12. 10. 2015 13:40 − 2392× − 0

Trať vsetínského sprintu se představuje

Pořadatelé Rally Vsetín připravili pro téměř 120 startujících čtyři měřené úseky, které se pojedou ve dvou průjezdech.

Závěrečná soutěž Rallysprint Série, XII. ročník ŘÍHA GROUP – PARTR Rally Vsetín 2015 je opět složena ze sportovně hodnotných a atraktivních rychlostních zkoušek. První soutěžní vůz odstartuje vstříc osmi rychlostním zkouškám v sobotu 17. října 2015 v 8:30 hod. ze servisního areálu v okolí stadionu TJ MEZ Ohrada.

Pořadatelé Rally Vsetín připravili pro téměř 120 startujících čtyři měřené úseky, které se pojedou ve dvou průjezdech. Harmonogram soutěže je složen ze tří sekcí, s počtem 2 – 4 – 2 zkoušek. Mezi nimi čeká posádky seskupení v areálu firmy OPEN RE-ECO na Jiráskově ulici a následně návštěva tradičního servisního areálu v ulici „u Bečvy“.

„Tento formát se nám v posledních letech osvědčil, je přívětivý pro posádky i fanoušky, kteří tak mohou vidět nejméně tři průjezdy,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.

Samozřejmě o vítězi ŘÍHA GROUP – PARTR Rally Vsetín se bude rozhodovat na tratích rychlostních zkoušek. Pojďme si je tedy stručně představit.

Od roku 2013 soutěžní posádky závodí při Rally Vsetín na trati mezi Semetínem a Hošťálkovou (RZ 1/5). Tato zkouška se stala náročným „otvírákem“ soutěže a ani letošní ročník nebude výjimkou. V aktuální podobě došlo k jejímu prodloužení, nyní měří 7,60 km (dříve 7,23 km).

V rychlém sledu bude vsetínský sprint pokračovat na testu Hošťálková – Hošťálková (RZ 2/6). Proti loňské variantě průjezdu přes Troják se bude závodit v opačném směru, což umožnilo organizačnímu týmu zkoušku prodloužit od startu o 1,5 km.

Po servisní pauze následně startující zamíří na RZ Jabloňová (RZ 3/7), která rovněž patří ke koloritu posledních ročníků. Po startu nad vsetínským hřbitovem se soutěžní vozy „vyšplhají“ až pod Dušnou, kde se levým odbočením vydají zpět ke Vsetínu, k místní části Jasénka. Po průjezdu autobusové točny čeká na startovní pole jedna z nejkrásnějších pasáží letošního ročníku do Vesníku. V této podobě se zkouška naposledy odjela v roce 2013, její délka je 12,05 km, takže bude nejdelším testem XII. ročníku.

„Kvůli opravám v Jasénce jsme museli pasáž do Vesníku loni vypustit, proto jsme moc rádi, že se na tento kultovní valašský úsek můžeme díky pochopení města Vsetín, místních obyvatel a obce Růžďka vrátit. Očekávám, že nejen na této pasáži, ale na celé zkoušce se letos může rozhodovat,“ předpokládá Petr Gryger.

Posledním úsekem, kde se bude při Rally Vsetín letos závodit je RZ Vidče – Rožnov pod Radhoštěm (RZ4/8). Test z Vidče bude s délkou 5,57 km naopak nejkratším a zřejmě nejrychlejším úsekem v letošním harmonogramu.

„Po letech vracíme rallysport do okolí Vidče, i když bohužel ne úplně v takové podobě, jak jsme zamýšleli. Přesto i za tento krok jsme rádi a třeba nám to umožní zajistit pro příští ročník atraktivnější podobu této rychlostní zkoušky,“ upozorňuje Gryger.

Po absolvování osmi měřených úseků už bude pro vítěznou dvojici připravena cílová rampa u Autosalonu Škoda na Štěpánské ulici ve Vsetíně (16:41 hod.). Kdo se tam zapíše do historie Rally Vsetín, to je těžké odhadovat. Nyní si tak každý můžeme zkusit první trojici alespoň natipovat…

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!