Rozporuplné hodnocení Tour de Corse
Letošní ročník Tour de Corse znamenal návrat soutěže po sedmi letech zpět do světového šampionátu a formát rally byl naprosto odlišný oproti zbylým 12 podnikům. Pouhých devět předlouhých rychlostních zkoušek, které posádky provedly po celém ostrově nebylo něco, co bývá na každé světové rally a navíc se v úvodu přidalo špatné počasí, které z Rally 10 000 zatáček udělalo, v případě některých posádek, spíše boj o přežití, než skutečné závodění. Ale jak se nechali slyšet šéfové některých týmů jezdících s vozy specifikace WRC, zas tak dobře MS s návratem na Korsiku neudělalo.
Například Jost Capito, šéf VW Motorsportu byl rozladěn z podoby servisní zóny: "Servisní zóna se ani nepřibližovala tomu, jak by měl servis na podniku MS vypadat. Nemyslím si, že je úplně nutné jet okolo ostrova, měli jsme čtyři nebo pět hotelů a po celou dobu jsme museli ještě platit pokoj v Corte, kdyby jej náhodou někdo z našich jezdců potřeboval. Některé části této soutěže byly směšné." A o mnoho spokojenější není ani Malcolm Wilson z M-Sportu, který by se nebránil návratu do Alsaska a jenž nebyl spokojen s tiskovkou po první etapě, kdy vedl jeho jezdec Elfyn Evans. "Na tiskové konferenci nikdo nebyl a pak se nekonala žádná tiskovka pro šéfy týmů. Nebyli tu žádní diváci, nulový zájem. Za 12 měsíců jsme se z Francie, mající bez debat nejlepší servisní zónu v šampionátu, přesunuli do bažiny. Je bez debat, že bych se raději vrátil do Alsaska, než jel tady. Bylo mi líto organizátorů skrze počasí, na nějž dobře zareagovali, ale nemůžete tuto rally srovnávat s Alsaskem," uzavírá své vyjádření Malcolm Wilson.
Jediným šéfem, který byl s Tour de Corse spokojený byl Yves Matton z Citroenu, kterého mohl hřát dobrý pocit z toho, že jeho jezdci dokázali vybojovat dostatek bodů, aby se francouzská značka dostala před Hyundai v poháru konstruktérů: "Je příliš brzy na vážná hodnocení. Ano, loni jsme v Alsasku viděli davy lidí, ale lepší je srovnávat s prvním rokem, kdy se tam jelo." Stejně jako mezi šéfy se pak kritika a chvála různily mezi jednotlivými jezdci. Hayden Paddon například nebyl spokojený s podobou harmonogramu soutěže: "Nemám o něco takové zájem. Bylo hodně prostojů s čekáním a hodně jsme se najezdili po ostrově při přejezdech. Proč jsme cestou do a z uzavřeného parkoviště nemohli jet další rychlostní zkoušku? Namísto toho jsme se přepravovali na start testů a pak tam čekali s rukama za zády," hodnotí Novozélanďan uplynulou soutěž.
O něco smířlivější pak byl k Tour de Corse novopečený mistr světa Sébastien Ogier. "Pro jezdce je to velice náročná rally a jezdit na těchto zkouškách je opravdu zábava. Negativem je možná ostrovní poloha. Přijížděli sem fanoušci, ale ne tolik, jako do Alsaska. Počasí bylo příšerné, s tím jsme měli smůlu. Dlouhé zkoušky se mohou zachovat, ale v průběhu víkendu nám chybělo trochu akce. Možná by pořadatelé mohli lehce přehodnotit itinerář, třeba nechat jenom jeden den dlouhých zkoušek," uzavírá svým návrhem na úpravu harmonogramu korsické soutěže Seb Ogier.
Je ale fakt, že někdo dokázal být 2x mistrem světa s rozpisem lehká , střední či těžká levá či pravá...
K.Arno:Myslím, že jsi myslel slovo " primadona ", "primabalerína " je skutečně něco jiného...Ale protože si mnozí z Vás myslí ,i když s tím nemáte vlastní zkušenost, že můžete nynější jezdce nějak zhazovat, musíte ...
Když slyším mitfáru u top jezdců a kadenci jeho diktátu, nevím, zda by projetím si tratě o další dva průjezdy něco změnilo na rozpisu. Myslím, že tam už moc není, kam se posunout. Dnešní top jezdci mají dle mě rozpis velmi podrobný a precizní. A nemluvě, že většina top jezdců zná tratě ms nazpaměť...
vencls,liposh:Chlapci, vaši štěpnou myšlenku, že si jezdci zapamatují nazpaměť 13podniků MS x cca200-300 km rychlostních zkoušek skutečně nebudu vyvracet..evidentní ztráta času.
Taky mně příjde, že lidi si dost idealizují jezdce minulých generací, ale ono ještě neznamená, že když tenkrát jezdili delší rally a měli nebezpečnější auta, tak že je to nějak extra bavilo... Zrovna nedávno jsem viděl dost zajímavý rozhvor s Toivonenem, který byl dost kritický jak autům tak k tehdejším šíleně dlouhým rally... A to ještě chudák nevěděl, že na druhý den po rozhovoru bude mít kremaci
fallcat: No jo, máš pravdu,já ty tituly u Juhy blbě spočítal...
vencls,liposh:Chlapci, vaši štěpnou myšlenku, že si jezdci zapamatují nazpaměť 13podniků MS x cca200-300 km rychlostních zkoušek skutečně nebudu vyvracet..evidentní ztráta č...
Netvrdim, že si jezdci pomatují 100% SS z celého kalendáře ms, ale třeba co si matně vybavuju, Jary minulej rok při finský rally prokázal, že minimálně na této soutěže (dle mě) 100 % km SS zná. A myslim, že to bylo i ve více případech... Jak píše John a potvrdilo se v sestřihách u ix jezdců. Po seznamovačkách každej usedne k notbuku a do noci "najíždí" další průjezdy každou SS. V tomto ohledu nejde doba před třiceti lety srovnávat!
liposh mě předběhl...zase, když se vám chlapci vypnou ty vaše mobilní pojítka a tablety a navigace, tak já podle azimutu, vrstevnic a lišejníků vždy trefím domů...
Možna tak Rain Man, ten říkal, že je dobrý řidič...