Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
24. 10. 2015 20:33 − 3848× − 1

Po dvou dnech je Ogier na cestě k loňské obhajobě

Sébastien Ogier v sobotu výrazně navýšil svůj náskok v čele Katalánské rally a zítra by si měl dojet pro vítězství.

Předposledním podnikem letošního světového šampionátu je Katalánská rally, která tradičně nabízí mix jednoho šotolinového a dvou asfaltových dnů. V rámci tří etap se na ní jede 23 rychlostních zkoušek, které dávají dohromady 331 ostrých kilometrů. Nejdelší ze tří etap byla hned ta první – šotolinová, která měla 130 km a odjela se v pátek, dnes na posádky čekalo 123 kilometrů. Ale úplný začátek znamenal speciálka v ulicích Barcelony, kterou ve čtvrtečním večeru zvládl nejlépe Ogier, když na třech kilometrech najel dvě sekundy na druhého Neuvilla a třetího Mikkelsena.

Opravdové závodění započalo v pátek, kdy bylo na programu osm testů bez servisní zastávky, takže posádku musely myslet kromě rychlosti i na to, že když cokoliv vyvedou ráno, budou se muset s následky potýkat až do večera. Po RZ2 se nezměnilo jméno nejrychlejšího jezdce, když jím zůstal Ogier, ale na druhé místo se protlačil Kubica a třetí byl nově Ostberg. Po následující zkoušce pak šel Polák dokonce do čela, když na druhého Nora měl k dobru 36 desetin. Polská radost však měla krátkého trvání, protože v čele Kubica vydržel ještě po RZ4, ale na pátém testu jej srazily dva defekty na konec třetí desítky výsledkové listiny. V polovině dne se tak na první příčku vrátil Ogier, ale osm desetin za ním číhal Latvala a dalších 17 desetin zpět byl Tanak. Čtvrtý Sordo pak ztrácel o něco víc – sedm sekund a pátý Ostberg měl podobnou ztrátu na Španěla.

A výsledková houpačka se houpala i dál, po po šestém testu se Ogier propadl na třetí místo a posun zaznamenali Latvala s Tanakem a ti si dokázali své umístěni držet po následující dvě zkoušky. Ale na závěrečném testu dne o sobě dal opět znova vědět Ogier, když zajel nejrychlejší čas, který mu stačil k tomu, aby se vrátil zpět do čela. Jeho náskok na druhého Latvalu činil čtyři sekundy, třetí Tanak zaostával dalších sedm. Čtvrt minutu za pódiem byl po pátku Sordo, který měl 28 desetin k dobru na Ostberga, jemuž se za záda tlačil Mikkelsen, který až v posledním testu dne odsunul na sedmé místo Paddona. Osmý pak jel Meeke, devátý byl Neuville a pět sekund za Belgičanem jel Evans. Po první etapě vypadalo velmi luxusně pro značku Škoda pořadí ve WRC2, když první čtyři příčky okupovaly Fabie R5 v pořadí Tidemand, Kopecký, Lappi a Al-Attiyah a teprve pátá příčka patřila Camilimu s jiným vozem než mladoboleslavským speciálem.

V sobotu byly na programu dvě sekce po čtyřech rychlostních zkouškách a po dni na šotolině začala asfaltová část Katalánské rally. A právě dopolední část soboty se nejvýrazněji podepsala na podobě výsledků soutěže, když nejprve stihly Latvalu problémy se zavzdušněnými brzdami, aby v RZ12 trefil beton ležící u cesty, udělal defekt a ztratil téměř minutu, čímž se za normální situace připravil o jakékoliv naděje na vítězství. Po RZ13, která končila dopolední část pak bylo pořadí takové, že na čele jel Ogier s 50 sekundovým náskokem na druhého Sorda, ale za ním již číhal Mikkelsen ztrácející 15 desetin a čtvrtý Latvala pak měl na týmového kolegu na bronzovém stupínku manko dalších šesti sekund. Na tuto sekci nebude v dobrém vzpomínat Tanak, který na RZ11 vylomil kolo a taktéž Lappi, který se vyřadil z boje o titul ve WRC2 havárií. Mizérií Fordů dokonal v RZ13 Evans, který skončil na nějaký čas v příkopu a opustil pozice v TOP 10, kde jedinou Fiestou WRC zůstala Prokopova "Fiona" na devátém místě.

Odpolední druhá runda přinesla pár Sorda z medailových příček, když se před něj nejprve po RZ14 dostal Mikkelsen a po RZ16 šel na před Španěla i Latvala, který tak doplnil trojlístek německých speciálů na cestě k tripplu. Tím, co se ani odpoledne nezměnilo bylo vedení Ogiera, který má před zítřejší třetí etapou náskok 54 sekund na druhého Latvalu a třetí Mikkelsen ztrácí 29 desetin na svého týmového kolegu z Finska. V bojové vzdálenosti nadále zůstává i čtvrtý Sordo, který na bronzový post ztrácí čtyři a půl sekundy, ale za jezdec Hyundai je mezera 40 sekund, po níž následuje Meeke, jenž o páté místo připravil Ostberga až na posledním dnešním testu. Mezi jezdci Citroenu je však rozdíl jenom 15 desetin, takže otázka, jak bude jejich souboj pokračovat zítra. Dvanáct sekund ztrácí sedmí Paddon a Neuville, kteří mají po dnešku naprosto shodný čas a za touto dvojicí je pak na devátém místě Prokop, který má však manko dvě a půl minuty na Belgičana. Zhruba podobný čas pak na Čecha ztrácí Tidemand, jenž je vedoucím mužem ve WRC2. Tam je na druhém místě Kopecký s půlminutou ztráty na Švéda, minutu pak ztrácí Camilli, dvě minuty na Francouze chybějí Al-Attiyahovi a pátý je Kremer s další Fabií R5.

Katalánská rally po RZ17
1.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC2:34:56,4
2.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+54,0
3.Mikkelsen Andreas – Floene OlaVolkswagen Polo R WRC+56,9
4.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC+1:01,4
5.Meeke Kris – Nagle PaulCitroën DS3 WRC+1:42,2
6.Østberg Mads – Andersson JonasCitroën DS3 WRC+1:43,7
7.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC+1:56,5
7.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC+1:56,5
9.Prokop Martin – Tománek JanFord Fiesta RS WRC+4:22,9
10.Tidemand Pontus – Axelsson EmilŠkoda Fabia R5+7:12,6

Kompletní výsledky z Katalánské rally naleznete na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 1
24. 10. 2015 22:58
0 0
Vůbec by nevadilo, kdyby VW zastavil peníze do vývoje, aspoň na 2 roky. Ale štěstí je, že se na to dá pořád koukat narozdíl od F1.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!