Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 10. 2015 22:30 − 11284× − 45

Sébastien Ogier: Byla to docela hloupá chyba

Sébastien Ogier měl dnes v Katalánsku získat další vítězství, chyba na PowerStage jej však vyřadila z rally.

Letos již trojnásobný mistr světa Sébastien Ogier si dnes na Katalánské rally jel pro třetí vítězství na této soutěži v řadě. Zkoušku před koncem měl na čele pohodlný náskok 50 sekund na týmového kolegu Andrease Mikkelsena a jediné, co mu zbývalo, bylo dojet posledních 12 kilometrů PowerStage a radovat se z vítězství. Avšak Francouz chyboval a svůj vůz poslal do svodidel, čímž se těsně před koncem vyřadil ze hry. Do té doby se mu dařilo, od RZ9 byl na čele, druhý den ráno přišel o nejbližšího pronásledovatele Jari-Mati Latvalu, jenž udělal defekt a postupně navyšoval svůj náskok. Ale PowerStage přinesla jiný konec a stejně jako na Korsice byl i v Katalánsku Ogier bez bodů za celkové umístění. Ale nutno uznat, že plánovat umí dobře, oba tyto výsledky přišly až poté, co získat svůj letošní titul.

A co ke konci v Katalánské rally říká sám jezdec? "Byla to dlouhá levá zatáčka dělící se na dvě části. Ráno při prvním průjezdu jsem si upravoval rozpis, protože výjezd ze zatáčky byl rychlejší, než jsme si původně napsali. Problém byl také v tom, že jsem do zatáčky přijel rychleji než v prvním průjezdu. Auto šlo šířeji, možná tak deset centimetrů mimo stopu a svodidla nás zastavila," vysvětluje příčiny svého odstoupení nedaleko od cíle Sébastien Ogier.

"Byla to docela hloupá chyba, protože soutěž jsme pohodlně vedli. Celý den jsme si hlídali naše tempo a chtěl jsem si užít tím, že na to na PowerStage pořádně šlápnu. Šel jsem do toho a nevyšlo to. Beru na sebe plnou odpovědnost za nehodu a následky, které naštěstí nebyly nijak vážné. Hlavní věc je, že Julien i já jsme v pořádku, odešli jsme nezranění. Rád bych poděkoval všem zdravotníkům v nemocnici, kteří se o mě starali," doplňuje ještě Seb Ogier ke konci v soutěži a zakončuje kajícně, "omlouvám se Volkswagenu, tým opět odvedl skvělou práci. Je pro mě důležité vědět, že tým nicméně získal excelentní výsledek díky double mých týmových kolegů."

Komentářů celkem: 45
25. 10. 2015 23:03
0 0
"A gratuluji Andreasovi k jeho prvnímu vítězství !". Že se ještě divím smajlík
26. 10. 2015 06:22
0 0
Já když včera viděl v live přenosu záběr ze stojícího Ogiho auto, tak jsem vyskočil radostí z křesla...smajlík Škoda, že takováto chyba přišla až v době, kdy je o všem rozhodnuto! Mohlo to bejt daleko zajímavější....smajlík
26. 10. 2015 07:11
0 0
Video: https://www.youtube.com/watch?v=hUwL51QuymM nebo v horší kvalitě ale se zajímavým detailem urvaného kola https://www.youtube.com/watch?v=en0LqVVPvNU
26. 10. 2015 08:00
0 0
snad mu to za ty bonusový body stálo... ba ne nebudu škodolibý spíš bych řekl, že by se asi konstrukce svodidel měla poněkud přehodnotit. Toto mi nepřijde jako bezpečná zábrana na to že se o ni jen opřel. Kdyby tam jelo běžné auto tak to kolo má zarvané až na spolujezdcově klíně a z protisměru ho ještě trefí další auťák.
26. 10. 2015 08:41
0 0
2pája- nesouhlasím, ta svodidla byla OK. Jen se zhoupla a nepustila auto dál. Kdyby byla konstrukce jiná a nedejmarx praskla, tak to měl Ogy v autě jako Kubica.
26. 10. 2015 09:43
0 0
jo jo proti zhoupnutí ani slovo, já spíš myslím že mají malé odsazení těch sloupků. Čekal bych, že auto s nima nemá přijít do kontaktu a jen se sklouzávat po svodidle (než se o ně takto brutálně seknout).
26. 10. 2015 09:46
0 0
jak muze byt nekdo jako VENCLS...ty jsi videl rozbity zavodni auto. zmarene usili, perfektne jedouciho zavodnika po trech dnech vypeti. oni v nemocnici a ty jsi vyskocil radosti k kresla tveho obyvacku...zmer si teplotusmajlík
26. 10. 2015 09:47
0 0
nicmene gratulace Andreasovi. radost velika jak bylo videt. poprve je poprve .)
26. 10. 2015 09:57
0 0
meca a ty si zase změř tlak, já sem měl taky radost, že to pan neomylnej jednou nedovezl. Samozřejmě jsme mu nikdo nepřáli nic zlého nebo zranění, to vůbec....
26. 10. 2015 09:58
0 0
2meca: Zase bych to tak nehrotil. Kdybych měl brečet pokaždé, když vidím wrco bez kola.. Když jsem před 2ma lety stál u RZ na Německu a Ogi projel s poškozeným kolem, ta radost celého kopce byla veliká. Není to nic osobního proti Ogimu, ale radost z větší šance někoho jiného na výhru. Zároveň mu to trošku ubere na tom jeho neuvěřitelném seběvědomí (vyhrávat PS z prvního místa) a jen to prospěje zajímavosti soutěží. Ogi je neuvěřitelnej jezdec, ale je "hezké" občas vidět, že fakt není z jiné planety.
26. 10. 2015 14:20
0 0
Původně napsal meca
jak muze byt nekdo jako VENCLS...ty jsi videl rozbity zavodni auto. zmarene usili, perfektne jedouciho zavodnika po trech dnech vypeti. oni v nemocnici a ty jsi vyskocil radosti k kresla tveho obyvacku...zmer si teplotu

