Škoda Rallye Liezen – komentář

Štýrská ARBÖ Rallye předloni skončila a nová éra soutěžení na těchto krásných horských úsecích začala.

Štýrská ARBÖ Rallye předloni skončila a nová éra soutěžení na těchto krásných horských úsecích začala kolem týmu Andrease Aignera, světlo světa spatřila Rallye Liezen. Letos se podařilo někdejšímu účastníkovi MS zlanařit českou značku Škoda, aby se stala hlavním sponzorem této rally. Škoda díky Raimundu Baumschlagerovi už delší dobu vládne rakouskému mistrovství a letos do Štýrska Mundl dorazil už jako jistý šampión. Se stejnou technikou jeho stáje BRR se proti němu postavil jiný už definitivní letošní mistr, Maďar Norbert Herczig. Za volant Fordu Fiesta R5 se vrátil Gerwald Grössing a další špičkovou čtyřkolku představil Maxmilian Koch. Dvacetiletý Němec doposud soutěžil výhradně s vozy Subaru. Pro posun své kariéry, kterou by chtěl nasměrovat do WRC2, ale musel zvolit novější a výkonnější techniku, kterou Škoda Fabia Super 2000 z BRR rozhodně je.

Koch samozřejmě za zbylou trojicí jezdců se speciály RC2 ze začátku zaostával a na čtvrté místo se vyhoupnul teprve v závěru první etapy. V druhé etapě se mladík už pravidelně objevoval v nejrychlejší čtveřici a dvakrát si vyšlápnul i na maďarského mistra Hercziga. Na novou techniku si Koch zvyknul celkem rychle a v cíli soutěže, která se odehrála ve velmi náročných povětrnostních podmínkách, se radoval ze čtvrtého místa. Pěkné páté místo za neporazitelnou čtyřkou s R5 a Super 2000 držel Hannes Danzinger, který se po šesti letech vrátil za volant VW Golf IV Kit Car. Na deváté zkoušce bohužel jeho jízda skončila havárií. O druhé místo spolu v kratší páteční etapě tvrdě bojovali Herczig a Grössing. Pilot Fordu tento duel zvládnul lépe a do druhého dne šel s náskokem 2,1 sekundy. Na první sobotní zkoušce se na druhé místo dostal Herczig, ale pak si ještě párkrát pořadí s Grössingem prohodili. V cíli se z vyššího umístění nakonec radoval rakouský pilot Fordu. Pro další jasné vítězství si do cíle soutěže, kterou označil vzhledem k nekončícímu dešti jako jednu z nejnáročnějších, dojel Baumschlager. Kvůli špatnému počasí dokonce musely být zrušeny oba průjezdy úsekem Oppenberg – Aigen / Ennstal.

Výsledky této rakouské rally

Stav rakouského šampionátu: 1. Baumschlager 181, 2. Böhm 70, 3. Neubauer 60, 4. Grössing 38, 5. Wollinger 36, 6. Kajetanowicz 28

Komentářů celkem: 1
6. 9. 2015 21:031 Upraveno 21:04
0 0
Možná bych si dovolil pár dodatečků. Rallye Admont skončila pod vedením ředitele Kurta Gutternigga po více jak 20 letech , aby mohly vzniknout Legendy v Admontu.
Rallye v Liezenu převzal mladý , agresivnější a neopotřebovaný Aigner a vznikly také některé nové RZ včetně městské v Liezenu.
Možná bych řekl , že za volant Sýkorovy Fiesty se vrátil Gerwald , který absentoval kvůli zranění ruky a také , že výborně jel Willi Stengg s Opelem Adam. V sobotu teměř pořád pršelo pokud nelilo a podmínky skutečně byly velmi těžké. Němec Koch nakonec velmi pěkně , ale přeci jen ztráta skoro 5 minut.
Pro pobavení : Asi v místě 0:35 videa jsme s bráchou v roce 2004 obrátili přes střechu EVO VII a 80 metrů pod námi Ernst Haneder .
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!