10. 9. 2015 19:10 − 1765× − 1

Horor na začátku, spokojenost na konci

Start na Barum Czech Rally Zlín byl pro posádku Václav Dunovský – Petr Glossl po havárii na Rally Bohemia v ohrožení.

Start na populární Barum Czech Rally Zlín byl pro posádku Václav Dunovský – Petr Glossl po havárii na Rally Bohemia v ohrožení. Kluci však udělali maximum a do Zlína se přece jen vydali. Na dveřích svého závodního auta vezli startovní číslo 59 a odhodlaně vyrazili do bojů. „Těšili jsme se na skvělou diváckou kulisu a atmosféru, která je prostě jedinečná. Kraj rallye zaslíbený soutěží žije již od začátku seznamovacích jízd. Do závodu jsme šli s jasnými cíli a taktikou. Protože jsme od Bohemky neujeli ani metr a do Peugeotu sedli až při shakedownu, tahat se s Evropany nepřipadalo v úvahu a náš hlavní a jediný zájem bylo MČR. Přáli jsme si závod hlavně dokončit bez škrábanců na voze,“ řekl před startem spolujezdec Petr Glossl.

Dvojice si shakedown, i díky jeho délce a rychlejšímu charakteru, skvěle užila a Vena získal celkem rychle zpět svou jistotu a dobrý pocit za volantem. „Děkuji za spolupráci ze sedadla spolujezdce Veronice Římalové, Jirkovi Hejtmánkovi a Tomášovi Kotyrbovi. Ještě, než jsme vlétli na první ostré kilometry soutěže, nechali jsme si během slavnostního startu vzít krev a podpořili tak kampaň Jedu na dřeň. Moc bychom si přáli, aby maximum vzorků bylo užitečných a pomohlo zachránit lidské životy,“ prozradil Václav Dunovský.

Veškeré předstartovní plány vzaly celkem rychle za své. Úvodní superspeciálku v ulicích Zlína kluci zvládli dobře a vychutnali si tradiční pekelnou diváckou atmosféru. „V sobotu ráno nám u tréninkového auta nejprve spadla obě přední okna a nešla vysunout nahoru, což byla první bojovka. Na první klasické rychlostní zkoušce, kterou byly Slušovice, přišel okamžik hororových parametrů. Po výjezdu z okruhové části, v rychlém sjezdu z obce Březová, nám při prudkém brždění před retardérem odešel pravý přední brzdič. Brzdový pedál byl bez varování až na podlaze, vůz jel tedy stále rychlostí kolem 160 km/h, lehce jsem ho zbrzdil podřazováním a ruční brzdou a na poslední chvíli se vyhnul balíkům slámy, které vytyčovaly onen retardér. Silnice byla v tom místě naštěstí širší, takže jsem využil krajnici a příkop a porazil pouze pár pneumatik, které byly součástí retardéru,“ popsal krizovou situaci pilot Peugeotu 208 R2.

Posádka naštěstí vše ustála a měřený úsek v pořádku dokončila. Do servisu však zbývali ještě další dvě rychlostky. Pouze s funkční ruční brzdou projeli Václav s Petrem PIndulu, kde museli pouštět auta, která je na trati dojela. Naštěstí rychlostní zkouška Maják byla zrušena, ale i přesto dvojice ztratila drahocenné minuty. „Málem jsme ještě přejeli jednoho pořadatele, kterého asi nenapadlo, že pojedou dvě auta pár vteřin po sobě a kráčel přímo prostředkem cesty. Během servisní zastávky dali kluci vše do pořádku, nicméně nám došlo, jaký to mohl být průšvih, kdyby tam nebyl retardér a za ním dalších 200m rovina. Rychle jsme se ale oklepali a vyrazili se porvat o každý bod,“

Zbytek etapy Vena s Petrem sice nejeli tak, jak umí, protože hlavně v rychlých pasážích si Václav ohledně brzd nebyl jistý a pořád musel ověřovat, jestli auto brzdí, jak má. Přesto však posádka stoupala pořadím výš a výš. Hlavní bylo, že nepřicházeli další technické problémy ani jezdecké chyby. V Sobotu večer tak kluci přenocovali na 42. místě v evropském hodnocení, 22. místě v českém mistráku, 3. místě ve třídě 6 a ve dvoukolkách se nacházeli na 18. pozici.

Neděle byla skutečnou výzvou v podobě dvojboje Semetín a Trojáku, plus zrádné Žlutavy. „Naším nedělním cílem bylo nepatrně přidat, ale zároveň jet bez rizika a hlavně bez jediné chyby. Ta jediná chyba se stala hned na prvním Trojáku, kde jsem probrzdil správně přečtený přírodní retardér, musel couvat a nechal tam pro nás drahocenných asi 10s. Jinak jsme celou etapou propluli bez výkyvů a přesně podle svých představ a viděli tak vytoužený cíl,“ řekl v cíli spokojený Václav Dunovský. „Letos to pro nás nebylo o porovnání se se špičkou ME, nicméně, vyjma kluků s Opely, za normálních okolností by s ostatními asi bojovat šlo, což je pro naše barvy povzbudivé. Z organizačního hlediska bych se pozastavil nad ostrým odbočením v obci Vlčková, kde snad polovina startovního pole musela couvat. Nevím, co pořadatele k zařazení této pasáže vedlo, ale pokud je to jen trochu možné, tak příště už prosím ne. Barumka nezklamala a potvrdila svou vysokou náročnost. Co jsem slyšel, tak v soutěžních autech bylo neustále přes 50°C.

Soutěž jsme dokončili a připsali si, i přes všechny útrapy, vítězství ve třídě 6 v rámci MČR. Ve finále jsme mohli být se svým výkonem spokojeni a mohli si užít cílovou rampu i se svými fanoušky a blízkými.

Chtěli bychom poděkovat pořadatelům za tak těžký a pěkný podnik a spoustě fanoušků za ten kotel a neskutečnou podporu pro všechny zúčastněné.

Současně moc děkujeme celému týmu a našim partnerům, které jsme velice rádi reprezentovali na soutěži mistrovství Evropy. Speciální poděkování posíláme do Neubuzi – díky Leonko, Davide, Kristýnko,“ poděkovali Václav s Petrem, kteří byli v cíli Barum Rally spokojeni. Po první sobotní rychlostní zkoušce nikdo asi ani nedoufal, že se kluci nakonec budou radovat z vítězství ve třídě 6. K tomu všemu je dobré připomenout, že se posádka neztratila ani v celkové klasifikaci, když přes cílovou rampu přejela na 18. místě v rámci českého hodnocení a na 35. pozici v evropském šampionátu.

Foto: Tomáš Urban

Komentářů celkem: 1
11. 9. 2015 14:40
0 0
Václav jede s Peugeotem moc pěkně, klobouk dolů. I když zrovna na Barumce všichni čeští dvoukolkáři zůstali ve stínu evropských erdvojek. Dovolím si ale nesouhlasit s kritikou toho vracáku ve Vlčkové. Jestli polovina našeho startovního pole nedokáže projet úzký vracák do kopce přes hranu, měli by je pořadatelé zařazovat naopak častěji...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!