Kajetanowicz a Al-Attiyah na čele ujíždějí soupeřům
To, že se účastníci blizkovýchodního mistrovství (MERC) vydávají na Kypr je již téměř tradicí, za posledních deset let tam chyběli pouze párkrát. O něco čerstvější je zařazení této soutěže do Mistrovství Evropy, kam se tento ostrovní podnik dostal vloni a po letech 2012 a 2010, kdy se zde porovnávali účastníci IRC a MERC, nabízí nově srovnání dvou regionálních šampionátů FIA. Pohledem na harmonogram soutěže a počet testů zjistíme, že jde o zatím druhou nejkratší soutěž letošního kalendáře s 204 ostrými kilometry (nejméně si posádky zazávodily v Estonku, kde se jelo 190 km), které jsou rozděleny rovnoměrně mezi oba dva dny, když se jak v sobotu, tak v neděli jede osm testů přičemž první etapa je pak tou delší, měří necelých 110 km. Pokud jde o přihlášené posádky, v ME absentoval tovární Peugeot, nechyběl však průběžný lídr ME Kajetanowicz, dorazili i Lukyanuk s Consanim, ČR reprezentovali Tarabus a Tlusťák plus Štajf v ERC2, další start v "evropě" si připsal Jeets a Magalhaes.
Foto: www.fiaerc.com
V případě ME naznačila rozdělení sil kvalifikační zkouška, účastníci MERC ji nejeli a pouze se účastnili shakedownu, takže první pořádné porovnání nabídla až RZ1. Tu zvládl nejlépe Al-Attiyah, za ním byl druhý Lukyanuk, třetí byl Kajetanowicz a za touto trojicí byla téměř dvacet sekund mezera po níž následoval Magalhaes. Hned na dalším testu byl ze hry ruský pilot, kterého zradil posilovač řízení jeho Fiesty a jenž se tím pádem propadl na 12. místo. Po RZ3 došlo k výměně pozic na čele, když se Kajetanowicz propracoval o jednu desetinu před Al-Attiaha a když tento náskok na RZ4 zvětšil na 33 desetin, přijížděl do servisu v polovině etapy na vedoucí příčce. Již minutu a čtvrt za touto dvojicí pak ztrácel třetí Magalhaes, čtvrtý byl Al-Kuwari, jenž se do MERC vrátil poprvé od jeho íránského podniku začátkem května. Na páté příčce se pak k radosti českých fanoušků nacházel Tarabus, který měl deset sekund na Consaniho.
První odpolední zkouška začala útokem Al-Attiaha, jenž smazal dvě sekundy z Kajetanowiczova náskoku, avšak to bylo vše, co Polák Katařanovi dovolil, jelikož zbylé tři testy vyhrál a po dnešku je na nejlepší cestě k vítězství, které mu loni o kousek uniklo. Rozestup mezi vedoucí dvojicí je 12 sekund, což je nic v porovnání s jejím náskokem na třetího v pořadí, protože Magalhaes už ztrácí lehce přes dvě minuty. Čtvrté místo drží Al-Kuwari, ale nepříliš daleko je Tarabus, který ztrácí necelých deset sekund. Avšak podobný je i Čechův náskok na šestého Consaniho, jenž jede premiérově navigován Vanneste, která jinak usedá vedle jeho bratra.
Foto: www.fiaerc.com
Na sedmé příčce je nejrychlejší jezdec ERC2, jímž je domácí Demosthenous s devátou evolucí Lanceru a osmý je pak další jezdec s Mitsubishi – Botka, který v závěru sobotní etapy bojoval o svou příčku s Tlusťákem, avšak po RZ8 tahá za delší stranu provazu Maďar a na druhého českého pilota Fabie S2000 tedy zbývá devátá příčka. Nejrychlejší desítku pak uzavírá Lukyanuk, jemuž se ani odpoledne nevyhnuly problémy s posilovačem řízení. V ERC2 jede náš zbývající zástupce Štajf, který je na čtvrtém místě a se svým největším soupeřem o titul Botkou prohrává, ale o dalšího z vážných soků přišel, když Butvilas skončil mimo trať.
Kyperská rally – po RZ8 | |||
---|---|---|---|
1. | Kajetanowicz Kajetan – Baran Jaroslaw | Ford Fiesta R5 | 1:16:23,6 |
2. | Al-Attiyah Nasser – Baumel Matthieu | Ford Fiesta RRC | +12,2 |
3. | Magalhães B. – Magalhães Hugo | Peugeot 208 T16 | +2:16,8 |
4. | Al-Kuwari Abdulaziz – Clarke Marshall | Ford Fiesta RRC | +2:57,9 |
5. | Tarabus Jaromír – Trunkát Daniel | Škoda Fabia S2000 | +3:06,8 |
6. | Consani Robert – Vanneste Lara | Citroën DS3 R5 | +3:18,1 |
7. | Demosthenous Christos – Laos Pambos | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:57,7 |
8. | Botka Dávid – Szeles Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:22,6 |
9. | Tlusťák Antonín – Kučera Ladislav | Škoda Fabia S2000 | +4:34,9 |
10. | Lukyanuk Alexey – Arnautov Alexey | Ford Fiesta R5 | +4:56,7 |
Kompletní výsledky z Kyperské rally naleznete na webu eWRC-results.com.