8. 10. 2015 13:51 − 2156× − 19

Ponďa a jeho bronzové Klatovy

Po letní pauze jsou Ponďa s Edou zpět, tentokrát na posledním podniku MMČR Rally Klatovy.

Ponďa s Edou se o uplynulém víkendu zúčastnili Rally Klatovy. Tento podnik uzavíral šampionát MMČR v rally a naše posádka se na něj opravdu těšila. Byl to totiž jejich první společný závod po dlouhé pauze, kterou museli absolvovat kvůli technické závadě před Rally Bohemia. Tým si přes léto alespoň trochu odpočinul. Proběhla stavba nového motoru a tentokrát se Ponďa na celou operaci důkladněji zaměřil a společně s naším dvorním motorářem dohlédl na bezchybné sestavení motoru. Výsledkem je asi nejlepší motor, který byl kdy do C2R2 MAX postaven. Perfektně Ponďovi sedí, auto nádherně vyjíždí ze zatáček a je opravdu rychlé. I když byl tento motor otestován na Rally Krušné hory, tak opravdovou zkouškou byly Klatovy. Teprve tady se mohlo naplno závodit a teprve zde si mohl Ponďa porovnat časy s přímou konkurencí a přesvědčit se, zda je auto opravdu tak dobré, jak se domníval.

Závod nezačal vůbec optimisticky. Ponďa dostal v Klatovech chřipku, a tak se necítil úplně ve své kůži. Na první RZ, kde se Ponďa snažil o co nejlepší čas, byl navíc přímo před něj vyslán Safety car, čímž vznikla velmi nebezpečná situace. Zřejmě pan startér přehlédl takovou maličkost, že se po trati RZ blíží auto. I když Ponďa tuto situaci zvládl, tak mu byl přidělen čas, který mu, dle druhého průjezdu, spíše uškodil. Klukům byl přidělen čas 8:15, při druhém průjezdu touto RZ však zajeli čas 8:03, takže pravděpodobně hned na začátku ztratili vteřiny, které hrály velkou roli ke konci závodu. Navíc se i o tento přidělený čas museli dohadovat s pořadateli, kteří si nejprve vymysleli absolutní nesmysl. Nebýt Edy, který není taková horká hlava, jako Ponďa, tak se jelo po prvním servisu domů. Eda totiž přesvědčil pořadatele k přidělení správného času, dle správného postupu při výjezdu Safety car. A tak se pokračovalo. Ponďa byl nyní stále ve hře o pohárové pozice a až do konce závodu se tahal o druhé místo s Tomášem Pospíšilíkem. Jednou byl druhý ten, podruhé tamten. Nakonec byl Tomáš o pouhé 4 vteřiny rychlejší a Ponďa s Edou tak obsadili třetí pozici ve své třídě. Nebýt výjezdu Safety car v RZ1, mohlo to být vše jinak. Ale i tohle je rally. Umístění však není až tak důležité. Pro Ponďu je hlavním úspěchem to, že si dokázal, že ještě stále dokáže se starším Citroënem konkurovat technologicky novějším a vyspělejším závoďákům. Navíc ho opravdu baví trápit mladší kolegy a nedat jim nic zadarmo. Klatovský boj o pozice neunikl ani pozornosti diváků u trati. Ponďa i Tomáš Pospíšilík závodili až do samého konce a jejich průjezdy byly o to víc atraktivní. Diváci se bavili a to je nakonec to nejdůležitější.

Dalším závodem, kde náš tým uvidíte, bude Rally Vsetín – již příští sobou 17.10.! Nenechte si ji ujet! Těšíme se na Vás!

Komentářů celkem: 19
9. 10. 2015 08:07
0 0
dovolim si namitnout poznamku. Ze SafetyCar nevpousti do RZ starter, nybrz Vedouci RZ. Safety vyjizdi vzdy z bocni cesty a nikdy nejezdi pres start. Navic v dobe kdy Ponďa prilitl ke startu na polookruhu v plny palbe tak uz 3 minuty byly vyvesene zlute vlajky. takze nez nekoho autor clanku obvini, at si zjisti fakta. diky Jaffa
9. 10. 2015 08:39
0 0
Původně napsal jaffa
dovolim si namitnout poznamku. Ze SafetyCar nevpousti do RZ starter, nybrz Vedouci RZ. Safety vyjizdi vzdy z bocni cesty a nikdy nejezdi pres start. Navic v dobe kdy Ponďa prilitl ke startu na polookruhu v plny palbe tak uz 3 minuty byly vyvesene zlute vlajky...

