Martin Prokop na Tour de Corse po prvním dni čtrnáctý

Tradiční rallyový podnik na středomořské Korsice se po sedmi letech vrátil do prestižního seriálu Mistrovství světa.

Tradiční rallyový podnik na středomořské Korsice se po sedmi letech vrátil do prestižního seriálu Mistrovství světa, které tak tento víkend pokračuje jako Rallye de France – Tour de Corse. Po delší závodní přestávce zapříčiněné absencí na Rally Australia ho již nevynechává ani Jipocar Czech National Team v čele s pilotem Martinem Prokopem. Kdo by v této atraktivní destinaci očekával skvělé počasí a dozvuky horkého léta, ten by se nad počasím a podmínkami, které doprovázely páteční první etapu soutěže, nestačil divit. Přívalové deště, záplavy a sesuvy půdy řádně zkomplikovaly průběh třech naplánovaných rychlostních zkoušek, které měly čítat téměř 110 kilometrů. Právě zmíněné komplikace zapříčinily zrušení druhé rychlostní zkoušky a tak se dnes odjely jen dvě erzety a necelých 66 kilometrů. Martin Prokop s Janem Tománkem figurují po první etapě na čtrnáctém místě celkové klasifikace a důvody tohoto zatím nepříliš lichotivého průběžného skóre vysvětluje sám pilot Fiesty RS WRC:

„Voda, bahno a kamení na trati, to bylo pořádné překvapení pro všechny posádky i jejich špiony. První erzeta byla jen mokrá a nestála na ní voda jako na té odpolední. Dalo se celkem dobře jet a do závodu jsem vstoupil na moje poměry celkem solidně a v dobrém tempu, přestože jsme jako většina posádek testovali jen na suchu. Byli jsme v těsném kontaktu s několika posádkami na konci první desítky, ale bohužel potom začalo výrazně úřadovat počasí. Na druhou vložku jsme se kvůli sesuvům půdy a záplavám ani nedostali a tak nastalo dlouhé čekání na třetí a vlastně poslední test dnešní etapy. Šestatřicet kilometrů v přívalovém dešti na úzkých silnicích nad skalnatými srázy, kde stála voda na cestě, to byl pořádný masakr, a tak jsem byl po několika velkých krizovkách způsobených aquaplaningem nucen zvolit jízdu na jistotu. Bohužel to pro nás znamenalo propad na čtrnácté místo a ztrátu kontaktu s jezdci před námi, ale jsem si jistý, že další dva dny tady na Korsice ještě přinesou řadu zvratů a velice zajímavý a napínavý motorsport. Hned zítra ráno to na osychající trati bude pořádné vzrůšo pro nás jezdce i fanoušky.“

Manažer Quirin Müler dodává: „Podmínky jsou tu celkově dost šílené. V servisu je 30 centimetrů hluboké bahno, to je horší než třeba ve Walesu. Absolutně nikdo nečekal, jakým způsobem tu bude počasí míchat kartami, včetně dodavatelů pneumatik. Na hladkých slickách to bylo na odpolední erzetě, která byla kompletně pod vodou, opravdu hodně nebezpečné. Pneumatiky, které používáme my a ještě třeba Polák Kubica nemají ani drobné boční odvodňovací drážky, takže i Robert měl podle jeho slov na odpolední zkoušce pár horkých momentů a neexceloval jako na první erzetě.“

Soutěž pokračuje zítra třemi rychlostními zkouškami o celkové délce 129 kilometrů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!