CTM Trophy CZ: Světlé momenty ve stínu zklamání

Účastníci značkového poháru Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 zažili při vrcholu sezony malé Waterloo.

Účastníci značkového poháru Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 zažili při vrcholu sezony – Barum Czech Rally Zlín – malé Waterloo. Ze sedmi vozů na startu byly klasifikovány jen dva – Citroën DS 3 R5 Mirka Jakeše na devátém místě absolutně a Citroën C2 R2 Max Vratka Kubíka na třetím místě ve třídě 6 v rámci českého šampionátu.

Značka Citroën přitom mohla při Barum Czech Rally Zlín pomýšlet i na nejpřednější příčky. A městská speciálka v ulicích Zlína to jen potvrdila. Francouz Robert Consani zajel pátý čas, Miroslav Jakeš začínal z deváté pozice. Jenže působení francouzského jezdce na tratích Barumky mělo krátkého trvání, když jeho Citroën DS 3 R5 skončil kousek před cílem slušovické RZ2 v kotrmelcích, které díky záběrům z vrtulníku stanice Eurosport okamžitě obletěly celý svět.

Třiatřicetiletému jezdci se prostě na české půdě nedaří. Ze šesti startů ani jednou neviděl cíl závodu. „Toto prostě není můj závod, jsem hodně zklamán,“ pronesl po nehodě Consani. Posádka naštěstí vyvázla ze spektakulární havárie bez zranění.

Naopak postupně se k nejčelnějším příčkám blížil speciál DS 3 R5 zlínského Gemini Clinic Rally Teamu s Miroslavem Jakešem za volantem. Během první etapy zajel čtyři sedmé časy a vyrovnanými výkony se posunul až na šesté místo průběžného pořadí, čímž se přibližoval vysněnému výsledku v elitní pětici. Tento skvělý výsledek ale zhatil defekt pneumatiky při prvním průjezdu RZ Troják (RZ11), kde posádka Jakeš – Novák ztratila téměř tři minuty. To znamenalo propad až do druhé desítky, valašský tandem se ovšem v závěrečné sekci probojoval zpět a zlínskou soutěž zakončil jako devátý absolutně.

„Škoda defektu na Trojáku. Nic jsem netrefil ani nekatoval, ale za Držkovou jsme jeli po prázdném kolem a ve Vlčkové jsme museli zastavit a kolo vyměnit. Byla to velká škoda,“ popsal osudný moment závodu rožnovský jezdec. Radovat se mohl alespoň spolujezdec Jaroslav Novák. Barumka je pro tohoto velezkušeného navigátora srdečním podnikem, na kterém se mu ovšem v minulosti příliš nedařilo. S Mirkem Jakešem se tak podíval na cílovou rampu poprvé od roku 2006!

Svá želízka měli účastníci Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 i ve dvoukolkách. Egon Smékal a Ondřej Bisaha s modely DS 3 R3T ale závod nedokončili. Smékal už v úvodu závodu poškodil zavěšení zadní nápravy, Bisaha se držel v popředí ERC3 i přes poškození zadní nápravy v RZ5 (náraz do obrubníku). Během závodu zajel i dva nejrychlejší časy v nabité konkurenci vozů s jednou poháněnou nápravou, bohužel kvůli špatnému tlačítku na středové konzoli závod s „Maxem“ nedojel, přestože se tomu tak stalo až za cílem závěrečné rychlostní zkoušky soutěže. Bisaha s Pížou tak přišli o vítězství ve „dvoukolkách“ a třídě 5 (MČR) a o čelní příčky v ERC3.

„V Kudlovicích jsem zatáhnul za ručku a zadkem jsem ťuknul do obrubníku. Další část sekce jsme museli jet s ohnutou zadní nápravou, a tak nadřený jsem už dlouho nebyl. V servisu ovšem mechanici závadu odstranili a v dalším průběhu se nám dařilo. V cíli poslední erzety jsme už slavili, ovšem závod končí až na cílové rampě, kterou jsme bohužel nespatřili,“ smutnil Ondřej Bisaha.

Ve třídě 6, ve které jsou zastoupeny vozy Citroën C2 R2 MAX, reprezentovali francouzskou značku Marcel Svačina a Vratko Kubík. Klasifikován v cíli byl ovšem pouze Vratko Kubík, kterého navigoval Pavel Zalabák. Za třetí příčku ve třídě 6 v rámci MČR obdrží dárkové předměty od společnosti Total.

„Barumky jsem se zúčastnil poprvé a poprvé s Pavlem Zalabákem. Tratě byly nesmírně náročné, proto bylo našim jediným cílem soutěž zdárně dokončit. Nicméně po nedělní chybě Tomáše Pospíšilíka jsme se zapojili do souboje o třetí místo ve tř. 6, které se nám nakonec podařilo získat. Rád bych poděkoval Pavlovi a našim mechanikům za skvěle odvedenou práci,“ vrátil se ke zlínské soutěži Vratko Kubík.

Marcel Svačina s Petrem Těšínským prožili smolný závod. Nejprve po výletu z trati skončili na RZ3 Pindula, aby se do závodu vrátili v rámci superally. I přesto, že na Vlčkové přidali „boudu“, nakonec se podívali až na cílovou rampu před zlínskou radnicí.

„Byl to nejtěžší závod kariéry! Po problémech s tlumiči jsme dvakrát bourali, jednu erzetu jeli na defektu, ale přesto se nám podařilo dojet do cíle,“ uvedl v cíli Marcel Svačina.

Stejný osud postihl i reprezentantky Dámského poháru Barboru Holickou s Veronikou Římalovou. Hned v RZ2 ve Slušovicích je zradila poloosa, ale v neděli se do závodu vrátily a Citroën DS 3 R1 (tř. 9) mohly představit fanouškům kolem cílové rampy 45. ročníku zlínské soutěže. „Moc jsme se s Veronikou na Barumku těšily. Bohužel při druhém průjezdu Slušovicemi nám praskla u Citroënu poloosa. Díky Tomášovi Pletkovi jsme sehnali náhradní díl a vrátily se na trať v rámci superally. I přes celkové vyčerpání jsme nakonec cíl spatřily a odvezly si ze Zlína krásné medaile. Velký dík všem, kteří se podíleli na hledání poloosy a díky zejména mému skvělému týmu mechaniků,“ zhodnotila závod Bára Holická.

„Barum rally byla závěrečnou tečkou pohárové sezony. Rád bych pogratuloval posádkám, které i přes náročnost soutěže spatřily cílovou rampu a poděkoval závodním týmům Citroën, které rampou neprojely, za jejich sportovní výkony. Velký dík patří nicméně především partnerům poháru za spolupráci na vytvoření perfektního pohárového zázemí a také týmu Gekon Racing za celoroční aktivity a prezentaci značky Citroën v rámci poháru,“ konstatoval promotér CTMT 2015 Tomáš Pletka.

Případní další zájemci o účast v CTM Trophy CZ 2015 najdou pravidla i přihlášku na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!