Druhý ročník Campionato Italiano WRC

Po celé Itálii funguje spousta soutěžních stájí a mnoho z nich má ve svých garážích speciály královské kategorie WRC.

Po celé Itálii funguje spousta soutěžních stájí a mnoho z nich má ve svých garážích speciály královské kategorie WRC. V prvoligovém italském mistrovství však posádky s těmito vozy startovat nesmějí a útočiště tak nacházejí ve vedlejších šampionátech. Na italské soutěžní scéně se vloni poprvé objevil nový šampionát, který má označení svých hlavních lákadel přímo v názvu, Campionato Italiano WRC. V premiérovém ročníku spolu o titul bojovala hlavně trojice Luca Pedersoli s Citroënem C4 WRC, Marco Signor za volantem Fordu Focus WRC 08 a pak pilot Fordu Fiesta WRC Manuel Sossella. Titul nakonec dokázal vybojovat pilot Citroënu a letos už se šampionátu neúčastnil. Jeho dva nejbližší soupeři na tratě s loňskou technikou vyrazili znovu a ještě je doplnili další borci. Se speciály Ford Focus WRC 08 do bojů šli Paolo Porro a Elwis Chentre a za volantem Citroënu DS3 WRC pak tento rok soutěžil Alessandro Bosca.

První místo v kalendáři obsadil někdejší podnik ME Rally Mille Miglia a své útočiště v tomto mistrovství nalezly i další tři „odpadlické“ soutěže, které dříve náležely do prvoligového šampionátu, Salento, San Martino di Castrozza a Trofeo ACI Como. O nejvyšší bodový obnos spolu na tratích úvodní rally bojovali jezdci Focusů WRC 08 Chentre a Signor. Druhý jmenovaný si finální útok naplánoval na až moc pozdní fázi rally a o 3,7 sekundy prohrál. Ještě hůře ale dopadnul Bosca a Porro, kteří do cíle vůbec nedojeli. O necelé dva měsíce později se piloti sešli na jihu Itálie při Rally del Salento. Nejlepší vstup do této rally zaznamenal Signor, ale po dvou vyhraných zkouškách musel odstoupit s poruchou převodovky. Do vedení se následně dostal vítěz největšího množství rychlostních zkoušek Chentre. Bohužel ale kvůli chybám, a to hlavně na RZ 7 spadnul na třetí místo a teprve v předposledním testu rally se vyhoupnul na závěrečné druhé místo těsně před Sossellu, který v Salentu odstartoval svou letošní sezónu. Nejlepším jezdcem druhé soutěže se stal Bosca, který při prvním startu za volantem DS3 WRC hned dokázal vyhrát.

Třetím dílem šampionátu se stala Rally della Lanterna a ani na jejích tratích nekvetla pšenka Signorovi. I tentokrát jeho Focus WRC 08 vydržel jen do třetího testu a přičinila se o to porucha turba. Hned v dalším, šestadvacet kilometrů dlouhém testu vypadnula z bojů o vítězství dvojice Chentre a Sossella. Pilot Focusu WRC na trati nechal půl minuty kvůli otevřené kapotě a následně rozbitému čelnímu sklu. Jeho soupeř za volantem Fiesty WRC do cíle dojel na defektu a ztratil tím přes celou minutu. Do cíle tak dojel jako čtvrtý právě za Chentrem. Porro se musel vypořádat s problémy se spojkou, ale přesto pro sebe těsný duel s Boscou dokázal o 4 vteřinky rozhodnout. V první polovině šampionátu se tedy pokaždé z vítězství radoval jiný jezdec a situace na čele mistrovství slibovala zajímavou podívanou.

Čtvrtý díl mistrovství Rally della Marca nabídnul hodně strhující podívanou, ve které o vítězi rozhodlo nicotných 2,8 sekundy. Lídrem šampionátu i po této rally zůstal Chentre, byť z pětice nejrychlejších jezdců tentokrát dojel na místě posledním. Bosca se po dvou pódiových umístění musel tentokrát smířit až se čtvrtým místem, ale souboj se Signorem prohrál jen o 7,4 vteřiny. Duel o vítězství postupem času neztrácel nic ze své atraktivity a v závěru se ještě vyhrotil, do posledního testu šel Porro s náskokem tří desetin na Sossellu. Pilot Fiesty WRC v posledním testu zaútočit nedokázal a musel se smířit s porážkou. V průběžném pořadí to vytvořilo zajímavou situaci, když měli oba protagonisté na svém kontě shodně 30 bodů. Na programu zbývala dvojice závěrečných podniků, oba s vyšším bodováním podle koeficientu 1,5. Porro vyhrál dvě soutěže v řadě, ale tu třetí už nepřidal a po kolostřešní kombinaci si z Alp neodvezl ani bod. Bez bodů domů odjížděl i další pilot Focusu WRC Chentre. Třetí pilot takového speciálu Signor naopak bodoval, a to hned největší možnou měrou. Na náročných horských cestičkách porazil Boscu o 13,1 sekundy a oživil tím své šance na zisk titulu. Nejblíže k tomuto úspěchu ale před závěrečnou soutěží měl pilot Citroënu mající na čele náskok osmi bodů na Sossellu, třetího nejrychlejšího muže Rally San Martino di Castrozza.

Závěrečný díl mistrovství se odehrál na neméně náročných asfaltových cestách v okolí jezera Como. Lídr mistrovství Bosca soutěž rozjel obezřetně a v prvním testu zaznamenal čtvrtý čas. Po tom následujícím se dokonce propadnul až na sedmé místo. V RZ 4 ovšem jezdec DS3 WRC chyboval, poškodil pravé přední kolo a po absolvování zkoušky musel odstoupit. Nyní mu už zbývalo akorát doufat, že smůla postihne i jeho soupeře a pokud možno nebudou vůbec bodovat. Chentre mu toto přání splnil hned v následující RZ 5, ve které odstoupil pro poruchu turba svého Fordu. Porro s dalším Focusem se držel na druhém místě a jeho šance na titul se odvíjely stejně jako u Boscy od smůly soupeřů. Porro rally s těsným odstupem půl sekundy dokončil jako druhý a mistrem se tedy nestal. V závěrečném podniku ale předvedl solidní výkon a zasloužil se o dramatický vývoj Trofeo ACI Como. Ve hře o titul tedy zůstávala dvojice Sossella – Signor. Zatímco první jmenovaný od začátku vedl, ten druhý na něho nestačil a v půlce podniku zaostával o půl minuty. Ani v druhé polovině soutěže se nic na jejich rozestupu nezměnilo a Sossella si pro titul dokráčel nejlepším možným způsobem, vítězstvím v závěrečné rally.

Výsledky soutěží letošního ročníku mistrovství

Konečný stav šampionátu: 1. Sossella 67,5, 2. Signor 54,5, 3. Bosca 53, 4. Porro 48 , 5. Chentre 40, 6. Vittalini 13,5, 7. Vellani 12, 8. Bianco 10

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!