--> -->
7. 9. 2015 22:53 − 1449× − 0 0

East Sweden Rally – komentář

Na start předposlední soutěže letošního švédského mistrovství dorazili i hosté ze sousedního Norska.

Na východě Švédska došlo o víkendu k zajímavé konfrontaci švédských jezdců s dvěma velmi rychlými jezdci ze sousedního Norska. Na start předposlední soutěže letošního švédského mistrovství totiž dorazil Frank Tore Larsen se svým Fordem Fiesta R5 a také Anders Grondal usedající letos do Citroënu DS3 R5. Proti nim se postavila kompletní špička švédského národního mistrovství. V první řadě to byli oba dva jezdci bojující spolu o titul v klasifikaci skupiny A, Mats Jonsson s dnes už doslova historickým Fordem Escort WRC a Jerker Axelsson za volantem Subaru Impreza WRC S10. I do Švédska už ale dorazily moderní speciály kategorie R5 a dokonce tam v soukromých dílnách jeden takový vzniknul. Dalšímu startu podrobil Mitsubishi Mirage R5 Patrik Johansson. S Citroëny DS3 R5 se představili Thomas Thunström a Robin Friberg a Ford Fiesta R5 prohnal Patrik Ahlin.

Servis soutěže byl umístěny do SAAB Areny, vedle které se odehrála i úvodní asfaltová superspeciálka. Na ní se z nejrychlejšího času radoval Axelsson, ovšem hned záhy na prvním přírodním testu všem vytřel zrak Ahlin a vybudoval si hned na začátek náskok 16,2 sekundy. Druhý den ráno ovšem vedoucí jezdec přeslechl svého spolujezdce a zaparkoval Fiestu mimo trať. Mimo trať se hned v následujícím testu dostal i Grondal. Z osmého až na předposlední místo se v té samé zkoušce propadnul pilot Mitsubishi Mirage R5 Johansson, jehož jízda definitivně skončila v RZ 7. Aby těch prominentních odpadlíků na sedmém testu nebylo málo, ze čtvrtého místa se rozloučil norský host Larsen.

Ve vedení soutěže se už v prvním sobotním testu objevil Jonsson, kterého se ale dokázal držet jako klíště Friberg s DS3 R5. V šesté zkoušce se pilot Citroënu dostal do čela a před závěrečným testem měl na svém kontě už náskok 26,1 sekundy. Dramatický průběh rally ale ani zde nekončil, neboť se u Fribergova vozu přetrhnul řemen alternátoru. Posádka jej provizorně opravila pomocí tkaniček, které překvapivě nápor vydržely a Citroën se s náskokem 1,5 sekundy dobelhal do cíle jako nejrychlejší vůz rally. Pro třiadvacetiletého Friberga tento úspěch znamenal první mistrovské vítězství. Veterán Jonsson soutěž dokončil na druhém místě a třetí nakonec ukořistil Axelsson. Oba borci si to spolu rozdají v závěrečné rally v Uppsale o titul. Pilot Escortu WRC do boje nastoupí s nicotným pětibodovým náskokem.

Konečné výsledky tohoto podniku švédského národního mistrovství jsou k nahlédnutí na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Jonsson 59, 2. Axelsson 54, 3. Friberg 40, 4. Åkerman 36, 5. Thunström 32, 6. Stugemo 24

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->