Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 10. 2015 19:24 − 3123× − 4

Po dvou RZ prvního dne je na čele Elfyn Evans

Tour de Corse má harmonigram zcela odlišný od zbytku soutěží MS a dnes se odjely pouhé dvě zkoušky.

Již v momentě ohlášení návratu Tour de Corse do mistrovství světa, když tato soutěž nahradila Alsasko, které nesehnalo finance, v pozici Francouzské rally bylo jasné, že na Korsice se pojede jiná soutěž, než zbylých 12 v kalendáři. Pořadatelé měli v plánu málo rychlostních zkoušek, zato však velmi dlouhých a ačkoliv původní plány musely být upraveny na nynějších devět, i tak je to velký rozdíl oproti zbylých podnikům. Ale pohledem čistě na počet ostrých kilometrů rozdíly mizí, naplánováno bylo 332 km, což znamená, že Tour de Corse je 6. nejkratší letošní dosud odjetá soutěž. Ale jak ukázalo počasí, kilometry se nakonec musely měnit.

Stejně jako při čtvrtečním shakedownu pršelo i v pátek ráno a první etapa byla poznamenána velkými přívaly vody, které se značně podepsaly na trati. A to až tak, že RZ2/4 Casamozza – Ponte-Leccia a jak dnešní, tak zítřejší druhá etapa přišly o třetinu zkoušek. Z původních 109 kilometrů se dnes tak odjelo jen 66 km. S úvodními 29 kilometry soutěže si nejlépe poradili Ogier a Kubica, kteří tuto zkoušku absolvovali ve shodném čase, třetí pak byl s odstupem necelých šesti sekund Latvala. Avšak v hodnocení jezdců po dojezdu do stopky se objevovala slova o opatrnosti a pozvolném začátku (Ogier: "Byl jsem opatrný, ale není to lehké. Myslím, že nikdo nepojede naplno od začátku. Je těžké hned najít správné tempo." či Sordo: "Na trati je hodně bahna, neriskoval jsem moc. S tou naší startovní pozicí to není špatné.").

Citovaný Španěl pak držel po RZ1 čtvrtou příčku, na pátém místě pak jel Evans. Již v této fázi soutěže se musel vzdát šancí na kvalitní výsledek Neuville, který trefil mostek a poškodil zavěšení, což znamenalo pro Belgičana konec v první etapě, ale zítra bude zpět. Jak již bylo zmíněno, druhá zkouška se pro panující podmínky musela zrušit – foto a posledním testem v pátek se tak stala zkouška Francardo – Sermano. Tuto nejlépe projel Evans, který druhému v RZ ujel o deset sekund a dalším pak minimálně dvojnásobně a víc. To znamenalo, že talentovaný Welšan šel do čela a přenocuje na vedoucí pozici. "Abych byl upřímný, neměl jsem dobrý pocit. Necítil jsem se, že bych jel dostatečně rychle. Je to náročná zkouška, moji špioni odvedli skvělou práci," hodnotil po dojezdu RZ3 nový lídr soutěže.

Ani na druhém místě nezůstal kámen na kameni, jelikož se na něj vyšvihl Abbring s Hyundai, který však v průběžné klasifikaci ztrácí na Welšana osmnáct sekund. "V servisu jsme udělali nějaké změny. Mám dobrý pocit z auta, rozpis je v pohodě. Je to naše druhá asfaltová rally s tímto autem. S tím, jak se to vyvíjí jsem spokojený," změna Abbringova slova v dojezdu RZ3. Čtyři sekundy na Nizozemcem pak je po pátku Latvala, který si udržel stejné umístění jako po RZ2, na čtvrté místo se posunul Ostberg, který zvolil opatrnou taktiku: "Nevěřím si, všude bahno a kameny. Prostě se jen snažím přežít.". Za něj se propadl Kubica, který zkoušku nehodnotil příliš kladně.

Šestou příčku drží po pátku obhájce loňského vítězství Sarrazin, jenž ho ale dosáhl v rámci ME, do nějž byla soutěž zařazena v roce 2014, čtrnáct desetin pak na Francouze ztrácí sedmý Mikkelsen, který taktéž nebyl příliš spokojen: "Opravdu špatný průjezd z naší strany. Vůbec jsem si nevěřil na brzdách. Šlapal jsem na pedál a nic se nedělo. To vaší jistotě nepomůže." Na osmém místě pak jede po RZ3 Meeke, devátý je se ztrátou 17 sekund Bouffier a elitní desítku uzavírá Ogier, jenž měl ve zkoušce defekt: ""Věděl jsem, že to bude loterie s tím deštěm a kameny na trati. Měli jsme pomalý defekt levé zadní, nic jsme netrefili." Ale jak se ukázalo, rally končí až v UP, kam už nedorazil kvůli problému s řazením a putoval do rally2, propadl se do šesté desítky se ztrátou téměř deseti minut na lídra. Jeho desátá příčka tak připadla Paddonovi, náš Prokop se posunul na 14. místo.

Díky angažmá Škody motorsport má o něco vyšší zajímavost pro českého diváka šampionát WRC2, kde však mladobolesvalský speciál vedl pouze po RZ1, protože Tidemanda v RZ3 stihl aquaplaning a trefil skálu, což vyústilo v poškození zavěšení a konec v první etapě. Po pátku je ve vedení Breen s Peugeotem 208 T16, 34 desetin nazpět pak následuje Maurin s Fiestou RRC a třetí příčka patří Lappimu s Fabií R5. Stejný speciál sedlá i čtvrtý Kremer a pátý je pak Camilli s Fiestou R5.

Tour de Corse – po RZ3
1.Evans Elfyn – Barritt DanielFord Fiesta RS WRC46:48,5
2.Abbring Kevin – Marshall SebastianHyundai i20 WRC+18,7
3.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+22,9
4.Østberg Mads – Andersson JonasCitroën DS3 WRC+38,8
5.Kubica Robert – Szczepaniak MaciejFord Fiesta RS WRC+40,3
6.Sarrazin Stéphane – Renucci Jacques-JulienFord Fiesta RS WRC+43,1
7.Mikkelsen Andreas – Floene OlaVolkswagen Polo R WRC+44,5
8.Meeke Kris – Nagle PaulCitroën DS3 WRC+47,0
9.Bouffier Bryan – de la Haye ThibaultFord Fiesta RS WRC+1:04,8
10.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC+1:14,9

Kompletní výsledky z Tour de Corse naleznete jako obvykle na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 4
2. 10. 2015 20:221
0 0
Po napsání článku ještě odstoupil Ogier pro problémy s řazením, zítra nastoupí
2. 10. 2015 20:352
0 0
Ogi už je fuč a 10. místo dostal i v článku Paddon
2. 10. 2015 20:363
0 0
super smajlík
3. 10. 2015 00:234
0 0
To sou věci smajlík pro rally jen dobře, pro šampionát samozřejmě pozdě smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!