Ano přesně tak žlutá vlajka vyvěšená byla už delší dobu a proč jen na jednom místě a to v místě startu, když na této rz byly 4 radiobody a nikde nic. Bohužel vedoucí RZ nejspíš nezná řády. Vlajka byla pouze na startu a ten safety car v místě startu vyjel pár vteřin před Poňdou.
9. 10. 2015 08:59
0 0
vlajky byly vyhlaseny na cele trati. to ze tu pazouru s tou vlajkou nikdo nezvedne to je vec poradatelu... kterych ja se nezastavam. Ale vadi mi kdyz nekdo hazi vinu na startera, ktery svou praci delal dobre. Navic uz zrejme druhy zavod po sobe nefugovalo ONI... asi se ceka az se zase neco stane...
9. 10. 2015 09:12
0 0
Přesně tak. Já vidím problém v nefunkčnosti ONI, jestli nesvítily žluté vlajky v autě.
9. 10. 2015 09:56
Upraveno 10:05
0 0
1. no, jezdec v plným kalupu asi dost nerozeznává, jestli před něj pustil safety (skutečně je to safety, po tom co se v posledních soutěžích děje?) car startér, nebo vedoucí erzety, důležitý ale pro něj je, že má v cestě auto jako chalupu, která navíc jede pomalu...
2. jestli opravdu nefungovala žlutá vlajka v autě a v radiobodech nevlály žlutý prápory, tak to aby generální sekretář sepsal další článek o tom, jak si zve všechny odpovědné k podání vysvětlení a opět nám slíbí, že bude rozhodnuto o opatření, aby se podobným událostem zamezilo

no a my se můžeme zatím jen modlit, aby se ve Vsetíně nic nestalo...
9. 10. 2015 10:20
0 0
Původně napsal Novej
1. no, jezdec v plným kalupu asi dost nerozeznává, jestli před něj pustil safety (skutečně je to safety, po tom co se v posledních soutěžích děje?) car startér, nebo vedoucí erzety, důležitý ale pro něj je, že má v cestě auto jako chalupu,...

Žlutá vlajka byla vyvěšena jen v jednom místě a žlutá vlajka v autě opět nefunkční. Dle pana Regnera, který byl hlavní sportovní komisař stačilo vyvěsit jen jednu vlajku a oni systém je pouze doplňkový systém, takže nebylo potřeba dát posádkám signál do auta. (co vím od dalších jezdců tak spíš systém oni opět nefungoval což samozřejmě nikdo nepřizná)
9. 10. 2015 10:20
0 0
V autě nehoukalo nic. Žlutá vlajka byla vyvěšena pouze u startu, ostatní stanoviště signalizaci nepřebrala, byť to odporuje řádům (ano, pane vedoucí RZ, pokud se jedná o okruhovou zkoušku, pak inkriminovanému místu předcházejí všechny radiobody). Horák dostal pentli za nedodržení žluté vlajky, nicméně vlajky nevisely dle řádů. Kdyby Horákovi, Ponďovi i nám signalizovali správně (t.j. na radiobodu , kde se opouštěl okruh a všech předchozích), pak by, dle ZU, všichni opustil okruhovou zkoušku už po prvním okruhu a nemuseli znovu projíždět kolem prostoru startu = žádné potíže, ohrožení ani penalta. Jedna strana je trestána, druhá si dělá co chce. A to už druhý závod po sobě. Začíná mě to srát.
9. 10. 2015 10:21
0 0
Původně napsal Novej
1. no, jezdec v plným kalupu asi dost nerozeznává, jestli před něj pustil safety (skutečně je to safety, po tom co se v posledních soutěžích děje?) car startér, nebo vedoucí erzety, důležitý ale pro něj je, že má v cestě auto jako chalupu,...

