9. 9. 2015 18:15 − 2266× − 0

ADAC Ostsee Rallye – komentář

Německý šampionát se zdá díky svým dvanácti podnikům jako takřka nekonečný příběh.

Německý šampionát se zdá díky svým dvanácti podnikům jako takřka nekonečný příběh. Kdyby obsahoval na poměry národních mistrovství obvyklý počet sedmi až osmi klání, už bychom dnes znali mistra. Takhle se o víkendu odehrálo teprve deváté dějství a boj o titul i nadále pokračuje ve znamení boje dvou pilotů Fabií R5 a úřadujícího mistra s Porsche. Fabian Kreim měl v posledních týdnech poměrně nabitý program, když startoval na rakouské Rallye Weiz a pak na německém podniku MS, takže mu pak pro domácí mistrovství snad ani nezbyl čas. Ostsee Rallye vynechal, ale pokud si chce udržet šance na zisk titulu, na závěrečné trojici soutěží by chybět neměl. Mark Wallenwein rovněž neodjel všechny rally, ale na devátý díl sezóny se se svou Škodou vypravil. Největším kořením tohoto podniku měl být jeho souboj s Rubenem Zeltnerem, který se po předešlé rally se svým Porsche vrátil do čela průběžného pořadí.

První sekce soutěže se nesla v duchu vzájemného předhánění dvou hlavních favoritů. Ti si během prvních tří testů pravidelně své pořadí prohazovali, aby závěr sekce odehrávající se v dešti lépe zvládnul pilot Fabie a vybudoval si náskok 6,1 sekundy. Po servisní přestávce se počasí z deštivého změnilo na proměnlivé a cesty přeci jen začaly osychat. Toho využil pilot Porsche, kterému hrál do karet i rychlejší charakter některých úseků. Ze čtyř zkoušek druhé sekce tři vyhrál a rázem byl v čele o 4,5 sekundy. Wallenwein spoléhal na to, že se ze čtyř zkoušek poslední sekce tři jely podruhé a tak na mnoha místech bylo vytaháno spousta bláta. Takové podmínky jeho Fabii sedí více než konkurenčnímu Porsche. Wallenwein vyhrál hned první test závěrečné sekce s tak drtivým náskokem, že se dokázal dostat do vedení. Zeltner ale v dalších dvou úspěšně kontroval a do závěrečného testu nastupoval s pěkným náskokem 8,6 vteřiny. A i přes pomalejší čas v posledním testu si pilot Porsche důležité vítězství o 4,1 sekundy uhlídal. Na bedně oba borce doplnil Hermann Gassner s Mitsubishi Lancer EVO VIII, který za sebou dokázal uhlídat Raphaela Ramonata se stejným modelem, jen o generaci starším.

Výsledky této německé soutěže

Stav šampionátu: 1. Zeltner 152, 2. M. Wallenwein 129, 3. Kreim 105, 4. Corazza 80, 5. Mohe 75, 6. Färber 47

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!