Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 10. 2015 22:11 − 1082× − 0

JWRC bude pokračovat s Citroeny i napřesrok

Dva roky se junioři o svůj titul bijou za volanty vozů Citroen DS3 R3T a nic se nemění ani pro rok 2016.

Zápolení juniorských jezdců na tratích MS si prošlo od svého vzniku několika proměnami. Nejprve se jezdilo s vozy S1600 a soupeření bylo otevřeno všem vozům jakékoliv značky, posléze se změnilo ve WRC Academy, kde se jezdilo s identickými Fordy Fiesta R2, ale název JWRC se po několika letech vrátil a od roku 2014 se startuje se silnějšími vozy Citroen DS3 R3T . A tomu tak zůstane i v příštím roce, když se formát šampionátu nedočká žádných zásadních změn. Každý jezdec usilující o primát v JWRC tedy bude muset usedat do DS3 R3T Max a vítěz se pak bude moci těšit na odměnu v podobě šesti startů s ve WRC2 v sezóně 2017.

"Význam tohoto šampionátu je v podpoře a povzbuzení vylíhnutí se nových talentů," říká za Citroen racing Marek Nawarecki a pokračuje, "v přípravě kalendáře jsme kladli velký důraz na to, aby se zajistila rozmanitost povrchů. Náročné soutěže dají těm nejtalentovanějším jezdcům šanci ukázat co dokáží a všem soutěžícím pak dávají příležitost k získávání zkušeností. Podle našeho názoru je také důležitý mezinárodní rozměr JWRC. V průběhu dvou let se jej účastnili jezdci ze 16 zemí ze tří různých kontinentů."

V letošním roce je v JWRC o jménu vítěze rozhodnuto, když si titul s předstihem již na Korsice zajistil Quentin Gilbert, který rozšířil řady úspěšných Francouzů, kteří dokázali v tomto šampionátu zvítězit a mezi něž patřil například Sébastien Loeb (tehdy se ale šampionát jel pod jménem FIA Cup for Super 1600 Drivers) či Sébastien Ogier spolu se dvěma dalšími krajany. Naopak tvrdý boj se bude v Katalánsku odehrávat o druhé místo, když teoretickou naději živí všichni startující, ale největší šance mají Nor Ole Christian Veiby a Ital s rumunskou licencí Simone Tempestini.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!