Andreas Mikkeslen slaví vítězství v Katalánsku
Neděle měla na programu třetí etapu Katalánské rally, která přinesla šest zkoušek čítajících 76 ostrých kilometrů a jak velí tradice, okolo poledne se jela PowerStage, která soutěž ukončovala. Po včerejšku byl na čele s poměrně luxusním náskokem Ogier, který měl skoro minutu k dobru na týmového kolegy Latvalu a Mikkelsena, kteří se seřadili za ním. A jak ukázala první zkouška dnes, hlavní souboj byl na programu právě mezi Finem a Norem, kteří se střetli o druhou příčku a tím, kdo se vyspal lépe byl Mikkelsen, protože po prvních dvou nedělních testech téměř vynuloval Latvalův náskok. Čtvrté místo si držel Sordo, který neztrácel na pódium ani deset sekund. Za ním však došlo ke změně, když si páté místo vzal zpět dobře jedoucí Ostberg, ale je nutno poznamenat, že mu pomohlo Meekovo přetočení.
Po RZ20 vydrželo pořadí ještě stejné, ale následující test přinesl změnu, protože Mikkelsenovi se podařilo ulovit Latvalu a dostat se o osm sekund před něj. Ale stejně jako při změně míst mezi jezdci Citroenu, tak i tady úřadovaly problémy, protože Fin mě defekt a jak sám ve stopce uznal, tahle zkouška jej připravila o šanci na lepší výsledek. Nadále čtvrtý zůstával Sordo, pátý Ostberg. Následující zkouška přinesla další díl letošního seriálu "Thierryho lapálie", když Belgičana postihly problémy s vozem, které následně vyústily v zaparkování na pět minut v příkopu a nabrání pěti minut ztráty, což jej srazilo na deváté místo za Prokopa.
Největší drama však nakonec přinesla PowerStage, protože ve chvíli, když všichni čekali, že si Ogier přijede pro třetí katalánské vítězství v řadě, přišel náraz do svodidel a trojnásobný mistr světa musel ze soutěže několik kilometrů před cílem odstoupit. Paradoxní je, že po zisku letošního titulu nedojel na bodech ani při jednom startu… Vítězství na PowerStage, ale i v celé soutěži si tak připsal Mikkelsen, pro nějž šlo o první výhru v kariéře, druhý byl Latvala a třetí Sordo. Čtvrtou příčku bral Ostberg, který svého týmového kolegu za svým zády udržel o 19 desetin, ale pátý Meeke si připsal alespoň jeden bonusový bod za třetí čas v PowerStage.
Čtvrtminutu na Meeka pak zaostal šestý Paddon, na sedmém místě dokončil Prokop, ale jeho ztráta na Novozélanďana dosahovala téměř tří minut. Na druhou stranu však byl nejlépe umístěným jezdec s Fiestou WRC a jediným Fordem v TOP 10. Osmý dojel Neuville, který si kalich hořkosti dopil až do dna a problém, který zavinil jeho výlet ven na RZ21 trval i na posledním testu a Belgičan musel nasadit hodně výletní tempo. Na devátém místě celkově pak přijel vítěz WRC2 Tidemand, pro nějž šlo o první letošní vítězství v tomto šampionátu a nejrychlejší desítku pak uzavřel jeho týmový kolega Kopecký, který dojel letos podruhé na světových bodech.
Jak už napovídá závěr první desítky, ve WRC2 se stal nejrychlejším jezdec Škody motorsport Tidemand, kterého s desetisekundovou ztrátou následoval Kopecký. Dominanci Fabií R5 pak potvrdil třetím místem Al-Attiyah, kterému toho umístění stačilo k obhajobě titulu šampiona ve WRC2. Katařan tak letos prožívá rok snů když nejprve zvítězil na Dakaru, vyhrál letošní ročník FIA Cross-country rally world cup, přidal 11. prvenství v MERC a teď obhájil prvenství ve WRC2. Aby toho nebylo pro mladoboleslavskou značku málo, čtvrté místo bral Kremer, který mohl jen litovat zrušení poslední RZ po Ogierově havárii, jelikož na Katařana mu chyběla jedna desetina. Páté místo pak bral Protasov s obvyklou Fiestou RRC.
Katalánská rally pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Mikkelsen Andreas – Floene Ola | Volkswagen Polo R WRC | 3:21:04,8 |
2. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | Volkswagen Polo R WRC | +3,1 |
3. | Sordo Dani – Martí Marc | Hyundai i20 WRC | +21,2 |
4. | Østberg Mads – Andersson Jonas | Citroën DS3 WRC | +1:06,3 |
5. | Meeke Kris – Nagle Paul | Citroën DS3 WRC | +1:08,2 |
6. | Paddon Hayden – Kennard John | Hyundai i20 WRC | +1:23,3 |
7. | Prokop Martin – Tománek Jan | Ford Fiesta RS WRC | +4:14,2 |
8. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 WRC | +8:01,9 |
9. | Tidemand Pontus – Axelsson Emil | Škoda Fabia R5 | +10:18,0 |
10. | Kopecký Jan – Dresler Pavel | Škoda Fabia R5 | +9:07,5 |
Kompletní výsledky z Katalánské rally naleznete na serveru eWRC-results.com.