Asi jsem se koukal na jinej přenos, než ty! U mě v televizi jak řidič tak spolujezdec normálně vylezli z auta a seděli opřený o svodidla! U auta s utrhnutým kolem lze taky jen těžko očekávat něco "většího". U tebe dávali něco jinýho? Nebyla to Kobra 11?smajlík A neviděl jsem ani perfektně jedoucího závodníka! Nelze mluvit o perfektně jedoucím závodníkovi, který díky své jezdecké chybě nedoveze auto do cíle! A holt i to zmařené úsilí k rally patří...Takováto situace podle mě dřív nebo později nastat musela, protože není úplně normální, aby jezdec, kterej v soutěži vede s takovým náskokem, pak ještě vyhrál PS třeba na 12 km o 5 sekund (ber to jako příklad), a to skoro na každým podniku. Takovej jezdec musí jet i PS v nejbrutálnějším nasazení a musí pak holt počítat i s tím, že to může na poslední RZ rozbít! Z mého pohledu jen škoda, že to přišlo až teď, když má titul jasnej. Stát se to z kraje sezony, bezesporu by to mohlo ovlivnit psychiku do dalších podniků. Koukni jen, kolik bodů za sezonu nasbíral díky power stage, kdy navíc závod vedl...
26. 10. 2015 16:35
0 0
Původně napsal vencls

Asi jsem se koukal na jinej přenos, než ty! U mě v televizi jak řidič tak spolujezdec normálně vylezli z auta a seděli opřený o svodidla! U auta s utrhnutým kolem lze taky jen těžko očekávat něco "většího". U tebe dávali něco j...


To vencls: Tutil ma v kapse, vedl o 50s. Ztrata koncentrace, lidska chyba. Uz se mu to nestane.
A mit radost z neci rany je fakt divne.
Ogier si se vsema treti rok po sobe vytrel zadek a vyhrane PS jen dokazuji, ze je o parnik pred ostatnima. Bohuzel trpi dramaticnost ale mit radost, ze nekdo rozetne auto...
26. 10. 2015 17:28
0 0
Někdo jezdí moc hlavou a někdo je příliš soutěživej. Jakoby ti kluci nevěděli, že nám Čechům se zavděčí pouze u nás oblíbenou zlatou střední cestou smajlík
26. 10. 2015 17:46
0 0
Původně napsal Pawel


To vencls: Tutil ma v kapse, vedl o 50s. Ztrata koncentrace, lidska chyba. Uz se mu to nestane.
A mit radost z neci rany je fakt divne.
Ogier si se vsema treti rok po sobe vytrel zadek a vyhrane PS jen dokazuji, ze je o parnik pred ostatnima. Bohuzel trp...

Tady se z toho stává kovbojka, jak kdyby ve 180 rozpáral auto o strom a já byl jedinej člověk na zěměkouli, kterej by si mnul ruce!!!
Někdo fandí Spartě, nesnáší Slavii, někdo má rák Kalouska, nesnáší Babiše(i když hodně lidí nesnáší oba smajlík, někdo má rád víno, nesnáší pivo, někdo fandí Latvalovi a nesnáší Ogiho. Nejsme náhodou na rally foru, kde by se tak nějak mohly objevovat všechny možný názory??? Já se tady vůbec nebavim o Ogiho kvalitách...
A ano, Ogier si třetí rok po sobě vytírá zadek s každým, bohužel dle mě však nejvíce s fandama rally...
26. 10. 2015 18:29
0 0
vencls: heršoft přiznej, že jsi ujel a budeš frajer. A opravdu se sebou něco dělej a neobhajuj (pro soudné lidi) neobhájitelné. Sport není o tom co/koho snáším a koho nesnáším; tady jsou pouze dvě kategorie: tomu fandím a tomu ne. A pokud se posuneš do této mentální kategorie, tak nemůžeš reagovat tak, jak jsi napsal. Ano je pravda, že Sparťani zmlátí Slávisty, Zbrojováky, ...!!! A to považuješ za normální!! Toto je stav snáším nesnáším. Já chodím na rally třicet let. Potkávám se s fandy těch jezdců, kterým jsem nikdy nefandil. A stejně jsme stáli v pohodě u trati, klábosili, dokonce jsme si i pivo za kořalku vyměnili.
26. 10. 2015 18:43
0 0
Ogiho problém je, jak jsem měl možnost letos poznat v Německu, že nevypustí ani metr tratě. Myslím , že jde pořád do plných a někdy to nevyjde. Jako včera.
26. 10. 2015 19:41 Upraveno 19:46
0 0
To jsou holt takový "vtípky"..., jakože skáču radostí..., že to ON nedokončil,,, a škóda, že to nepřišlo dřív?! Nebo "Že se hledaji(zatykač na...) Neuvillovy ztracený koule?" Asi už jsem na tyhle "vtípky" zastarej. A kolikrát se tady píše, že TEN je moc přemýšlivej,,,a TEN zas moc bezmozek... Závoďáci tvrdí, že se tlačit musí furt, slevit je horší, než tlačit. 99x by ho ty svodidla vrátily zpátky bez problému. Byl to malej, nevýznamnej ťukanec v takovým úhlu, asi jako když dá góla z brankový čáry.Někdo psal, že má dycky štěstí-auto "nahne"-nepřevrátí. Defekty se mu vyhýbají... Kolikrát sám řekl(a neustále dokazuje), či to o něm říkají jiní, že umí šetřit gumy. Není to tak, že někdo vyjede o půl metru a prorazí gumu. Ogier tam vyjede taky a jede dál On tam prostě nevjede. Gumy nesedře ani při svojí pekelný rychlosti. Ani omylem mi nevadila Loebova šňůra, ani omylem mi nevadí Ogierova. Jsou to jen kluci, jako každej druhej-JEN tomu dávaj asi víc, než ti druzí. Jako tomu dávali Great One, Jarda, Ivan, Martina, Pavel,... ad. ad. Díky bohu, že mezi těma nejlepšíma jsou občas i tihle vyjímeční! A díky, že můžeme být jejich souputníky...smajlík A ano, díky i za tyhle občasné chybky,... které je v našich očích (alespoň na chvíli)"polidšťují"... smajlík
26. 10. 2015 20:02
0 0
Původně napsal nokian
vencls: heršoft přiznej, že jsi ujel a budeš frajer. A opravdu se sebou něco dělej a neobhajuj (pro soudné lidi) neobhájitelné. Sport není o tom co/koho snáším a koho nesnáším; tady jsou pouze dvě kategorie: tomu fandím a tomu ne. A pokud se ...

Aha, takže pokud nemám na danou věc stejnej pohled, jako část zde přítomných (což se stává poměrně často), tak nejsem soudnej člověk? Nevím, proč zrovna ve sportu bych nemohl někoho mít nerad! Já se přece nebavím o tom, že někdo někoho mlátí! Taky nevidim jedinej důvod, proč bych třeba nemohl s fandou jiného jezdce object půl Evropy v jednom autě! Jo, dyť já se vlastně s Ogim i nechal vyfotit! To však nic nemění na tom, že ho nemam rád po lidskej stránce a tenhle kiks mu prostě přeju! Podle všeho by asi pod každým článkem mělo bejt uvedený, kdo a jak může reagovat, aby to tady někoho zbytečně nepohoršovalo...smajlík
26. 10. 2015 20:52
0 0
já také souhlasím s venclsem. Ogi je výjímečný jezdec. Ale on to moc o sobě ví a svým arogantským způsobem to dává moc najevo. Nevadil mi Loeb. Za jeho éry to byla taky nuda. Ale pořád to byl a je sympaťák, kterej se nad nikým nepohoršoval. S jeho největším soupeřem Mikkem byli kamarádi. Myslím, že se ogi vymyká mezi zbytkem. Proto taky rád vidím jeho chybu, aby mu trochu spadl ten jeho francouzskej rypáček
26. 10. 2015 21:14
0 0
No jéje, to je ale diskuze. Na rovinu, když jsem je viděl v přenosu jak stáli u auta, tak jsem z toho taky zrovna dvakrát smutný nebyl. I mistr tesař se utne a vůbec se škodolibým reakcím nedivím...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!