25. 10. 2015 08:23 − 2467× − 0

Vili, zavolej Šiklíkovi, že už to vyšlo…

Předposledním podnikem ČMPR 2015 byla minulý víkend Rally Sudety, která se jela místo zrušeného Humpolce.

Předposledním podnikem ČMPR 2015 byla minulý víkend Rally Sudety, která se jela místo zrušeného Humpolce. Team MK Motorsport opět dorazil v plné síle, s oběma vozy a s myšlenkami na co nejlepší umístění v absolutním pořadí a i ve třídách A4 a A5. Se Subaru Impreza se představil Štěpán Zabloudil navigovaný Tomášem Šmídem, s BMW Honza Vaško se spolujezdcem Vláďou Novotným. Během pátečních seznamovacích jízd a v sobotu vydatně pršelo, což naznačilo, jakým způsobem se budou závody odehrávat. Bylo již jasné, že soutěž na místních technických tratích bude velmi náročná a nevyzpytatelná. Bavorák bude malovat dveřma napřed a Subaru voda vždycky chutnala. :-) Také bylo před soutěží vyřčeno, že se na Rally Sudety jede závodit ve vysokém tempu, a proto se večer místo klasického klábosení ladil rozpis a pečlivě se vše chystalo na ostré sobotní kilometry.

Během pátečního tréninku se na tratích objevila mlha, která svou sílu předvedla i v sobotu a na prvních ostrých soutěžních kilometrech ukázala, že s ní se rozhodně musí počítat a že znesnadní soutěžícím průjezdy RZtami. Po krátkém zdržení na startu RZ 1 a nejasných výsledných časech ve stopce téže rychlostní zkoušky přisel na řadu průlet retardérem s odbočením na šoto na RZ 2, kdy již zmíněný retardér posádka spatřila až na poslední chvíli a proto byl kluky zcela nedobrzděn. Po dalších pěti stech metrech byla posádka Subaru pozastavena pořadateli těsně před nehodou Filipa Ballka, který nezvládl průjezd šotolinou, v té chvíli spíše bahnem. „Pořadatel nás zastavoval v úplné mlze odvážným, ale zároveň nevyhnutelným manévrem, díky kterému jsme stihli zastavit před zatáčkou, za kterou už ležela Filipova Impreza. Tento počin je vidět i na videu, které jsme veřejně sdíleli na internetu.“ okomentoval průběh události spolujezdec Tomáš Šmíd. Video najdete zde.

Na řadu přišel i první servis následovaný druhou sekcí soutěže, kde se už začalo závodit v pravém slova smyslu. Dokazují to i výsledky z třetí a čtvrté rychlostní zkoušky. Ve třetí rychlostní zkoušce posádka Subaru zajela druhý nejrychlejší čas a zaostala pouze o 0,6 vteřiny za prvním Martinem Šiklem. Na RZ 4 si posádka vyjela celkově třetí čas. V půlce soutěže posádka Subaru držela druhé místo s odstupem 20-ti vteřin od třetího Hrobského. V poledním servise proběhla strava gulášem od naši teamových „2R“, okna na autech nám umyl známý motocyklový závodník a kamarád Péťa Šustek a poté pokračovala soutěž na stejných dvou úsecích, které se ovšem jely v obráceném směru, což hned na začátku říkalo, že bude vytaháno a bude to tzv. „o hubu“. Domněnky se potvrdily hned na RZ 5 opatrným průjezdem posádky Zabloudil – Šmíd. Na šotolině v RZ 6 přišly dvě větší „krizovky“, které ale posádka Subaru zvládla. Před poslední sekcí kluci zaujímali 2. místo s více jak 45-ti vteřinovou ztrátou na první posádku Šikl – Vilímek a naopak s náskokem přes půl minuty na třetího Hrobského. Taktika na poslední sekci tedy byla jasná – udržet druhé místo.

V tu samou dobu se druhá posádka týmu MK Motorsport, Honza Vaško a Vláďa Novotný, probíjela pořadím směrem vzhůru a před posledními dvěma rychlostními zkouškami figurovala na 17. místě absolutně a na místě pátém ve třídě A5.

Na sedmé RZ jela posádka Subaru ve vteřině s Hrobským a osmá rychlostní zkouška už byla jen ve znamení udržení 2. místa absolutně, což se nakonec vydařilo. Letošní první „bedna“ v absolutním pořadí tedy byla na světě a nutno říci, že byla poctivě vybojována. Jelo se opravdu rychle, což potvrzuje i sám jezdec Štěpán Zabloudil: „Rychle se skutečně jelo a jsem rád za celý tým, že jsme se konečně zbavili letošní smůly a dojeli na bedně. Navíc velkým překvapením pro mě byl fakt, že jsme se vyhoupli z celkového sedmého na třetí místo absolutně. Do Sudet jsme jeli pro dílčí úspěch a užít si rally a celkové pořadí jsme již zcela vypustili ze zřetele. Auto je díky Mikuni teamu ve skvělé kondici, neměli jsme defekt jako někteří soupeři a po změnách v rozpise se mi jelo perfektně. Takže díky všem. Z mého osobního pohledu je ještě třeba pochválit a vyzdvihnout výkon pořadatelů. Nejenom, že Jirka Procházka nehodil flintu do žita po tragických Orlických horách, jak by si možná někteří přáli, ale povedlo se mu uspořádat velice těžkou a velmi náročnou rally ke spokojenosti všech závodníků. Jen tak dál.“

Posádka BMW nakonec v „ápětkách“ obsadila páté místo a třináctou pozici v absolutním pořadí, což lze považovat za velmi dobrý výsledek.

Chtěli bychom tímto poděkovat podpůrnému teamu a fanouškům, kteří nás opět hnali dopředu a také velké díky patří našim partnerům, bez kterých bychom nemohli startovat, jmenovitě společnostem Cont, GolemTech, SolidSped, Lenovo, Trotina Auto, CZ Eko, AR Trade, Marsann, AMControl.

V žebříčku letošního ČMPR posádka Subaru Zabloudil – Šmíd aktuálně figuruje na třetí pozici o pouhých 5 bodů před dalšími třemi posádkami, které by na poslední soutěži, pokud se pojede, mohly bronzový stupínek ohrozit. Nyní je tedy ve hvězdách, zdali pořadí zůstane stejné jako po Sudetech, nebo zda vypukne boj o třetí místo na Rally České Středohoří, která by se měla konat ve dnech 6. a 7. listopadu. Sledujte náš web www.mk-motorsport.cz nebo facebookové stránky, kde se vše včas dozvíte.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!