Za volant DS3 WRC místo cesty domů
Pro Stéphane Lefebvra měla Australská rally skončit po seznamovacích jízdách, jelikož kromě nich neměl žádného dalšího programu a zatímco by jeho soupeři bojovali o body ve WRC2, on by byl doma ve Francii. Avšak vše dopadlo poněkud jinak, protože Mads Ostberg měl při seznamovačkách havárii, kdy do jeho tréninkového vozu narazil po špatné straně silnice jedoucí nákladní automobil a Nor musel kvůli dvěma zlomeným žebrům v soutěži skončit ještě dřív, než začala. Citroenu tak přišel vhod na místě přítomný Lefebvre, který spolu se svým spolujezdcem Stéphanem Prévotem usedl do DS3 WRC se startovním číslem 4 a pro mladého Francouze tak jde o další, tentokrát mimo plánovaný, start s vozem nejvyšší specifikace. A server wrc.com mu ještě před startem položil několik otázek.
Před třemi týdni jsi si odbyl debut s vozem WRC na asfaltu, teď na šotolině. Jaký je tvůj cíl pro tento víkend?
Nejprve musím říct, že je mi líto Madse s Jonasem a toho co se jim stalo a také jsem vděčný Citroenu za to, že mi dal tuto šanci a vložil do mě svou důvěru. Náš původní plán zde byly pouze seznamovačky a bez obvyklé přípravy očekávám, že to bude náročný víkend. Citroen na mě sice moc netlačí, ale rád bych z tohoto startu vytěžil co nejvíce zkušeností – dokončit rally bez chyb a dovézt nějaké body do hodnocení konstruktérů.
V Německu šlo o premiéru s DS3 WRC…
Kolik zkušeností máš s autem na tomto druhu povrchu?
Před shakedownem jsem se s autem projel asi pět kilometrů a bylo to ještě loni při akci, kde jsem vozil zástupce médií. Dnes jsem si projel pětkrát shakedown, což dělá dalších 25 kilometrů. Ale to je vše.
A jaký jsi měl dnes z auta pocit?
Úplně opačný v porovnání s Německem. Je to pro mě velká výzva, která není jednoduchá, ale cítil jsem se dobře. V prvním průjezdu jsem byl hodně opatrný, ale ve druhém jsem o něco přidal a postupně se pocit zlepšoval až jsem se dostal do rytmu.
Naopak v Portugalsku si Lefebvre vychutnal šotolinu ještě s DS3 R5
Z jakého důvodu jedete se spolujezdcem v kombinézách Paula Nagla?
Se spolujezdcem jsem si sem vůbec nic nebrali. Helma, kombinéza, nic. Takže jsme si museli vše půjčit. Na shakedownu jsme měli kombinézy od Jonase, protože Madsovy byly moc malé. Pro soutěž samotnou si obleču náhradní kombinézu od Paula a Madsovu helmu. Není v tom žádný problém.
Zasahovali jste nějak do nastavení auta?
Nemám tušení, jak auto na šotolině nastavit, takže jsme to nechali tak, jak to měl nastavené Mads. Začnu s jeho setupem a dál uvidíme.
Dostali jste od kolegů v týmu nějaké rady?
Kris mi poradil ohledně jízdního stylu a taktiky. Taky se mohu spolehnout na mého spolujezdce Stéphana, který má hodně zkušeností jak s závody s vozy WRC, tak se soutěžemi v asijsko-pacifickém regionu díky startům s Chrisem Atkinsonem, takže doufám, že mi pomůže svými zkušenostmi.