J-M Latvala teprve druhým Finem, co vyhrál na Korsice
Asfaltová Korsická rally patřila dlouhá léta mezi stálice světového šampionátu a když se letos do kalendáře po sedmi letech vrátila, stal se jejím vítězem Jari-Mati Latvala s Volkswagenem. Stal se tak teprve druhým finským pilotem, který na tento výsledek dosáhl, když před ním se to povedlo jen legendárnímu Markku Alénovi, který Rally 10 000 zatáček dokázal vyhrát hned dvakrát v letech 1983 a 1984 za volantem Lancie 037 Rally. Od té doby uplynulo 31 let, než dokázal vítězství vybojovat Latvala, který je na to, že je Fin, velmi rychlým i na zpevněném povrchu, což mimo jiné dokázal loni v Alsasku, kde taktéž vyhrál na asfaltu.
"Je skvělé, že Fin dokáže vyhrát tento podnik. Vyhrálo tady hodně francouzských jezdců a teď ukazujeme, že dokážeme být dobří i na asfaltu, nikoliv jen na šotolině a sněhu," říká Jari-Mati Latvala ke korsickému prvenství. To věnoval svému idolu Henrimu Toivonenovi, který na Korsice zahynul spolu se svým navigátorem Sergiem Crestem při havárii v roce 1986. "Když zemřel, tak mu bylo 29 let a mě je 30, takže jsme v podobném věku. Je to docela dost nejlepší věk pro jezdce rally, protože jste dostatečně vyspělí, máte zkušenosti a také rychlost k tomu, abyste zajížděli dobré výsledky."
"Henri byl v rozletu své kariéry, všechno do sebe zapadalo. Měl nejlepší auto a skvělý tým. Rok začal vítězstvím v Monte Carlu a ve Švédsku následně vedl do doby, než se mu porouchal motor. Všechno na něj čekalo a tak náhle to skončilo. Bylo pro mě těžké to přijmout a když jsem přijel na Korsiku, myslel jsem na to, co se mu stalo," říká k poslednímu roku kariéry Henriho Toivonena Jari-Mati Latvala a dodává, "ve chvíli kdy zahynul, vedl rally s velkým náskokem. Před rally jsem se snažil tyto myšlenky odsunout stranou, protože to není nejlepší příprava před soutěží. Byla to jiná doba, byly to časy super aut. Ale když závodíte, nelze nad tím moc přemýšlet, protože si tím jen matete hlavu."