jinak Poňda má onboard z této RZ
9. 10. 2015 13:45
0 0
Ahoj všem,
trochu se tu rozepíšu o dané situaci.
1. Rallye Klatovy - vlajky vyvěšeny byly před výjezdem vozidla ASR(je na to zápis) - to jak a kde je věc druhá. Musíme si uvědomit, že u trati stojí lidé kteří nemají skoro žádné zkušenosti a školení to nezachrání, to je holá skutečnost. Po posledních událostech je problém vůbec někoho sehnat. A druhá strana věci je, že vlajku ne každý respektuje, právě z důvodu přidělování času.
2. vjezd ASR před auto - místo startu asi 200m po retardéru - pořadatel signalizoval volno(člověk vyčleněný jen na tuto činnost po celou dobu startu), protože auto je tam vidět až v něm( to kolik času 200m závodnímu autu zabere psát nemusím) a vlajka byla asi ve druhé třetině celé vzdálenosti, na rovině. Zrychlení ASR se rychlosti C2R2 Max rovnat nedá. tady mají pochybení všichni zúčastnění stejný,pořadatel a posádka - mimo ASR, ty vyjeli na pokyn.
3. ONI systém - nefunguje 100%, to všichni víme. Je to jako signál mobilního operátora,ten má pokryto 99,9%obyvatel a nedovoláte se. Tak se na to logicky spoléhat nedá. Můžete namítat proč tam potom je, to není otázka sem ,ale na FAS. Ale vymlouvat se na ONI nelze.
4.Start polookruhové nebo okruhové zkoušky - za mě nejhorší možná věc na celé rallye napříč světem. Kdo to nedělal neví o čem vůbec mluví, druhá část lidí tam neumí odstartovat.

Můžeme se tu dál dohadovat a obviňovat, k ničemu tím ale nepřispějeme. Kdo podá oficiální stížnost k projednání na FAS nebo komisi? Nikdo,protože to k ničemu nevede! Za ty roky co se u toho motám , tak "rallye gramotnost" lidí akorát klesá a slušné vychování skoro zmizelo.

S pozdravem Svatobor Saller, časoměřič(startér)

9. 10. 2015 14:53
0 0
Původně napsal svs
Ahoj všem,
trochu se tu rozepíšu o dané situaci.
1. Rallye Klatovy - vlajky vyvěšeny byly před výjezdem vozidla ASR(je na to zápis) - to jak a kde je věc druhá. Musíme si uvědomit, že u trati stojí lidé kteří nemají skoro žádné zkušeno...

1. Byla vyvěšena pouze jedna vlajka, řády mluví o ničem jiném. V řádech se píše, že pořadatel na radiobodu má být označen vestou - žlutá s modrým znakem, dle videa co jsem viděl není vidět žádný modrý znak
2. Jak Ponďa pochybil když žlutá vlajka byla vyvěšena pár metrů před startem (správně měla být už dávno na ostatních radiobodech)3. ONi systém proč to teda cpou do aut a chtějí za to peníze, když je to na ...
9. 10. 2015 16:25
0 0
Původně napsal Toni

1. Byla vyvěšena pouze jedna vlajka, řády mluví o ničem jiném. V řádech se píše, že pořadatel na radiobodu má být označen vestou - žlutá s modrým znakem, dle videa co jsem viděl není vidět žádný modrý znak
2. Jak Ponďa pochybil k...


k bodu 1. - kolik vlajek bylo jsem nerozporoval, ale u startu byla a myslím že viditelná už od retarderu.
k bodu 2. - je jedno kolik mělo být vlajek před,ale když ji vidím, mám to zakápnout a jet pomalu a počkat si na přidělený čas. Což v prostoru startu tak bylo. Ponďa přiletěl normálně na plno. Nehledě na to ,že by to mohla být první vlajka kterou míjí.( Tady asi ne?)
k bodu 3. - byznys, to vás nenapadlo?
9. 10. 2015 16:44
0 0
Původně napsal svs


k bodu 1. - kolik vlajek bylo jsem nerozporoval, ale u startu byla a myslím že viditelná už od retarderu.
k bodu 2. - je jedno kolik mělo být vlajek před,ale když ji vidím, mám to zakápnout a jet pomalu a počkat si na přidělený čas. Což v...

