--> -->
6. 9. 2015 20:04 − 1331× − 0 0

Vopatřila brzdily na Barumce dojeté posádky

Hodně divokou Barum Rally s úspěšným medailovým koncem si prožil zlínský závodník Martin Vopatřil.

Hodně divokou Barum Rally s úspěšným medailovým koncem si prožil zlínský závodník Martin Vopatřil. S vypůjčeným silnějším vozem Renault Cilo R3 společně s navigátorem Michalem Večerkou po boji vyválčil bronzovou příčku ve třídě 5, třetím místo v rámci MČR a 29. místo absolutně. „O podobném výsledku se mi na startu ani nesnilo. Celý závod s novým vozem byla pro naši posádku velká zkušenost, za kterou jsme rádi. Zatímco já slavil druhý cíl ve své třetím vystoupení na Barumce, pro mého navigátora to byla premiérová bedna v sedmém vystoupení,“ spočítal spokojený 33letý soutěžák.

Zlínská posádka, která si úspěšně vede ve Rallysprintové sérii (s vozem Peugeot 208 VTi R2), kde aktuálně vede třídu 6 a mezi dvojkolkami je druhá za Smékalem, přitom Barumku vůbec neměla v plánu. „Po vydařených závodech ve Vyškově a v Pačejově jsme před rampou poslední rally dostali nabídku od Pavla Miky, jestli nechceme zkusit Clio R3 od Luboše Minaříka na Barumce. Myšlenka se nám líbila, ale byly potřeba nemalé finance, navíc i naše stáj chystá vozy nižší kategorie na závody, včetně Barumky,“ upřesnil Vopatřil.

Zásluhou tradičních partnerů, kamarádů a známých se zlínské posádce potřebný obnos podařil získat. „V neposlední řadě i díky partě kluků z Malenovic, kteří se na nás složili, aby nás na Barumce viděli. Klobouk dolů,“ smekl na oko pilot. „S takovou podporou se hned lépe závodí. Díky všem.“

První seznámení s vozem cliem R3 proběhlo až pět dnů před Barumkou. „Byl to mini test, osmi kilometrů ve Slušovicích. První pocity i kvůli malé porci kilometrů z vozu nebyly nějak výrazné, ale nebyly špatné, proto padlo definitivní ano pro start na Barumce,“ potvrdil.

První ostré kilometry si tak odbil na shakedownu, kde začali teprve auto pořádně poznávat. „Nejvíce nás oslovil výkon motoru. Na potřetí se nám povedlo zajet i pěkný čas shakedownu, asi o dvě sekundy rychlejší než Bisaha,“ vzpomíná Vopatřil. „Jediné s čím jsem nebyl spokojen, byly brzdy. Ale tento problém jsme pak vyřešili novýma od jiné značky, na které jsme zvyklí a rozdíl byl velký,“ pokyvuje.

Na páteční noční supererzetu se posádka velmi těšila. Jízdu městem si hodně užívala, protože atmosféra byla fantastická. „Až do doby, než nám upadla řadící páka. Poslední kolo jsme tak dokončili na druhý rychlostní stupeň. Ale i přesto nebyl náš čas špatný,“ konstatoval talentovaný pilot.

V sobotu ráno mechanici v servisu vše opravili. „Slušovický okruh se nám také líbil a zajeli jsme zde i pěkný čas. Akorát se nám oproti pátku nepozdával výkon motoru. Protože nemáme s cliem žádné zkušenosti, na rozbité Pindule jsme zvolili opatrnější tempo. Tu jsme zdárně projeli, přičemž s podvozkem jsme byli spokojeni. Protože rychlostka Maják byla zrušena, jeli jsme do servisu vyřešit problém s výkonem motoru,“ popisuje Vopatřil. „Mechanici udělali, co bylo v jejich silách, povyměňovali spoustu věcí. Přestože nakonec k zvýšení výkonu nedošlo, bojovali jsme a během první etapy jsme zajížděli solidní časy, každý kilometr jsme se sžívali s novou technikou.“

Dlouhý sobotní den pro končil pro tým pozdě v noci, poslední dvě erzety jeli už s rampou za tmy. „Kluci startující ve stejné třídě o tři čtvrtě hodiny dříve měli výhodu, navíc v Kudlovicích jsme dohnali posádku Daniela Landy před námi,“ posteskl si Vopatřil.

To ale ještě nevěděl, co jej potká ve druhé nedělní etapě. „Bohužel při přeskupení nás organizátoři neposlali před ´weercéčka´. Další posádku jsme dojeli při prvním průjezdu Troják, ale i tak jsme drželi třetí místo ve třídě 5 a dvojkolkami v rámci českého šampionátu. Po pěkném času na 12. rychlostní zkoušce byl náš náskok na přímého rivala Lunga necelé tři vteřiny,“ vzpomíná Vopatřil.

Na úvod poslední sekce měl ze Semetína velký respekt o pár vetřin ztratil bronz. „Na předposledním úseku jsme do toho dali vše a jeli ve velkém tempu. Opět jsme ale dojeli Landy posádku před námi, která ale na úzkých cestách dlouho nešla předjet, dokonce jsme kvůli ní museli na nějaký čas zastavit. Tím jsme ztratili možnost boje o třetí místo, a cíli rychlostky došlo i na sprostá slova a u mne slzy,“ přiznal chlapsky pilot. „Zklamání bylo obrovské, ale taková je bohužel rallye.“

Přestože v poslední erzetě Vopatřil lehce havaroval do stromu, do cíle dorazil. to se naopak překvapivě nepodařilo Bisahovi, jemuž se nepodařilo po servisu nastartovat auto a musel odstoupit. Nakonec se tak zlínská posádka dočkala medailové příčky. „Byl to pro mě šok. Za to, co kluci předváděli na trati si to nezasloužili,“ konstatoval Vopatřil.

Toho čeká další závod sezony ve druhé polovině září v Jeseníkách, kde bude dál bojovat o medailové příčky Rallysprintové série. „V posledních dvou závodech sezony se pokusíme o co nejlepší výsledek,“ slíbil Martin Vopatřil.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->