Josef Peták vítězem XTG Opel Adam Cupu 2015

Až závěrečná soutěž sedmidílného kalendáře XTG Opel Adam Cupu 2015 rozřešila tajenku pohárového vítěze.

Až závěrečná soutěž sedmidílného kalendáře XTG Opel ADAM Cupu 2015 rozřešila tajenku pohárového vítěze. Tím se stala příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová. Se shodným počtem bodů skončil na druhém místě Petr Vraj jun., jenž německou soutěž nedokončil, třetí místo patří Matěji Kamencovi.

XTG Opel ADAM Cupu sladil své letošní finále se závěrečným německým kláním vozů Opel ADAM, a tak se čeští pohároví účastníci týden po Rally Vsetín utkali o rozhodující body při populární 3- Städte- rallye.

Soutěž měla díky průběžnému pořadí a systému hodnocení XTG Opel ADAM Cupu dramatický náboj. Z pěti startujících se však pouze dva ucházeli o pohárové prvenství – Petr Vraj jun. a Josef Peták. Vrajovi stačilo k udržení pohárové první příčky vítězství nebo fakt, aby se z prvenství v pohárové klasifikaci radoval kdokoli, vyjma jeho hlavního konkurenta Josefa Petáka. Tím bylo řečeno vše.

A favorité neměli v úvodu závodu na růžích ustláno. Petáka v páteční večerní sekci potrápila nefunkční lampička a intercom, Vraj zase dlouhých dvacet minut čekal po přerušení RZ2 na svůj start. Po první etapě tak vedl Robert Hordossy před Martinem Mottlem, Vraj s Petákem figurovali až na třetím, resp. čtvrtém místě (vzájemný rozdíl + 1,3 vteřiny), pohárovou klasifikaci uzavíral Kamenec.

V dalším průběhu se ovšem Vraj a Peták posunuli do čela a rozhořel se mezi nimi duel nejen o pohárové vedení na 3-Städte-rallye, ale také o konečný vavřín v XTG Opel ADAM Cupu. A nedarovali si ani vteřinku. Vraj se po RZ3 dostal do vedení, ale po jeho drobném zaváhání na okruhové zkoušce převzal otěže Peták. Do závěrečné vložky nastupoval příbramský matador s jedenáctivteřinovým náskokem na svého valašského konkurenta. A zatímco Peták závod zdárně dokončil, Vrajův ADAM zůstal stát na trati závěrečného testu (prasklý čep v rameni). Tím bylo o Petákově triumfu rozhodnuto.

Po odstoupení Vraje s Vajďákem, obsadili druhé místo Robert Hordossy se Štěpánem Palivcem. Martin Mottl skončil po problémech s brzdami v RZ3 na „boudě“, Matěje Kamence zradila v RZ4 poloosa.

„Nebyla to jednoduchá sezona. Na začátku roku nad námi auto trochu vítězilo, navíc kluci během roku hodně zrychlovali. Určitě smekám před Petrem Vrajem, jenž z nás jel nejvyrovnaněji. Ale bohužel i taková zklamání k rallysportu patří. On je ovšem na začátku kariéry, já naopak na jejím konci. V Německu jsem ze sebe vydal maximum, po celý závod to byly obrovské nervy. Ale moc jsem si přál vyhrát. Když to vezmu zjednodušeně, pohárovým vítězstvím jsem svou kariéru v rally začínal, jestli nyní skončím, tak ji zakončím jako historicky první vítěz XTG Opel ADAM Cupu v Česku. Vítězství však patří i celému týmu. Vážím si toho, že mi Ctirad Hájek dal takovou možnost odjet sezonu, kterou jsme v Německu zakončili vítězstvím. Premiérový ročník ADAM Opel Cupu měl skvělou úroveň a nesporně se vydařil,“ řekl v cíli šťastný Josef Peták.

„Zorganizovat v Česku cup nebylo nic jednoduchého, ale našli jsme kvalitního partnera ve společnosti XTG motorsport, Zdeňkovi Pekárkovi a Jirkovi Bryndovi. Oni dali vše dohromady, my jsme přispěli jménem Opel Česká republika, což celému projektu dodalo na prestiži. Celkově byl pohár jistě pro značku i účastníky reprezentativní. Navíc se ADAM cup vyznačoval velkou dramatičností. Vždyť v Jesenikách skončily nejrychlejší posádky v jediné sekundě, podobné to bylo i na jiných závodech. To samozřejmě k pohárovému závodění neodmyslitelně patří, a tak měli jistě na co koukat i diváci.

S XTG Opel ADAM Cupem jsme určitě vzbudili v rámci českého rallysportu velkou pozornost a myslím si, že v příštím roce můžeme ukázat ještě více. Slíbili jsme tomuto projektu tříletou podporu a tomu dostojíme. A po evropském triumfu v JERC se na českých tratích rýsuje i start několika vozů specifikace R2. Zájem je ovšem větší, než budeme moci kapacitně zvládnout,“ doplnil marketingový ředitel společnosti Opel Česká republika Andrej Barčák.

„S letošním ročníkem jsem maximálně spokojen. Před závodem jsem vůbec nedokázal odhadnout, jak soutěž dopadne, nakonec si vítězstvím zajistili premiérové prvenství v XTG Opel ADAM Cupu Josef Peták s Alenou Benešovou. Ale i v Německu se mezi pohárovými účastníky bojovalo o každou vteřinku, z čehož mám jako promotér, když se ohlédnu za celým rokem, největší radost. To byl náš cíl. Nabídnout zajímavé závodění se srovnatelnými vozy, které nebude postrádat dramatičnost. Pevně věřím, že příští rok se počet ADAMů ještě rozroste a uvidíme podobně zajímavou podívanou,“ uvedl zástupce promotéra poháru XTG motorsport Zdeněk Pekárek.

Výsledky 3-Städte-Rallye (D) – XTG Opel ADAM Cup:

1. Peták – Benešová (Opel Adam Cup) 1:17:49,7 2. Hordossy – Palivec (Opel Adam Cup) 1:18:54,3

Konečný stav XTG Opel ADAM Cupu 2015 (zap. 5 nejlepších výsledků):

1. Peták 113 (3 vítězství), 2. Vraj jun. 113 (3 vítězství), 3. Kamenec 97 (1 vítězství), 4. Mottl 64, 5. Hůla 54, 6. Hordossy 50

Poznámka: O konečném vítězi poháru rozhodl při shodnosti bodů podle pohárových propozic lepší výsledek Josefa Petáka v absolutním pořadí Rallysprint Série při Rally Pačejov.

Ohlasy dalších účastníků XTG Opel ADAM Cupu po 3-Städte-Rallye:

Robert Hordossy: „Obecně jsme se Štěpánem shodli, že v úvodu dokážeme jet několik prvních erzet hodně rychle, ale pak se asi zkušenější soupeři rozjedou, možná zatím jedu bezpečněji a mírně ztrácím. 3-Städte-rallye určitě nebyl lehký závod. Trénovali jsme za deště na mokru, měli jsme to napsané spíše do těžka, ale trať postupně osychala a zrychlovalo se. Zrádné byly hlavně přechody mezi šotolinou a asfaltem, kde to hodně klouzalo, a člověk si musel zvyknout na změnu přilnavosti. Samozřejmě Barumce se tento závod co do náročnosti nevyrovnal, ale určitě to byla druhá nejtěžší soutěž, kterou jsem zatím absolvoval. Měl jsem z ní respekt.

Po havárii ve Vsetíně jsem tady chtěl startovat za každou cenu, nechtěl jsem čekat až do jara, co by to se mnou udělalo a jak by můj návrat na tratě vypadal. Nakonec jsem to čekal mnohem horší. Postupně jsem znovu získával jistotu, i když na druhou stranu jsem k těm rychlejším zatáčkám přistupoval více s chladnou hlavou.“

Petr Vraj: „Odstoupení je určitě zklamání, ale to přejde. Chtěl jsem tady dojet až do cíle, pokusit se bojovat o prvenství, ale skončilo to, jak skončilo. Co se týkalo trati, Němci vůbec neřeší v rychlých pasážích nějaké retardéry. Osobně se mi to zdálo hodně rychlé, klidně bych na řadě míst rychlost zpomalil, jak jsme zvyklí z našich tratí.

S Pepou Petákem jsme se tahali o vteřinky, za rozhodující moment považuji ztrátu asi deseti vteřin na jedné okruhové zkoušce. Už jsme měli vyjet k cílové pasáži, ale já jsem odbočil o kolo navíc a museli jsme se vracet. Pak jsme ještě tahali a zkusili lídry potrápit, ale na poslední erzetě, 1,5 km po startu se ozvala rána a praskl spodní čep na rameni. S tím se nedalo jet, spíše můžeme být rádi, že to neskončilo nějakou větší havárií…“

Matěj Kamenec: „Z průběhu německé soutěže jsem trochu zklamán. Bohužel stejně jako na předchozích závodech i tady nás potrápila technika. Určitě jsme měli v pohárovém hodnocení navíc… Místní tratě se blížily Vyškovu, byly rychlé, široké, ale jedinečné. Ale na podrobnější hodnocení jsme toto odjeli strašně málo. V jednom místě na RZ4, při dobržďování a podřazení, tak nám praskla poloosa, a tím pro nás závod skončil.“

Martin Mottl: „V polovině třetí erzety jsme dojeli nějakého bavoráka, který nás dva kilometry brzdil. Nechtěl jsem jít do nějakého kontaktu, ale jak jsem neustále stál na brzdě, tak jsem je uvařil. Pak jsem v šotolinové pasáži totálně přišel o brzdný účinek, vylétli jsme do pole a ADAM se přetočil před střechu. Strašně mě to mrzí, protože se mi tato soutěž moc zamlouvala a byl jsem přesvědčený, že by se tady výsledek dostavil. Spadl ze mě psychický blok, jelo se na pěkných asfaltech, kolem tratí nebyly žádné stromy. I šotolinové úseky byly uhlazené, i na nich to bylo pěkné svezení, což mě, jako bývalého rallykrosaře, bavilo a moc jsem si je užíval.

Naše havárie ale nepramenila z přehnaného závodního nasazení. Kdybych to mohl svézt na sebe, možná by to bylo lepší, než když závod pro nás skončil tímto způsobem…“

Komentářů celkem: 2
26. 10. 2015 21:30
0 0
štěstí přeje připraveným a Pepé je vždy připraven smajlíksmajlík
ale vlčácí mu pěkně větrali kožich, to zase jó smajlík
26. 10. 2015 22:03
0 0
Starý pardál (věkem starší) se asi občas musel zapotit...... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!