26. 9. 2015 06:36 − 1176× − 0

Štajfa čeká na Kypru těžký boj o body

Zbývají poslední tři soutěže šampionátu a boje o posty šampiónů všech kategorií jdou do finále.

Letošní Mistrovství Evropy se dostává do své závěrečné fáze a je zřejmé, že kdo doteď nenastřádal dostatečné množství bodů, do konce sezóny to už nestihne. Zbývají poslední tři soutěže šampionátu a boje o posty šampiónů všech kategorií jdou do finále. I proto se Subaru Duck Czech National Team neplánovaně vydal na Kypr…

Kyperská rally byla ještě před několika lety nedílnou součástí kalendáře mistrovství světa a například Sebastiana Loeba má v zlaté knize vítězů zapsaného hned čtyřikrát. V současnosti se na středomořském ostrově závodí v rámci Mistrovství Evropy i Středního východu, a tak se sem i letos sjela velmi silná a pestrá sestava jezdců. Zájem o body do šampionátu ERC2 má dokonce osm posádek, což ze šampionátu produkčních vozů dělá vůbec nejlépe obsazenou kategorii této rally. S nejnižším startovním číslem z nich se vydá na trať modrobílé Subaru Impreza WRX STI a v jeho kokpitu vedoucí duo letošního evropského šampionátu ERC2, Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. „O body to bude pořádná bitva, ani my jsme nepodnikli tak dlouho cestu jen proto, abychom tu byli na výletě a spokojili se třeba až s posledním místem,“ říká bojovně naladěný pražský pilot. „Přijela hned trojice Maďarů v čele s Botkou, který je teď naším největším soupeřem. Právě na porovnávání s ním bychom se měli soustředit, v šampionátu na nás ztrácí pouhých dvanáct bodů. Hodně bodů má i Butvilas z týmu Subaru Poland, pro nějž je ale šotolina domácím povrchem a moc nevěřím, že bychom mu v tempu stačili. Naopak premiérově se do ERC2 zaregistrovali tři rychlí domácí jezdci, kteří budou mít nejspíš výhodu znalosti tratí. Sice se údajně jedou rychlostní zkoušky jiné než v minulých letech, ale už při seznamovacích jízdách nám nepřipadalo, že by si všichni psali rozpis úplně na prázdný bílý papír…

Bude to opravdu těžký závod a určitě i velká taktická bitva, navíc se dvěma hodně odlišnými etapami. Hned po příjezdu jsme zjistili, že nastavení vozu, které jsme používali při hlinitopísčitých zkouškách na Azorech, to tady zkrátka vůbec nefunguje. Naštěstí pro nás na úterý pořadatelé připravili kvalitní testovací trať, která dobře odpovídala zdejším podmínkám – byla zčásti asfaltová, zčásti šotolinová. Přesně taková bude sobotní etapa, pro kterou máme nachystané pneumatiky Pirelli XR a také trochu odvážnější taktiku. Chceme upalovat, co to dá, přece jen tratě první etapy by neměly být pro auto tolik zničující, a tak budeme doufat, že i podvozek našeho vozu ten nápor vydrží. V nedělní etapě nás čekají více rozbité cesty na tvrdém, kamenitém povrchu a my si před startem etapy raději taktiku zkorigujeme až podle sobotního výsledku. V každém případě nasadíme pneumatiky Pirelli K na hrubou šotolinu a budeme dělat všechno proto, abychom dojeli až do cíle. Myslím totiž, že to se všem osmi posádkám nepodaří, technika produkčních vozů přece jen není zcela srovnatelná se speciály S2000 či R5.

Naše auto je připravené opět kvalitně, a já jen doufám, že naši mechanici s ním na místě nebudou mít příliš práce. Jsme na Kypru v trochu úspornějším režimu, takže jsou tu s námi pouze tři – samozřejmě Pavel Janoušek, a s ním také Jakub Závora a Venda Kopáček. Na všechny z nich se mohu zcela spolehnout, také si myslím, že už můžeme zase o něco více věřit našemu rozpisu pro šotolinové úseky, který tady bude hodně důležitý. Především ale musíme správně odhadnout, jak moc si můžeme dovolit naše auto na těžkých rozbitých tratích týrat, aby nám vydrželo až do cíle a abychom si odvezli domů body.

Rád vyjadřuji dík našim partnerům, které jsme přesvědčili o tom, že cesta na Kypr je pro náš boj o titul v ERC2 velmi významná. Hodně nám pomohli, přestože tahle soutěž už je nad rámec původních dohod a smluv, a my bychom se jim rádi odvděčili dobrým výsledkem. Je to pro nás další velká zkušenost, jedná se opět o zcela odlišnou soutěž, než byly ty předešlé a já jsem skutečně moc rád, že jsme se rozhodli v letošním roce se do seriálu Mistrovství Evropy vypravit. Tentokrát nás čeká hodně specifická prašná rally v teplotách nad 30stC, pro nás navíc hodně důležitá. Do sezónního součtu se počítá sedm soutěží a my zatím startovali a bodovali v šesti. Každý bod tak pro nás bude cenný, ale jak jsem již řekl, rádi bychom si jich domů odvezli co nejvíc! Už teď je zřejmé, že o titulu se v naší klasifikaci ERC2 bude rozhodovat až na závěrečné soutěži, Kypr ale hodně napoví a my nechceme o šanci na cenný titul přijít,“ uzavírá Vojtěch Štajf. Toho čeká velmi náročný a logisticky komplikovaný program, už 9.října odlétá do Mexika bojovat na další ročník závodu La Carrera Panamericana, díky němuž se nemůže zúčastnit následujícího řeckého zastavení seriálu Mistrovství Evropy: Stihne ale závěrečnou soutěž ve Švýcarsku, kde se zřejmě definitivně rozhodne o letošním šampiónovi klasifikace ERC2, které pražský pilot v letošním roce vévodí.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama