22. 9. 2015 19:25 − 1849× − 0

Rally Jeseníky: Pohárová bitva o vteřinky

To tu ještě nebylo. Až do posledních metrů Rally Jeseníky pohárové Adamy bojovaly o čelní příčky.

To tu ještě nebylo. Až do posledních metrů Rally Jeseníky pohárové ADAMy bojovaly o čelní příčky. O vítězství Petra Vraje před druhým Radkem Hůlou nakonec rozhodovalo jen sedm desetin, mírným překvapením byla i třetí příčka Roberta Hordossyho. Šest cupových Opelů se v cíli seřadilo v pouhých 26,7 vteřinách…

Po více než měsíční pauze se při Rally Šternberk uskutečnil další díl XTG Opel ADAM Cupu. Dva pohároví účastníci (Kamenec, Hordossy) si v rámci přípravy nenechali ujít start na zlínské Barumce, ovšem v Jeseníkách byly jejich vozy opět v plné kondici. Počet dvojic vyrovnal letošní maximum, když ze startovní rampy na náměstí ve Šternberku sjelo šest Opelů ADAM.

A jelikož se pohárový kalendář přehoupl do druhé poloviny, Rally Jeseníky mohla kandidáty na celkové prvenství přiblížit k premiérovému titulu. Petr Vraj, Josef Peták a Matěj Kamenec zůstali po Pačejově nadále ve hře o celkové prvenství, naopak Robert Hordossy, Martin Mottl i Radek Hůla mohli zamíchat „kartami“. A to se nakonec taky stalo.

Pět jezdců z této šestice zajelo při Rally Jeseníky dílčí nejrychlejší čas (celkem 8 RZ, jedna zrušena), pohárové pořadí se měnilo po každé odjeté zkoušce. Vyrovnanost posádek i vozů dokladovaly časy na zkoušce po trati Ecce Homo (4,64 km). V druhém průjezdu se pohárové ADAMy srovnaly v 2,9 vteřinách.

Petr Vraj nastoupil s novým spolujezdcem. Na „horké sedadlo“ usedl zkušený Jiří Vajďák (dříve závodil v kitech i S1600) a nakonec se v cíli radovali z prvenství. Dalo by se napsat stylem start – cíl, avšak jejich náskok v čele byl největší po RZ5, kdy činil 7,9 sekundy. V cíli se jednalo o desetiny. Vraj se díky tomu dostal do čela pohárové klasifikace, protože jeho největším konkurentům Petákovi a Kamencovi nevyšel start v podhůří Jeseníků podle představ. Pohárovou klasifikaci uzavírali, na stupně vítězů tak znovu pronikl Radek Hůla (poprvé od Valašské rally) a premiérově Robert Hordossy.

Do konce XTG Opel ADAM Cupu zbývají dva závody – Rally Vsetín a německá 3-Städte Rallye s centrem v Kirchhamu. A lze očekávat, že až tam se s definitivní platností rozhodne o letošním pohárovém králi…

Ohlasy účastníků XTG Opel ADAM Cupu po Rally Jeseníky:

Petr Vraj: „S Jirkou Vajďákem panovala po celou dobu v autě úžasná atmosféra, nemohl jsem si spolupráci vynachválit. Nejvíce se mi líbila úvodní zkouška sekce, kde jsme také zkusili v obou průjezdech zatáhnout. Při RZ1 jsme se nevyvarovali řady krizovek, naštěstí s dobrým koncem. Právě tam jsme nakonec získali rozhodující náskok, který se nám podařilo do cíle uhájit. Ale byly to nervy.“

Radek Hůla: „Jeseníky pro nás byla úplně nová soutěž, takže jsem nevěděl, co nás čeká. Vzhledem k tomu, že přes noc pršelo, byla trať velmi kluzká a nevyzpytatelná. První a třetí ´erzeta´ sekce byly z mého pohledu hodně těžké. Na dopolední sekci jsem zvolil na předek měkkou směs a mokrou na zadní nápravu, což se ukázala jako správná volba. Pomohly nám i změny, které jsme na ADAMovi před závodem provedli (nastavení, jiný posez v autě). Rázem jsem se za volantem cítil mnohem lépe než v předchozích závodech. S Lukášem jsme se vrátili i ke starému rozpisu, na který jsem byl zvyklý, a rázem z toho byl nejlepší výsledek v sezoně. Ten udělal radost celému týmu a budeme se snažit, abychom na tento výsledek v dalších závodech navázali.“

Robert Hordossy: „Po Barumce jsem byl rozjetý, což se určitě promítlo do našeho výkonu. Celkově se startovní pole ADAMů vyrovnalo a i starší jezdci, kteří byli považováni za absolutní favority, nemají tolik navrch. A tak to má v cupovém závodění být. V Jeseníkách jsem jel svou první zkoušku na vlhku, ale i díky výběru gum se nám povedla (2. čas) a z toho jsem těžil po zbytek dne.

Celý víkend byl nakonec o vteřinách a do poslední zkoušky neměl nikdo nic jisté. Průběh byl napínavý i v tom, kdo dokázal jet vyrovnaně a nenechal se vyprovokovat k nerozvážné jízdě. Nám se to povedlo a výsledkem byla třetí příčka. Jako úplný nováček jsem to letos opravdu nečekal. V tomto směru musím opět vyzdvihnout precizní práci spolujezdce Štěpána Palivce, se kterým jsme měli velmi dobře napsaný rozpis, což je v rally základem úspěchu.“

Martin Mottl: „Každá soutěž je pro mě krásná, ani Rally Jeseníky nebyly v tomto směru výjimkou. Ovšem bez výmluv, na mokru mi to moc na jetých ´sedmičkách´ nešlo a naše ztráta byla rázem obrovská. Od trojky začala trať osychat a tím jsme pomalu začali ranní ztrátu stahovat. V RZ7 jsme dokonce dosáhli nejrychlejší času, což mě moc těšilo, ale abychom se vyhoupli na podium, na to už nebylo. V závěrečné zkoušce jsme při katování jedné z levotočivých zatáček trefili jakousi skrytou nerovnost a chvíli jeli po dvou kolech. To nás trochu vystrašilo, ale i druhý čas v cíli nám nakonec pomohl postoupit ze šestého místa na čtvrté.“

Matěj Kamenec: „Soutěž jsme si užili, i když šternberské rychlostky byly na můj vkus až příliš rychlé a v některých pasážích jsem autu prostě tolik nevěřil. Ráno jsme na zadní kola obuli mokré gumy, za což jsem byl rád, protože první zkouška byla hodně uklouzaná. Proti soupeřům jsme však začali hodně opatrně a tím hned v úvodu nabrali výraznou ztrátu.

V polovině druhé sekce jsme se sice probojovali na třetí místo, o které jsme však vzápětí přišli. A nakonec se před nás dostal i Martin Mottl, a tak jsme skončili až pátí. Soutěž to pro nás byla smolná, ale uděláme vše pro to, abychom byli na Vsetín maximálně připraveni.“

Josef Peták: „Rally Jeseníky se nám prostě nepovedla. Ráno jsme špatně obuli. Volba padla na sedmičky pirelky a to, zejména na zadní nápravě, se ukázala být na víceméně mokré jedničce špatná volba. Hodně to klouzalo a na nejrychlejšího jsme ztratili přes deset vteřin. S osychající tratí jsme zrychlovali a na trojce zajeli vítězný čas. Bohužel RZ4 se nejela, ale na čelní příčky bylo velmi blízko. Do druhé sekce jsem nechal stejné gumy a chtěl ztrátu dohnat, jenže v RZ5 mi to na písku sklouzlo, ADAM se roztočil a tím jsem ztratil všechny naděje na dobrý výsledek. Do konce seriálu jsou však ještě dva závody a určitě se o titul ještě popereme.“

Klasifikace Rally Jeseníky:

1. Vraj – Vajďák (Opel Adam Cup) 46:30,7
2. Hůla – Bureš (Opel Adam Cup) 46:31,4
3. Hordossy – Palivec (Opel Adam Cup) 46:44,0
4. Mottl – Navrátil (Opel Adam Cup) 46:50,8
5. Kamenec – Jurka (Opel Adam Cup) 46:51,7
6. Peták – Benešová (Opel Adam Cup) 46:56,9

Průběžný stav XTG Opel ADAM Cupu (po Jeseníkách):

1. Vraj jun. 106, 2. Peták 102, 3. Kamenec 91, 4. Hůla 54, 5. Mottl 48, 6. Hordossy 30

„Již dlouhou dobu se pohybuji v pohárovém závodění, ale nic podobného jsem zatím nezažil. Do cíle dojely všechny ADAMy, po celou soutěž bylo jejich soupeření v řádech desetin. Závod od závodu se rozdíly mezi staršími harcovníky a nováčky zmenšují a právě tento fakt ještě může ovlivnit souboj o celkového vítěze XTG Opel ADAM Cupu 2015. Za současné situace totiž nelze cokoli do posledních dvou závodů odhadovat,“ pronesl v cíli Rally Jeseníky zástupce promotéra poháru XTG motorsport Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!