Právě byl jen jedna, takže pochybení na straně pořadatele bylo, ale to nikdo neřeší.
Byznys na úkor jezdců a bezpečnosti to je paráda..
9. 10. 2015 17:06
0 0
Původně napsal Toni

Právě byl jen jedna, takže pochybení na straně pořadatele bylo, ale to nikdo neřeší.
Byznys na úkor jezdců a bezpečnosti to je paráda..


kdyby jsi to po mně četl pořádně tak pochybení pořadatele jsem už zmiňoval smajlík

Byznys je ve všem.

Pokud by jsi ještě cítil potřebu to nějak probírat, rád pokecám na závodech.
9. 10. 2015 19:29
0 0
Původně napsal jaffa
vlajky byly vyhlaseny na cele trati. to ze tu pazouru s tou vlajkou nikdo nezvedne to je vec poradatelu... kterych ja se nezastavam. Ale vadi mi kdyz nekdo hazi vinu na startera, ktery svou praci delal dobre. Navic uz zrejme druhy zavod po sobe nefugovalo ONI....

Nevím, kde berete, že nefungovalo ONI. V tomto případě nebyla žlutá vlajka do aut prostřednictvím ONI signalizována. Kdyby se signalizovala žlutá vlajka z dispečingu, tak to v těch autech bude fungovat. Za celou sezonu neznám případ, kdy by signalizování žluté vlajky přes ONI nefungovalo (Klatovy, Krumlov,Boleslav, Pačejov, Klatovy). A to i přes to, že se tento systém letos využívá poprvé a víceméně se testuje. Nejsem žádný zastánce ONI, také k němu mám nějaké výhrady, ale zaráží mě, jak rychle se celým startovní polem dokáže rozšířit jakákoliv fáma. V podstatě jen pro to, že posádky měli vyvěšený "pouze" prapor a v autě nic nesignalizovalo, hned se začne jako lavina šířit informace, že vlajky do aut nefungují. Přitom ONI systém je podpůrný prostředek pro sledování rally, stále jedeme na klasické radiobody a žluté vlajky, tak jako všude jinde na světě. To, že se vlajka nevyvěšovala přes dispečing, je samozřejmě pochybení pořadatele, stejně tak, to, že byla vyvěšena jen v jediném radiobodu. Byla však vyvěšena v posledním radiobodu před problémem na trati a to je nejdůležitější. A pokud vidím žlutou vlajku, mám zaklapnout a jet pomalu (což zrovna p. Pondělíček neudělal, jak ostatně píše p. Saller)
9. 10. 2015 20:05
0 0
tak to vidíš Ponďo, nakonec si za to všechno můžeš sám! něco/někdo nefunguje, něco se neaktivuje, někdo něco neudělá, někdo udělá něco jinak, nebo dokonce špatně, ale vina je stejně na tvojí straně, ty máš přece v tom autě tolik času, abys i vlajku zasukovanou kdoví kde a kterou drží někdo, kdo nemá ani předepsanej vohoz, odlišil od žlutý mikiny, nebo čehokoli jinýho a ty si za to ještě rád připlatíš a s tebou stovka dalších...
9. 10. 2015 20:05
Upraveno 20:07
0 0
...... prosím smazat, nechtěná duplicita
9. 10. 2015 21:18
0 0
Původně napsal Novej
tak to vidíš Ponďo, nakonec si za to všechno můžeš sám! něco/někdo nefunguje, něco se neaktivuje, někdo něco neudělá, někdo udělá něco jinak, nebo dokonce špatně, ale vina je stejně na tvojí straně, ty máš přece v tom autě tolik ča...
smajlík
9. 10. 2015 21:19
0 0
Původně napsal wimmer

Nevím, kde berete, že nefungovalo ONI. V tomto případě nebyla žlutá vlajka do aut prostřednictvím ONI signalizována. Kdyby se signalizovala žlutá vlajka z dispečingu, tak to v těch autech bude fungovat. Za celou sezonu neznám případ, kdy by ...[/QUOTE
kdyby jste videl onboard asi by jste mluvil jinak
9. 10. 2015 21:20
0 0
Původně napsal svs


kdyby jsi to po mně četl pořádně tak pochybení pořadatele jsem už zmiňoval

Byznys je ve všem.


Pokud by jsi ještě cítil potřebu to nějak probírat, rád pokecám na závodech.

Muzem klidne na Vsetíně

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama