4. 9. 2015 07:09 − 2777× − 7

Paul Chieusse obhájil vítězství ve Star Rally Historic

Chieusse položil základ svého úspěchu už na páteční městské speciálce.

Suverénním způsobem ovládla osmý ročník vloženého závodu Star Rally Historic v rámci Barum Czech Rally Zlín 2015 francouzská posádka Paul Chieusse – Patrick Chiappe, která s Renaultem 5 Turbo s výjimkou jediné vyhrála všechny rychlostní zkoušky volné soutěže historických automobilů a obhájila prvenství z roku 2014. Na druhém místě skončila domácí dvojice Pavel Karlík – Martin Fabián s vozem Lada VFTS, třetí skončili Jiří Daněk a Václav Kubala na Škodě Favorit 136L. Tyto tři posádky si mezi sebe zároveň rozdělily prvenství ve všech třech vypsaných třídách.

Chieusse položil základ svého úspěchu už na páteční městské speciálce a jeho náskok na konkurenci se hned od začátku počítal v řádu desítek sekund. Během sobotních zkoušek se rozestup i nadále zvětšoval a v cíli rally se ustálil bezmála minutě a půl před druhou posádkou celkového pořadí. Nutno přiznat, že francouzský tandem měl letos o něco lehčí situaci, neboť ve Zlíně z různých důvodů neodstartovala řada favorizovaných jezdců – Albano Frassinetti s ex-továrním Fordem Escort RS Cosworth se omluvil týden před rally kvůli poruše motoru, nedorazil ani Lubomír Tenkl s jeho BMW M3 a Jiří Navrátil, který do Zlína s celým týmem přijel, nakonec musel těsně před startem vzdát ze zdravotních důvodů. I tak se ale bylo v nejvyšší třídě HA/3 na co dívat – Jozef Béreš se podruhé ve Zlíně představil s raritní Mazdou RX-7 a byl to právě on, kdo dokázal Chieussemu uzmout onu jednu výhru v rychlostní zkoušce. Slušný výkon slovenského jezdce bohužel zhatila chyba na slušovickém okruhu, kdy posádka absolvovala o jeden okruh navíc, a kvůli velké ztrátě následně ze soutěže předčasně odstoupila. Kvůli technickým závadám skončili například italský showman Claudio Conforto Galli s BMW M3 nebo domácí Aleš Máčala s Mercedesem 500 SLC. Popředí výsledkové tabulky tak nakonec mohly obsadit papírově slabší vozy. Za Karlíkovou ladou a Daňkovým favoritem dojel Opel Corsa GSi italského jezdce maxima Visaniho, nejlepší pětku uzavřel Švéd Hans Gustavsson s Toyotou Starlet.

Do cíle nakonec dorazilo 13 z 22 vozů převzatých do rally měřené na čas, další automobily nastoupily a soutěž absolvovaly v rámci demonstrační jízdy rally legend. V této skupině bylo k vidění několik legendárních vozů Audi Quattro, nechyběla plejáda mladoboleslavských škodovek a také například dva ruské Moskviče.

Výsledky VIII. Star Rally Historic 2015:

1. Paul Chieusse – Patrick Chiappe (FRA, Renault 5 Turbo) 52:51.1 (1. HA/3)
2. Pavel Karlík – Martin Fabián (CZE, Lada VFTS) + 1:26.8 (1. HA/2)
3. Jiří Daněk – Václav Kubala (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 3:44.4 (1. HA/1)
4. Massimo Visani – Billi Giuseppe (ITA, Opel Corsa GSi) + 4:13.9
5. Hans Gustavsson – Björn Gustavsson (SWE, Toyota Starlet) + 5:22.3
6. Jindřích Štolfa – Zdeněk Hawel (CZE, Škoda 130 L) + 6:14.4
7. Jiří Petrásek – Otto Slezák (CZE, Porsche 911 S) + 6:23.9
8. Vratislav Hýbner – Nikola Hýbnerová (CZE, Peugeot 205 GTI) + 7:50.8
9. Martin Sopúch – Karin Sopúchová (CZE, Ford Escort RS2000) + 9:23.9
10. „Elefant“ – Justyna Kurowska-Ferdek (POL, BMW 318 iS) + 14:33.9

Komentářů celkem: 7
4. 9. 2015 16:10
Upraveno 16:11
0 0
Chichi, nejmenuje se Jarda Petrásek náhodou Jaroslav?smajlíksmajlík Já jen aby příště nemusel startovat s Asconou...smajlíksmajlík
4. 9. 2015 16:17
Upraveno 16:17
0 0
to je psojdónim, ale Jiřímu (i tobě) by to porsche taky seklo smajlík
4. 9. 2015 16:24
0 0
No, je pravda, že u Porsche platí něco jiného než u žen... Krása devětsetjedenáctky nikdy nepomine... ale já už si stejně vybírám auta jen podle místa pro nohy...smajlík
4. 9. 2015 16:34
0 0
aha, proto sis v Rakousku ustlal v tom originál miníkovi, jo?smajlík
4. 9. 2015 16:59
Upraveno 17:01
0 0
smajlíksmajlíksmajlík Vzdávám se, dostal jsi mě...
Tímto Ti uděluji za Barum Star Rally Historic
1. "Smartout trophy" ... za tvou pohotovost...smajlík
2. "Alzheimer trophy"... za tvou sloní paměť...smajlík
Já už si z toho pamatuju jen to, že jsem volil ze dvou "zel" to menší... (vlastně... větší?). V Renaultu Alpine bych totiž přes kolena neviděl dopředu...smajlík
4. 9. 2015 17:28
0 0
ó děkuji za zasloužené ocenění, obě ceny s vrozenou skromností přijímám a navrhuju je společně propít smajlík
5. 9. 2015 10:05
0 0
Ano ano, skromnost je to, co nás, muže "v záhubě", nejvíce zdobí...smajlíksmajlík
Aneb jak řekl kdysi Jiří Suchý: "Mám spoustu dobrých vlastností, ale nebudu se tady o nich šířit, protože skromnost mezi nimi dominuje..."smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama