8. 9. 2015 18:09 − 2687× − 0

Freddy Loix krůček od belgického titulu

Soutěž začal nejrychleji Princen, na druhém testu jej předstihl Loix a po třetím se zpět do čela vrátil jezdec Peugeotu.

Freddy Loix patří mezi nejúspěšnější belgické piloty, který dlouhá léta brázdil za volantem továrních vozů tratě mistrovství světa. Před několika lety se vrátil na domácí půdu a tu si poměrně bez problémů podmanil. Do letošní sezóny ovšem nastoupila silná konkurence a všichni se těšili na nervy drásající souboje velké spousty pilotů se speciály R5. Jak čas běžel, situace na čele mistrovství se postupně krystalizovala a čím dál více začínalo být jisté, že ani letos nikdo Loixe neporazí. Nejblíže k jeho porážce mohl mít Kris Princen, který se svým Peugeotem 208 T16 R5 vyhrál úvodní podnik. Spolehlivost techniky se ale brzy ukázala jako velká slabina a definitivní tečkou bylo odstoupení z Ypres Rally pro zdravotní důvody. Ve Flandrech tak Princenovi už šlo jen o vítězství, body už ho v podstatě moc zajímat nemusely.

V lepší situaci se před sedmým podnikem nacházel pilot Citroënu DS3 R5 Vincent Verschueren, ovšem i ten si může na titul nechat zajít chuť. Výborně se během roku prezentoval další pilot DS3 R5 Cedric Cherain, když dokázal opanovat Rallye de Wallonie. Kvůli napnutému rozpočtu ale musel několik soutěží vynechat a k vidění nebyl ani na startu Omloop van Vlaanderen. Do rally nenastoupila ani posádka Pietera Tsjoena, který v průběhu roku přešel od volantu DS3 R5 na pravé navigátorské sedadlo. A sedmý díl mistrovství vynechal i Michiel Becx, který prodal svůj Ford Fiesta R5. O Fiesty R5 ale diváci ve Flandrech nepřišli, neboť se s nimi představili Didier Duquesne, Stephen Wright a Tom van Rompuy.

Soutěž začal nejrychlejším časem Princen, na druhém testu jej předstihl Loix a po třetím se zpět do čela vrátil jezdec Peugeotu. Souboj obou borců pokračoval s tím rozdílem, že se jezdec Škody držel na druhém místě. Zpět do čela se dostal až na RZ 7. Princen přišel o vedení a stejně jako v mnoha předešlých případech i o dokončení soutěže. Tentokrát se mu 208 zastavila s poruchou palivového systému. Verschueren tempu nejrychlejších dvou úplně nestíhal, ale zas tak velký odstup za nimi neměl. Po RZ 7 zaostával o 15,6 sekundy. Když ale na RZ 9 u jeho Citroënu klesnul tlak oleje, Verschueren mohl na pěkný výsledek zapomenout. Smůla jedněch přinesla úspěch druhým. Jourdan Serderidis do rally nastoupil s Citroënem DS3 WRC a když o 6,1 sekundy udolal Filipa Pycka za volantem Mitsubishi Lancer EVO X, mohl se začít radovat ze třetího místa. Stříbro si z Flander odvezl Duquesne a takový výsledek pro něho znamenal největší úspěch kariéry. Pro páté vítězství v sezóně si v Omloop van Vlaanderen dojel Loix vyzbrojený Fabií R5. Jelikož ale v Belgii platí specifický bodovací systém umožňující prát se o titul i jezdcům se slabšími vozy, Loix zatím jistotu titulu nemá. Pro pár posledních potřebných bodů si ještě musí dojet na následující East Belgian Rally.

Výsledky této soutěže belgického mistrovství

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!