Lappi pokračuje v úspěšné sérii značky Škoda v MS

Nová Škoda Fabia R5 tedy při každém ze svých šesti letošních startů v mistrovství světa dojela až na stupně vítězů.

› Nová ŠKODA Fabia R5 se i při šestém startu ve WRC 2 umístila na stupních vítězů
› Esapekka Lappi/Janne Ferm postoupili na druhé místo v celkovém hodnocení WRC 2
› Michal Hrabánek: „Tým značky ŠKODA a Fabia R5 skvěle zvládli i tuto náročnou výzvu“

Ajaccio/Francie, 4. října 2015 –Tovární posádka Esapekka Lappi a Janne Ferm (FIN/FIN) svým druhým místem na Rally Korsika pokračovala v úspěšné sérii značky ŠKODA v Mistrovství světa v automobilových soutěžích FIA (WRC 2). Nová ŠKODA Fabia R5 tedy při každém ze svých šesti letošních startů v mistrovství světa dojela až na stupně vítězů. Lappi si v celkovém hodnocení WRC 2 polepšil o dvě pozice, postoupil na druhé místo a udržel si tak i šance na zisk titulu. Tým ŠKODA Motorsport navíc obhájil i svou vedoucí pozici ve WRC 2 v hodnocení týmů.

„Nepřízeň počasí a špatný stav trati: Rally Korsika, která je náročná sama o sobě, byla letos ještě mnohem těžší zkouškou. Tým ŠKODA a vůz Fabia R5 však zvládli i tuto výzvu. Pochvalu zaslouží zejména Esapekka Lappi a Janne Ferm, kteří si i za těchto podmínek zachovali chladnou hlavu a pódiové umístění získali naprosto zaslouženě,“ komentuje šéf týmu ŠKODA Motosport Michal Hrabánek.

Po sedmi rychlostních zkouškách o celkové délce 245 kilometrů ztrácel Lappi na „Rally 10.000 zatáček“ na vedoucího Francouze Juliena Maurina jen 20,9 s. Rozhodnutí o výsledku napínavého duelu, který se odehrával po celou dobu soutěže, padlo až v poslední rychlostní zkoušce finálového dne. „Samozřejmě bychom rádi vyhráli, ale i s druhým místem jsme velice spokojeni. Byla to jedna z nejtěžších rally v celé mé kariéře, podmínky na asfaltových tratích byly zejména první den naprosto nepředvídatelné. Voda, kamení, bahno – naštěstí naše ŠKODA Fabia R5 opět fungovala naprosto dokonale,“ říká Lappi.

Stejně, jako při všech šesti letošních startech, které nový soutěžní vůz od svého představení v polovině dubna absolvoval. Po umístění na stupních vítězů v Portugalsku (Esapekka Lappi 2., Pontus Tidemand 3.), na Sardinii (Jan Kopecký 3.), v Polsku (Lappi 1., Tidemand 2.), Finsku (Lappi 1., Tidemand 2.) a v Německu (Kopecký 1.) dosáhl Lappi s vozem ŠKODA Fabia R5 na Korsice pro tovární tým již devátého pódiového umístění. „Létající Fin“ do posledních soutěží letošní sezóny nastoupí jako druhý v celkovém hodnocení WRC 2 a na vedoucího jezdce Nassera Al-Attiyah (Q) ztrácí jen devět bodů.

Bojovný duch druhé tovární posádky značky ŠKODA, ve složení Pontus Tidemand / Emil Axelsson (S/S), ale při Rally Korsika odměněn nebyl. Po nejrychlejším čase v první páteční rychlostní zkoušce se švédské dvojici lepila smůla na paty a „Rally 10.000 zatáček“ musela předčasně ukončit. „Nejdříve poškozené zavěšení kola, potom defekt pneumatiky a nakonec jsme v neděli ještě vyjeli mimo trať – na tuhle rally bychom nejraději zapomněli. Ale z našich chyb se poučíme,“ hodnotí Tidemand.

Čtyřiadvacetiletý švédský pilot před nedávnem pro značku ŠKODA vybojoval čtvrtý titul v Asijsko-pacifickém mistrovství FIA (APRC) za sebou. Také nová ŠKODA Fabia R5 se ve své první sezóně projevila jako garant úspěchu. Vedle úspěšné série v rámci mistrovství WRC 2 vůz vyhrál už tři národní šampionáty. V českém soutěžním mistrovství si Jan Kopecký pěti vítězstvími v řadě s předstihem zajistil mistrovský titul. V Rakousku vyhrál s vozem Fabia R5 národní šampionát zkušený pilot Raimund Baumschlager. V Maďarsku se mistrem stal Norbert Herczig (H), opět s vozem Fabia R5.

Číslo dne při Rally Korsika: 7

O výsledku Rally Korsika se letos rozhodovalo v pouhých sedmi rychlostních zkouškách. To byl zdaleka nejnižší počet ze všech 13 letošních podniků mistrovství světa. Původně bylo na tomto středomořském ostrově plánováno devět rychlostních zkoušek. Dvě z nich však byly zrušeny poté, co přívalové deště poškodily silnice. Pro srovnání: Rally Sardinie, rovněž počítaná do mistrovství světa, měla na programu 23 rychlostních zkoušek.

Rally Korsika – Konečný stav WRC 2 1. Maurin/Klinger (F/F), Ford Fiesta S2000 2:46.11,3 hod.
2. Lappi/Ferm (FIN/FIN), ŠKODA Fabia R5 + 0.20,9 min.
3. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5 + 3.42,9 min.
4. Breen/Scott (IRL/GB), Peugeot 208 T16 R5 + 3.49,7 min.
5. Suninen/Markkula (FIN/FIN), Ford Fiesta R5 + 4.26,9 min.

Komentářů celkem: 8
4. 10. 2015 19:01
0 0
nezapomněl někdo lehce změnit nadpis? smajlík
4. 10. 2015 20:43
0 0
napravenosmajlík
4. 10. 2015 22:34
0 0
Sedmou soutěží, kde se mu budou počítat body bude španělsko a ve Walesu pojede bez možnosti bodovat, nebo krást body soupeřům...nevím, jestli je to takto moudrý model, ale budiž smajlík Nasser je chytrý a nadprůměrně rychlý muž, v boji s ním je nutné zapojovat i mozek.
5. 10. 2015 00:03
0 0
"poškozené zavěšení kola, potom defekt pneumatiky a nakonec jsme v neděli ještě vyjeli mimo trať". Je to opravdu smůla, nebo spíše jezdecké chyby? smajlík
5. 10. 2015 00:14
0 0
Ja myslel ze Maurin jel s RRC a ne s S 2000...
5. 10. 2015 08:20
0 0
RRC je vlastně S2000 1,6T...
5. 10. 2015 17:51
0 0
... Kopeckého nezavolali, protože by byl před ním. A asi by to tam vyhrál i celkově (samozřejmě se své třídě). To si aspoň myslím já, starý Baryk... ze severu už obrostlý lišejníkem...
5. 10. 2015 21:51
0 0
Kdyz ja mam za S 2000 atmosferu dvoulitr :o)
Původně napsal Medvěd
RRC je vlastně S2000 1,6T...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!