyto speciály rychle vstoupily do povědomí fanoušků a staly se vítanou kulisou závodů sprintrally. Na jednotlivých pohárových podnicích se objevovalo průměrně pět speciálů značky Opel.

Při Barum Czech Rally se ovšem počet Opelů výrazně navýšil. Německá automobilka se s modelem ADAM R2 letos rozhodla bojovat o čelní příčky v juniorském evropském šampionátu a úspěšné tažení při Barum rally korunovala. Už v roli jistého juniorského šampiona přijížděl do Zlína Švéd Emil Bergkvist. A jednadvacetiletý Švéd, i přes dva defekty, zde potvrdil svou extratřídu. Ve „dvoukolkách“ byl nejrychlejší v deseti zkouškách z patnácti a celkově zvítězil s úctyhodným náskokem téměř tří minut. A v nabité konkurenci mu jen o místo unikla patnáctá příčka absolutní klasifikace. „Lepší konec sezony jsem si nemohl přát,“ radoval se Švéd v cíli závodu. „Za naším úspěchem stojí jednoznačně Opel ADAM R2, který je v současnosti nejlepším vozem v této kategorii. Je konkurenceschopný na všech površích a to se ve Zlíně jen potvrdilo,“ dodal.

Jeho týmový kolega Marijan Greibel dlouhou dobu okupoval druhé místo, které by mu zaručilo vicemistrovský post v JERC. Bohužel v RZ11 ho postihl defekt, ztratil tři minuty a propadl se až na čtvrtou příčku. Jeho zaváhání využil k posunu na třetí pozici Aleks Zawada, jenž tak obhájil své umístění z loňské Barumky.

Na startu Barum Czech Rally Zlín se ovšem v „národní“ klasifikaci představily i tři pohárové ADAMy, které pilotovali Matěj Kamenec, Robert Hordossy a Milan Obadal. V cíli byla nakonec klasifikována jen dvojice Hordossy – Palivec, která ve třídě 6 obsadila čtvrté místo (hodnocení MČR). Tandem Kamenec – Jurka dokončil Barumky díky formátu superally.

Ohlasy českých účastníků Barum Czech Rally Zlín:

Robert Hordossy: „Barumka je dlouhý a náročný závod jak na techniku, tak na fyzickou přípravu. Aby se zvětšila šance na dojetí do cíle, je důležité jet vyrovnaně a minimalizovat po celou dobu soutěže všechna rizika. Náš Opel ADAM Cup byl nakonec jediným, který dojel do cíle a to je pro mě, jako letošního nováčka v rally, dobrá zpráva. Zkoušky na Barumce jsou velmi náročné, a tak jsme se v některých místech nevyvarovali krizovkám, které jsme naštěstí i díky dobrý radám a zkušenostem mého spolujezdce Štěpána Palivce, ustáli. Jsem velmi rád, že jsem Barumku zvládnul a dokončil na čtvrtém místě ve své třídě.“

Matěj Kamenec: „Na Barumku jsme jeli nasbírat zkušenosti. Cílem bylo najet co největší množství kilometrů. Na druhou stranu to bylo splnění mého snu. Nečekal jsem, že se mi to povede již v první soutěžácké sezóně. Atmosféra na úvodní zkoušce byla nepopsatelná a moc jsme si ji s Adamem užili. Do soboty jsme nastupovali s obrovským respektem. První dvě sekce jsme se s tratěmi seznamovali, v poslední jsem chtěl už trochu přidat. Bohužel na RZ8 jsem udělal chybu a vyjel jsem v rychlé zatáčce mimo stopu. Dostali jsme smyk a auto se poroučelo do příkopu, kde jsme se v pomalé rychlosti převrátili na střechu. V místě nebyli žádní diváci, a tak nás nikdo nemohl převrátit zpět na kola.


Foto: František Dušek

Mechanici ovšem zabojovali a na nedělní etapu byl ADAM zpět v kondici. Bylo super, že jsme mohli pokračovat, za což jim moc děkuji. Nedělní ranní sekci jsem se ovšem nemohl dostat do správného tempa, autu jsem zpočátku moc nevěřil, ale v druhé sekci jsem se už opět cítil jako ryba ve vodě, a tak jsme se nakonec dostali až do cíle… Barumka byla obrovská zkušenost, velmi náročná soutěž po psychické i fyzické stránce. Během jejího průběhu jsme nasbírali více zkušeností, než za všechny odjeté sprinty. Chci poděkovat za podporu všem našim partnerům, panu Mojmíru Juříčkovi a také našim fanouškům.“

Milan Obadal: „Viděl jsem pohárové ADAMy v Německu, a proto jsem se rozhodl tento vůz na Barumce vyzkoušet. Potvrdilo, že ADAM je podvozkově výborný, parádní je i sekvence. Určitě je to nyní ideální auto pro začínající jezdce nebo mladé kluky, určitě nejlepší volba nyní v republice. Chybí mu jen trochu koní, což bylo znát zejména v době, kdy jsem potřeboval ´vytáhnout´ ze zatáčky. Z posledních závodů jsem byl zvyklý na silnější dvoulitry, a tak mi tři vložky trvalo, než jsem se s ADAMem trochu více sžil. Taky se ukázalo, že jsem neměl na Opela zcela ideálně napsaný rozpis, museli jsme ho na mnoha místech v prvním průjezdu opravovat. Ale jinak to bylo až do výpadku, kvůli prasklé poloose, parádní svezení, něco takového jsem od toho auta před startem neočekával. Přesto to z mého pohledu byl jednorázový start, pohárovka mě úplně neoslovuje, raději bych do budoucna usedl do vozu specifikace R2.“


Foto: František Dušek

Další soutěže XTG Opel ADAM Cupu 2015:

18. – 19. 09. Rally Jeseníky
16. – 17. 10. Rally Vsetín
23. – 24. 10. 3-Städte Rally

Finanční prémie za umístění v dílčích závodech XTG Opel ADAM Cupu 2015:

1. místo 20 000 Kč + šek na náhradní díly (10 000 Kč)
2. místo 10 000 Kč + šek na náhradní díly (5 000 Kč)
3. místo 5 000 Kč + šek na náhradní díly (5 000 Kč)
4. místo šek na náhradní díly (5 000 Kč)
5. místo šek na náhradní díly (3 000 Kč)

Základní technické parametry vozu Opel ADAM Cup:

Motor: řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport
Výkon: cca. 140 k při 6500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4700 min-1
Pohonná soustava: sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál
Zavěšení kol: závěsy s vinutými pružinami REIGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt
Brzdový systém: vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg

Komentářů celkem: 1
3. 9. 2015 19:421
0 0
Zajimavy....pekny rozhovory. Skoda, ze je to dneska tak omezeny vahove...kdyby to melo 750 kg to by byla jinaci divocina
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!