Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
23. 9. 2015 18:18 − 1995× − 4

Alex Lukyanuk – třetí místo na Kypru by bylo dobré

Ruský jezdec zaznamenal z vedoucí čtveřice ERC nejvíce bodů v posledních dvou podnicích.

Ruský jezdec Alexey Lukyanuk se letos premiérově prezentuje na mezinárodní scéně a v závěru sezóny se snaží udržet svou třetí příčku, ale čistě matematicky vzato, má v případě smůly svých soupeřů šanci i na mnohem lepší umístění. Dalším startem, kde jezdci svedou souboj o další body do klasifikace ERC bude Kyperská rally a server fiaerc.com. se s ruským jezdcem krátce porozprávěl nad jeho cíli a plány jak pro ostrovní soutěž, tak pro zbytek roku.

Na Kypru budeš řazen mezi jedny z favoritů i přes to, že jsi zde ještě nestartoval. Jako pojmeš přípravu, abys dostál očekáváním?

Jde pro nás o další velkou výzvu, protože jsme zvyklí na závodění v nám dobře známých podmínkách v Pobaltí. Potýkáme se s nedostatkem zkušeností, ale učíme se rychle. Pokud jde o přípravu, je to jednoduché. Na hodně horké Barum rally jsme si sami sebe otestovali na horko, které bude na Kypru. Výborné je také mít dostatek videa z minulých ročníků dané soutěže, tady je máme od dob MS až po loňský rok. Dá nám to dobrý obraz toho, co máme očekávat. Také nadále vylepšujeme a zpřesňujeme náš rozpis spolu s analýzou jízdy při onboardech. To také pomáhá s koncentrací a pozorností. Taky chodím jezdit každý den na kolo a koupil jsem si nové nejlehčí závodní spodní prádlo s chladícím efektem.

Doposud poslední šotolinový podnik ERC – Estonskou rally jsi vyhrál s Lancerem. Chtěl jsi si Evo dovést i na Kypr nebo jsi rovnou věděl, že pojedeš s Fiestou R5?

Estonsko bylo něco odlišného – rychlá a rytmická rally, takže i těžké auta N4 měly šanci zajíždět dobré časy. Nejen kvůli jejich vyšší maximálce, jakkoli jsme 180 km/h jeli jen na pár zkouškách,ale také zde hraje roli profil zkoušek, kde není potřeba žádné velké brzdění z vysokých rychlostí a následná akcelerace, většinu času projíždíte rychlýma zatáčkama jenom s malým přibrzděním. Pokud se však jede na technických vložkách, které mají hodně pomalých zatáček, tak potřebujete lepší brzdy, lepší boční přilnavost, větší mrštnost auta a tak dál, takže je rozhodně lepší jet takovéto zkoušky s vozem R5, S2000, RRC nebo WRC. Koneckonců, i v Estonsku jsem chtěl jet s Fiestou, ale kvůli rozpočtu jsme museli zvolit Lancer. Mám to auto rád, měli jsme s ním hodně úspěchů, ale Ford mám raděj ještě víc.

Pojedeš na vítězství nebo jaký výsledek je tvým cílem?

Měli bychom zůstat realisté, protože rally není o tom jestli chci nebo nechci být první. Stále se učíme a je důležitější ukázat, že umíme být rozumní a volit chytře naše tempo v závislosti na situaci. Ano, pro mě jde o dobrý druh povrchu, ale i tak se liší soutěž od soutěže a toto bude můj druhý start s R5 na šotolině. Takže začneme opatrně a krok po kroku budeme přidávat, tak jako jsme to dělali ve Zlíně. Možná to bude stačit na umístění v TOP 3, to by nám udělalo radost.

Koho a proč vidíš jako své hlavní kyperské soupeře?

Hlavní boj bude mezi námi, Kajtem, Robertem a Brunem a doufám, že všichni budeme mít soutěž bez problémů a dobře si zazávodíme. Všichni zde již startovali, Kajto byl loni blízko vítězství a tyto zkušenosti jsou klíčové a dávájí výhodu. My se už těšíme, až si vyzkoušíme, co dokážeme.

Při posledních dvou startech jsi vybojoval 62 bodů, což je víc než kdokoliv ostatní a pořád ještě můžeš zvítězil v celkové klasifikaci. Dá se v této skvělé formě pokračovat a zvítězit celkově?

Myslím, že bychom měli zůstat v klidu a počkat, jak se věci vyvinou. Nejsem připravený, abych teď jel totálně naplno, protože nemáme žádný testovací program a nemáme doposud jistotu ohledně posledních dvou soutěží šampionátu. Přijít a hned vyhrát v ERC by bylo zvláštní. Potřebujeme zkušenosti, testy, trénink a tak dál. Pokud ale bude šance se posunout, tak se nebojte, budu u toho.

Jak důležitá je pro tebe podpora, jíž se ti dostává od tvých reklamních partnerů?

Ani si neumíte představit jak moc. Každý z nich toho pro nás hodně dělá. Russian Performance Motorsport zajišťuje budget na provoz auta, H-Racing nám dává nejlepší cenu, auto a servis a Pirelli dodává skvělé pneumatiky. Všechno tohle umožnilo naši účast v ERC a všem, kteří nás podporují posíláme velké díky.

Komentářů celkem: 4
23. 9. 2015 19:35
0 0
Škoda, že tenhle chlapík není o deset let mladší. To bych si ho úplně dokázal představit v nějakém továrním týmu. Ruce má na řízení auta myslím geniální.
23. 9. 2015 20:04
0 0
nad jeho cíly a plány?projíždíte rychlíma zatáčkama?
kuře:to ty? nebo překladač?smajlík
24. 9. 2015 00:20
0 0
Mohu se leda maximálně čtenářům omluvit, nahazoval jsem to mezi přednáškama a nedal zrovna dost korektuře, což se na textu projevilo. Pardon, toto by se stávat nemělo...
26. 9. 2015 00:11
0 0
Mezi přednáškama máš vstřebávat nové poznatky a ne nahazovat Alexe smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama